2022-07-04, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Jeg tror du har rett i at kruttet siter løst, samtidig som han i tillegg er en iskald manipulator og strateg. Ikke uten grunn at sønnen hadde American Psycho som favorittfilm fra han var12 år gammel, etter hans eget utsagn i en kommentar på hans FB- profil til niesen Nena. Den kommentaren og flere ble for øvrig fjernet etter mitt innlegg om dette for flere år siden. Hvilket kvinnesyn har sønnen fått fra sin far?

Samtidig tror jeg den beste medisin for represalier mot vitner er åpenhet. Så lenge vitner gir seg til kjenne, gir det en slags offentlig beskyttelse. Vi vet jo at flere familiemedlemmer har truet vitner i denne saken.

Det store spørsmålet mitt for tiden, er hvem som har utført kryptobiten. Min tanke er at RU er det svakeste ledd i en gruppe på rundt tre- fire personer som har fått 10 mill i en såkalt « cold wallet», noe som er mye brukt som betaling i narko- kretser. Gruppen er tydelig trygg på sin bevegelse på det mørke nettet, samt gode på å utvikle apper...kan også ha en forbindelse til reklamebransjen...de er også gode på å kjenne politiets metoder...

Kan du spesifisere hvilke familiemedlemmer som har truet hvem i denne saken?
Citera
2022-07-04, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookielook
Kan du spesifisere hvilke familiemedlemmer som har truet hvem i denne saken?
https://www.vg.no/i/BlJAbv
Sv*rr* H@g*n
Citera
2022-07-04, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
https://www.vg.no/i/BlJAbv
Sv*rr* H@g*n

Takk! Veit du om de har kommet videre med denne saken?
Citera
2022-07-04, 14:53
Medlem
Citat:
TT mener saken i realiteten er henlagt, men at politiet etterforsker videre ut fra taktiske og prestisjemessige hensyn.
Citera
2022-07-04, 15:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Jeg finner det rart at TH ikke har betalt. I alle tilfeller. Det ville jo vært en genial måte å betale for oppdraget på, hvis kidnappingen hadde vært bestilt. Men det sammenfaller vel også med hans personlighet, som vi har fått en viss oppfatning av. Han ønsker kontroll, og liker ikke å bli fortalt hva han skal gjøre.
Hvis han har bestilt kidnappingen, så ville han ha stilt seg i en posisjon der han for alltid vil kunne presses for penger. Dette stemmer dårlig med hans personlighet. Hvis han da ikke vet at han har kort tid igjen å leve. Det er kun ved hans død AEH vil arve, noe det kan virke som han ikke unner henne. Hun har jo måttet skrive fra seg alle verdier ved en eventuell skilsmisse, og er detjeg kaller økonomisk undertrykt.
Noen nevnte en episode på et julebord. Dette er info som kun indre krets har, og som mediene ikke har gått ut med. Det er i det hele tatt mye mediene sitter på som de ikke går ut med.
Jeg finner det også merkverdig at politiet legger opp til så mye spekulasjon som de gjør.
Jeg synes det er interessant å ta et tilbakeblikk i tråden i ny og ne.

Tidlig i saken, når SH mottok en "sinna-mail" fra den angivelige Motparten, fikk TH tidsfrist til å betale den 11. februar 2019.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/mB8aKl/loerenskog-saken-her-er-trusselmeldingene
Citera
2022-07-04, 15:10
Medlem
Citat:

Saken ble henlagt.

https://www.vg.no/nyheter/i/WOk8yQ/hagen-slektning-skjelte-ut-vitne-naa-er-saken-henlagt
Citera
2022-07-04, 15:40
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mainacht
Jeg liker rasjonalitet. Hvem hadde motiv for å kidnappe AEFH? Hvem kunne hente noe på det? Hvem visste om TH på en slik måte at en kidnapping av kona ville være en måte å hente ut millioner fra han?

Såvidt jeg er blitt informert via media, er det få/ingen som har eller er motivert til å kidnappe henne for penger.

En ekte kidnapping ville hatt et hurtig handlingsmønster. Jeg kan ikke se at det har vært tilfelle i denne saken.

Kidnapping kan selvsagt ha feilet. Men hvorfor ikke be om x antall kroner for å få kroppen tilbake?
Det har heller ikke skjedd. Hvorfor ikke?

Hva er det jeg overser?

