2022-07-04, 20:40
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
«Rettslig tvil
Politiet etterforsket Hagen-slektningen for motarbeiding av rettsvesenet, men nå er saken henlagt på bevisets stilling.»

«Årsaken er for det første tvil omkring slektningens såkalte forsett. Påtalemyndigheten mener man ikke kan se helt bort fra at slektningen kun hadde VGs podkast i tankene da han ringte til vitnet, og ikke vitnets politiavhør og status som «aktør i rettsvesenet»
Står mer i artikkelen.

https://www.vg.no/nyheter/i/WOk8yQ/hagen-slektning-skjelte-ut-vitne-naa-er-saken-henlagt?utm_source=recirculation-matrix&utm_content=BlJAbv

Akkurat dette er jo litt spesielt, da hele grunnen til at dette vitnet stilte opp i Krimpodden
var at vedkommende hadde meldt seg som vitne allerede før saken ble offentlig kjent.
Forøvrig er jo dette vitnet nokså tilkneppet i podkasten, og snakker mest om AE.
Knapt nok noe for THs bror å hisse seg opp over. Årsaken til raseriet var nok helst
det som var blitt fortalt i politiavhør.
Citera
2022-07-04, 21:58
Medlem
Citat:
Ikke meg du spør, men det var dette som ble utfallet:

«Hagen-slektning skjelte ut vitne: Nå er saken henlagt

«Tom Hagens slektning reagerte voldsomt etter å ha hørt hva et vitne sa i podkasten «Krimpodden». Statsadvokaten mener slektningen ikke kan straffes.»
I fjor sommer tok Tom Hagens slektning kontakt med personen som er et sentralt vitne i Lørenskog-saken.

Slektningen forklarte til politiet at årsaken til at han ringte til vitnet, var at han reagerte voldsomt på vitnets uttalelser i VGs podkast, «Krimpodden».

«VG får opplyst at vitnet opplevde telefonsamtalen som truende, og som et forsøk på å påvirke tidligere avgitte politiforklaringer.

Slektningen skal ha vært sint, høylytt og aggressiv, og vitnet har fortalt i politiavhør at slektningen sa at vitnet løy, og var skyld i Tom Hagens status i etterforskningen av Anne-Elisabeths forsvinning.

Dette skulle vitnet få svi for, sa slektningen, hevdet vitnet i avhør.»

«Rettslig tvil
Politiet etterforsket Hagen-slektningen for motarbeiding av rettsvesenet, men nå er saken henlagt på bevisets stilling.»

«Årsaken er for det første tvil omkring slektningens såkalte forsett. Påtalemyndigheten mener man ikke kan se helt bort fra at slektningen kun hadde VGs podkast i tankene da han ringte til vitnet, og ikke vitnets politiavhør og status som «aktør i rettsvesenet».«
Står mer i artikkelen.

https://www.vg.no/nyheter/i/WOk8yQ/hagen-slektning-skjelte-ut-vitne-naa-er-saken-henlagt?utm_source=recirculation-matrix&utm_content=BlJAbv

Takk
Citera
2022-07-04, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
For ordens skyld er altså "slektningen" TH's bror, og vitnet er "eks-svogeren".

Takk!
Citera
2022-07-04, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Akkurat dette er jo litt spesielt, da hele grunnen til at dette vitnet stilte opp i Krimpodden
var at vedkommende hadde meldt seg som vitne allerede før saken ble offentlig kjent.
Forøvrig er jo dette vitnet nokså tilkneppet i podkasten, og snakker mest om AE.
Knapt nok noe for THs bror å hisse seg opp over. Årsaken til raseriet var nok helst
det som var blitt fortalt i politiavhør.
Jeg tror nok du har rett i det siste. Men det kunne vel ikke bevises at det var relatert til det. Veldig spesielt å true vitner. Vi har også sett hat mot og sverting av svogeren her på forumet.
Han gikk vel med på å bli med i Krimpodden da TH var varetektsfengslet.
Det har vært nevnt før at han kanskje ikke hadde gjort det hvis han hadde visst at TH ville skli rett ut igjen på et bananskall.
Citera
2022-07-04, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Jeg ønsker ikke at flest mulig skal tro at TH er uskyldig. Jeg argumenterer ut i fra kjente opplysninger i saken.

Det du derimot gjør er å hevde at du vet TH er skyldig, og ønsker at alle skal stole blindt på deg. Det er noe helt annet. Og så skinner det gjennom i enkelte andre innlegg, at du egentlig ikke vet noe som helst.

