2022-07-03, 17:43
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det kan jag 100% hålla med om. BTC är spännande gambling vid sidan om börsen, när man har för mycket pengar, för mycket greed, för gott om tid framför datorn. Aktier följer konjunkturer och det kan man förutse en del kring, så man kan gå bättre på börsen än genomsnitt. Skulle du säga att det finns något i din beskrivning av BTC som gör den förutsägbar, så att du kan tjäna pengar?
Jag håller inte på med kortsiktig trading. Det får du fråga någon annan om. Jag köper och håller.

På lång sikt ser jag att användningen hela tiden ökar samtidigt som penningutvidgningen inte är oändlig.
Citera
2022-07-03, 19:58
Medlem
Btc och eth lång positioner är fortfarande skyhöga.
Högst osannorlikt att dessa personer har "fel".

Nu är det bara en kamp mot tiden. För folk kastar in handduken.
Citera
2022-07-03, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 14329
Btc och eth lång positioner är fortfarande skyhöga.
Högst osannorlikt att dessa personer har "fel".

Nu är det bara en kamp mot tiden. För folk kastar in handduken.

du tror priset går upp?
Citera
2022-07-04, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
du tror priset går upp?
Fast det har jag sagt sen 40k

Baserat på long positioner så ja. Men det betyder också sannorlikt att inflationen måste peaka lokalt eller att fed ändrar riktning. Nästa möte är väl 26e.
Citera
2022-07-04, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 14329
Fast det har jag sagt sen 40k

Baserat på long positioner så ja. Men det betyder också sannorlikt att inflationen måste peaka lokalt eller att fed ändrar riktning. Nästa möte är väl 26e.

Ska man gå på tidigare cyklar, vilket varit hyfsat pricksäkert, så kommer vi gå inte ha ett stort rally förän 2024.

Jag gissar vi kommer ligga mellan 15-45k ungefär tils dess.
Citera
2022-07-04, 16:42
Medlem
Söktermen "Bitcoin is dead" slog nytt ATH i samband med det senaste raset. Det förra rekordet slogs i början av februari 2018, då priset rasade ner till 6000 dollar från toppen på drygt 19000 dollar.

https://trends.google.com/trends/explore?date=today%205-y&geo=US&q=bitcoin%20is%20dead

https://trends.google.com/trends/explore?date=all&geo=US&q=bitcoin%20is%20dead

https://www.bitcoinisdead.org/
Citera
2022-07-04, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Söktermen "Bitcoin is dead" slog nytt ATH i samband med det senaste raset. Det förra rekordet slogs i början av februari 2018, då priset rasade ner till 6000 dollar från toppen på drygt 19000 dollar.

https://trends.google.com/trends/explore?date=today%205-y&geo=US&q=bitcoin%20is%20dead

https://trends.google.com/trends/explore?date=all&geo=US&q=bitcoin%20is%20dead

https://www.bitcoinisdead.org/
So what?
Citera
2022-07-04, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crYptOiLLumUnATi
So what?

Vi börjar närma oss botten. Det var en god portion irrationell panik i raset ner till 17600. Snart är det "slut" på säljare. Så tolkar jag informationen.
Citera
2022-07-05, 11:02
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Vi börjar närma oss botten. Det var en god portion irrationell panik i raset ner till 17600. Snart är det "slut" på säljare. Så tolkar jag informationen.
Det finns nog en bit kvar. Bitcoin har en historik med 80-85% nedgång från all time highs i bearmarkets. Vilket denna gången skulle landa oss på cirkus 9-10k. Det finns lite annat tekniskt smått o gott där nere också, för den som bryr sig om sånt.

Man kan väl säga att det pris som optimister och permabulls påstår aaaaldrig kommer komma igen, är dit vi ska. Och den siffran har varit 10k
Citera
2022-07-05, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Det finns nog en bit kvar. Bitcoin har en historik med 80-85% nedgång från all time highs i bearmarkets. Vilket denna gången skulle landa oss på cirkus 9-10k. Det finns lite annat tekniskt smått o gott där nere också, för den som bryr sig om sånt.

Man kan väl säga att det pris som optimister och permabulls påstår aaaaldrig kommer komma igen, är dit vi ska. Och den siffran har varit 10k

Det låter fullt rimligt. Säker är jag inte, men efter förra "Bitcoin is dead"-toppen så skulle den ju ner ännu mer innan slutliga botten var nådd. Så mönstren sammanfaller.

De flesta som inte vet ett dyft om bitcoin och tror att den är död eller inom en nära framtid kommer att dö lär hur som helst ha lämnat skeppet nu.
Citera
2022-07-05, 11:23
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Det låter fullt rimligt. Säker är jag inte, men efter förra "Bitcoin is dead"-toppen så skulle den ju ner ännu mer innan slutliga botten var nådd. Så mönstren sammanfaller.

De flesta som inte vet ett dyft om bitcoin och tror att den är död eller inom en nära framtid kommer att dö lär hur som helst ha lämnat skeppet nu.
Ja troligtvis. Det skulle inte förvåna mig om volatiliteten avtar också, när/om priset kommer ner till riktigt låga (relativt låga) nivåer. Det kommer göra folk ointresserade. Ungefär som 2018/2019.
En utdragen, tråkig, lätt nedåtgående marknad under ett år eller så. Dom flesta har blödit pengar, lovar sig själva att aldrig köpa igen, slickar sina sår. Så en dag exploderar det igen

Eller så var 2021 den sista kanonen och festen är slut. Det är ett scenario man alltid måste ha i bakhuvudet, även hur osannolikt det må vara
Citera
2022-07-05, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Ja troligtvis. Det skulle inte förvåna mig om volatiliteten avtar också, när/om priset kommer ner till riktigt låga (relativt låga) nivåer. Det kommer göra folk ointresserade. Ungefär som 2018/2019.
En utdragen, tråkig, lätt nedåtgående marknad under ett år eller så. Dom flesta har blödit pengar, lovar sig själva att aldrig köpa igen, slickar sina sår. Så en dag exploderar det igen

Eller så var 2021 den sista kanonen och festen är slut. Det är ett scenario man alltid måste ha i bakhuvudet, även hur osannolikt det må vara

Så länge man inte upptäcker någon irreparabel brist i teknologin eller något annat katastrofalt händer, så ser jag det som nästan oundvikligt att den kommer att börja stiga igen så småningom. Chockerande prisrörelser i sig räcker inte för att ta kål på den.

Frågan är dock hur länge det enkla mönstret, halvering med påföljande ATH, kan bestå. Halveringarna borde bli mindre betydelsefulla för varje gång för att till sist inte märkas alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in