Jeg vet jeg er ny, men har fulgt tråden, og ikke minst saken, fra starten.
Din første post handler om at kommunikasjonen i etterkant skal bety at det ikke er kidnapping. Kan du vise til link der media har informert deg om dette?

Finner for det meste bare en uttalelse fra GHH der han har en teori:

VG 30.04.2020:
"Hva tenker du om det som har skjedd nå?
– Innerst inne har jeg gått og fryktet at dette kunne skje, at han kunne bli pågrepet.
– Hvorfor?
– Saken har drøyd ut i tid, og uten de store fremskritt, slik vi har fått det fremstilt i offentligheten. Det kan ha medført økt fokus på Tom Hagen, sier Glenn Hartmann-Hansen"

Mainacht:
Hva tenker du om teorien rundt at motpart kunne ha spilt i etterkant for å rette søkelyset mot TH?
Citera
2022-07-04, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det er veldig interessant at du ønsker at flest mulig helt ukritisk skal tro på at TH er skyldig. Hvorfor det, mon tro..?

Det er vel omtrent like interessant som at du ønsker at flest mulig skal tro han er uskyldig. Hvorfor det, mon tro…?
Citera
2022-07-04, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Det er vel omtrent like interessant som at du ønsker at flest mulig skal tro han er uskyldig. Hvorfor det, mon tro…?

Jeg ønsker ikke at flest mulig skal tro at TH er uskyldig. Jeg argumenterer ut i fra kjente opplysninger i saken.

Det du derimot gjør er å hevde at du vet TH er skyldig, og ønsker at alle skal stole blindt på deg. Det er noe helt annet. Og så skinner det gjennom i enkelte andre innlegg, at du egentlig ikke vet noe som helst.

Hvis jeg skulle gjort det samme som deg måtte jeg skrevet at jeg sitter på opplysninger som beviser at TH er uskyldig, og jeg vet at siktelsen kommer til å bli frafalt i løpet av året. Hvis noen kommer med noen kritiske spørsmål, kan jeg påstå at mer informasjon kan sette andres liv i fare. Det ultimate måten å slippe unna flere spørsmål, og øke troverdigheten.
Citera
2022-07-04, 19:12
Medlem
Niffys avatar
There are two types of people in the world:

1.) Those who can extrapolate from incomplete data.
Citera
2022-07-04, 20:12
Medlem
Citat:
Ikke meg du spør, men det var dette som ble utfallet:

«Hagen-slektning skjelte ut vitne: Nå er saken henlagt

«Tom Hagens slektning reagerte voldsomt etter å ha hørt hva et vitne sa i podkasten «Krimpodden». Statsadvokaten mener slektningen ikke kan straffes.»
I fjor sommer tok Tom Hagens slektning kontakt med personen som er et sentralt vitne i Lørenskog-saken.

Slektningen forklarte til politiet at årsaken til at han ringte til vitnet, var at han reagerte voldsomt på vitnets uttalelser i VGs podkast, «Krimpodden».

«VG får opplyst at vitnet opplevde telefonsamtalen som truende, og som et forsøk på å påvirke tidligere avgitte politiforklaringer.

Slektningen skal ha vært sint, høylytt og aggressiv, og vitnet har fortalt i politiavhør at slektningen sa at vitnet løy, og var skyld i Tom Hagens status i etterforskningen av Anne-Elisabeths forsvinning.

Dette skulle vitnet få svi for, sa slektningen, hevdet vitnet i avhør.»

«Rettslig tvil
Politiet etterforsket Hagen-slektningen for motarbeiding av rettsvesenet, men nå er saken henlagt på bevisets stilling.»

«Årsaken er for det første tvil omkring slektningens såkalte forsett. Påtalemyndigheten mener man ikke kan se helt bort fra at slektningen kun hadde VGs podkast i tankene da han ringte til vitnet, og ikke vitnets politiavhør og status som «aktør i rettsvesenet».«
Står mer i artikkelen.

https://www.vg.no/nyheter/i/WOk8yQ/hagen-slektning-skjelte-ut-vitne-naa-er-saken-henlagt?utm_source=recirculation-matrix&utm_content=BlJAbv
Citera
2022-07-04, 20:40
Medlem
Niffys avatar
For ordens skyld er altså "slektningen" TH's bror, og vitnet er "eks-svogeren".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in