2022-07-05, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Har du missat att facken och näringslivet kommit överens om att löntagaren inte ska kompenseras för den nu ökande inflationen...

Många fackförbund är ett med kapitalet, det finns ett fåtal som faktiskt är på medlemmarnas sida när det verkligen gäller..
Hamnförbundet i göteborg är ett exempel.. där gick istället stora förbundet Transport in och tecknade avtal över lokala hamnförbundets huvuden, bara för att de är så jävla giriga..

Det som är så jävla tragiskt, att många fackförbund egentligen inte är på medlemmarnas sida, de bara äter gott och blir smorda av stora arbetsgivare..
Citera
2022-07-05, 10:40
Medlem
cerns avatar
Fatta om SAS sparkar alla piloterna och börjar gå till lokala AF för att rekrytera flyktingar som inte ens kan ett ord Svenska.

Snacka om status-sjunkande jobb
Citera
2022-07-05, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Det är då inte min erfarenhet. Jag hade nämligen en liten "karriär" som sopåkare under ett par månader på den tiden jag tog c-kort.

Minns en gubbjävlel som hade jobbat länge. Han hade en rutt tidigt varje morgon som tog honom ca 2 timmar och sen så satt han bara av resten av dagen till kl 14.
Han tjänade då 39 000 kr om snacket stämde. En annan som jobbade med mig blev erbjuden en fast tjänst och skulle få 27 000 kr i lön.

Det var ett jävla slit då med tunga påsar och man fick räkna med att få bajs på händerna och man fick för första gången i livet lära sig att mänskligheten är snuskiga jävla äckel som tror på att det man inte ser eller kastar bort inte finns.

Det här var alltså nån gång mellan 2004-2005 i en förort till Stockholm.
Finns inte en chans att dom tjänar som en undersköterska.

För övrigt är mitt minne av den branschen att det pratades enormt med skit om allt och alla. Om chefer och kollegor. Riktigt jävla skitställe i dubbel bemärkelse.

De tjänar nog ganska bra med tanke på att det inte krävs någon utbildning. Vet en som arbetade med det, han hade ensam råd med både ett hus och en lägenhet i en större stad. Så jag tror att lönen var högre än i många andra yrken. Han var nöjd med sin lön.
Citera
2022-07-05, 10:52
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zipperventura
Många fackförbund är ett med kapitalet, det finns ett fåtal som faktiskt är på medlemmarnas sida när det verkligen gäller..
Hamnförbundet i göteborg är ett exempel.. där gick istället stora förbundet Transport in och tecknade avtal över lokala hamnförbundets huvuden, bara för att de är så jävla giriga..

Det som är så jävla tragiskt, att många fackförbund egentligen inte är på medlemmarnas sida, de bara äter gott och blir smorda av stora arbetsgivare..
De verkar i många fall enbart finnas för att just bara finnas, facken alltså.
Citera
2022-07-05, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
De verkar i många fall enbart finnas för att just bara finnas, facken alltså.

Tror du har rätt.
Häromdagen hade Wallenberg storägare i SAS enligt tidningar och radio hemliga samtal med regeringen.
Karl Petter näringministern förre LO basen fick frågan vad han tyckte om att SAS bröt mot avtalet att inte återanställa permiterade piloter
utan erbjuda inhyrning via brevlådeföretag.

LO basen hade ingen kommentar, nu är hans uppdrag att motarbeta facken.
Citera
2022-07-05, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Du har skrivit många bittra okunniga inlägg i den här tråden.
Eftersom du verkar vara en bitter avundsjuk idiot tänkte jag läsa vad du skrivit tidigare i andra ämnen.
Ganska snart ser jag att din hobby var att kissa
i din mun när du onanerade, men du nu bytt och numera tycker det är trevligare att någon annan kissar på dig.

Så problemet SAS personalen har är väl bla att man får hat av inte helt friska individer.

Bara en pilotkramare kan blanda ihop wetsex med strejk
Citera
2022-07-05, 11:30
Medlem
LeCastles avatar
Var det inte SAS som förolämpade alla skandinaver?
Fan vad kort minne ni har.
Citera
2022-07-05, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Bara en pilotkramare kan blanda ihop wetsex med strejk
Jag blandar inte ihop, utan analyserar dina udda icke relevanta förnedrande åsikter om piloter. Då kommer jag fram till att du har udda förnedrings attityder angående sex oxå.

Din åsikt om att piloter är divor och det är lätt att flyga har gått fram. Du kan lämna tråden, det du tillför är bara upprepningar inget nytt eller intressant.

SAS personal har nog med problem, med omodern politisk ägarstyrning bla.

Den här konflikten handlar om större saker än löner. Det handlar om regler på den skandinaviska arbetsmarknaden.
SAS piloterna används som en murbräcka för att ändra fackens ställning.
Vilket kanske är nödvändigt.
Citera
2022-07-05, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Jag blandar inte ihop, utan analyserar dina udda icke relevanta förnedrande åsikter om piloter. Då kommer jag fram till att du har udda förnedrings attityder angående sex oxå.

Din åsikt om att piloter är divor och det är lätt att flyga har gått fram. Du kan lämna tråden, det du tillför är bara upprepningar inget nytt eller intressant.

SAS personal har nog med problem, med omodern politisk ägarstyrning bla.

Den här konflikten handlar om större saker än löner. Det handlar om regler på den skandinaviska arbetsmarknaden.
SAS piloterna används som en murbräcka för att ändra fackens ställning.
Vilket kanske är nödvändigt.

Du verkar väldigt okunnig om wetsex. Men också nyfiken. Jag rekommenderar dig att söka dig till andra ämnen på detta forum för att förkovra dig i ämnet. Men det är helt OT i denna tråd, som jag startade.
Citera
2022-07-05, 11:50
Medlem
Jordgubbes avatar
VDn von Anka eller vad han heter (med månadslön på 508 000) har nu möjlighet att göra hat-trick

Citera
2022-07-05, 11:50
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Var det inte SAS som förolämpade alla skandinaver?
Fan vad kort minne ni har.

Jo det stämmer. Woke reklam avdelning. Ingenting av värde kommer från Skandinavien.
Citera
2022-07-05, 11:55
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
VDn von Anka eller vad han heter (med månadslön på 508 000) har nu möjlighet att göra hat-trick

Det var väl antagligen därför han anställdes. Han vet hur man får flygbolag på obestånd på fötter igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in