Hvis jeg skulle gjort det samme som deg måtte jeg skrevet at jeg sitter på opplysninger som beviser at TH er uskyldig, og jeg vet at siktelsen kommer til å bli frafalt i løpet av året. Hvis noen kommer med noen kritiske spørsmål, kan jeg påstå at mer informasjon kan sette andres liv i fare. Det ultimate måten å slippe unna flere spørsmål, og øke troverdigheten.

Jeg hverken ønsker eller forventer at «alle» skal tro at TH er skyldig. Det jeg formidler er at jeg har info om saken som gjør meg 100% sikker på at siktelsen mot TH er korrekt. Den infoen kan jeg dessverre ikke utdype her på forumet, det vil kunne sette liv pg lemmer i fare. TH er en meget farlig mann, og har både penger og makt til å kjøpe de tjenestene han trenger hvis han ønsker det😈 Jeg kan derfor ikke besvare og dokumentere all min viten her på forumet, men min troverdighet er fortsatt inntakt🧐
Citera
2022-07-04, 22:28
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Jeg tror nok du har rett i det siste. Men det kunne vel ikke bevises at det var relatert til det. Veldig spesielt å true vitner. Vi har også sett hat mot og sverting av svogeren her på forumet.
Han gikk vel med på å bli med i Krimpodden da TH var varetektsfengslet.
Det har vært nevnt før at han kanskje ikke hadde gjort det hvis han hadde visst at TH ville skli rett ut igjen på et bananskall.

Nei, forsåvidt var ikke henleggelsen av anmeldelsen særlig uventet. Og du har kanskje
rett i at siktelsen og pågripelsen gjorde det lettere for vitnet å stille opp. Det var tøft nok
i utgangspunktet å ta bladet fra munnen, synes jeg, gitt at han har blitt truet og plaget
av TH ved flere tidligere anledninger. Reaksjonen fra THs bror er kanskje heller ikke helt
uventet, men særlig smart gjort var det nok ikke.
Citera
2022-07-04, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Jeg hverken ønsker eller forventer at «alle» skal tro at TH er skyldig. Det jeg formidler er at jeg har info om saken som gjør meg 100% sikker på at siktelsen mot TH er korrekt. Den infoen kan jeg dessverre ikke utdype her på forumet, det vil kunne sette liv pg lemmer i fare. TH er en meget farlig mann, og har både penger og makt til å kjøpe de tjenestene han trenger hvis han ønsker det😈 Jeg kan derfor ikke besvare og dokumentere all min viten her på forumet, men min troverdighet er fortsatt inntakt🧐

Jeg tror deg
Citera
2022-07-04, 23:37
Medlem
Niffys avatar
Hvorfor får noen totalt knute på trusa når noen anonyme mennesker på et internettforum sier at de tror TH står bak ugjerningen mot sin kone?

Det er et mye mer interessant spørsmål.
Citera
2022-07-05, 00:23
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Hvorfor får noen totalt knute på trusa når noen anonyme mennesker på et internettforum sier at de tror TH står bak ugjerningen mot sin kone?

Tipper svaret på dette er at det mest sannsynlig er fordi de ikke kom så langt på skolen at de oppnådde å få knuter i russelua. Livets harde skole gir kun knuter på trusa.
Citera
2022-07-05, 00:50
Medlem
Citat:

Det blir etterhvert tydelig at din ev. hemmelige informasjon kun kan være relevant i forhold til et mulig motiv. Og da er det ikke så interessant.
Citera
2022-07-05, 01:57
Medlem
Citat:

Penger er makt. Det er et gammelt og kjent ordtak. Den som eier store finansielle eiendeler har en annen frihet til å realisere hva han eller hun ønsker enn den som ikke eier noe eller har ekstremt begrensede økonomiske eiendeler.

At kun tenker på seg selv, sine egne penger og sin egen makt, er det mange eksempler av.

Tjente rått - spår boligkrakk

Romerikingen Tom Hagen sopte inn på eiendom ifjor. -Greit å fylle opp krigskassen litt, sier Hagen.
PUBLISERT: 31.08.06

Bild på TH

https://images.dn.no/image/Q2JJVlNEdDROdDJOcnhrL0x3dW1rOHIweWJtbG4ydzZiSzBubD ZVQ3BuVT0=/nhst/binary/93f26b0150d6e5f01b228b2ab5e4e8e4?image_version=640
Senast redigerad av Braskamin58 2022-07-05 kl. 02:12.
Citera
2022-07-05, 10:02
Medlem
Citat:

For noen er det vanskelig å legge all kritisk sans til side. For andre faller dette helt naturlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in