2019-02-10, 18:38
Medlem
Frågan är om alarmsäljaren skulle göra en ordentlig kontroll runt huset innan kidnappningen. Dagen före ringde det på dörren runt 20:00.
Kidnapparen ville har svar om huset hade alarm eller övervakning från AEH.
Troligtvis har de sedan sovit i bilen och slaget till på morgon. Redan runt 07:00 var killarna utanför Hagens kontor.
Citera
2019-02-10, 18:49
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxxa
Hon var pensionär.

Det finns ingen pensionsålder för styrelseledamöter i Sverige, är det annat i Norge?

Förresten, är det en insjö som man sökt i eller finns förbindelse med havet?

Var det stökigt, välta stolar osv i hemmet?
Citera
2019-02-10, 19:15
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Det finns ingen pensionsålder för styrelseledamöter i Sverige, är det annat i Norge?

Ja de har sökt i Langvannet på Lørenskog.
Citera
2019-02-10, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft

Ikke hør på Loxxa, h*n spammer tråden.
AEH (67) jobbet for mannen sin, privat foretak, og kunne jobbet om det var ønskelig. Kunne også hatt styreverv om det var ønskelig, ingen pensjonsalder. Alminnelig aldersgrense i staten er 70 år, den er foreslått hevet til 72.
Politiets teori er at hun ble kidnappet da hun var på badet i boligen, til NRK ble det opplyst at Anne-Elisabeth Hagen skal ha blitt angrepet på badet.
Det er ingen som vet om fiskerne er de samme som kidnapperne slik Loxxa hevder ! ! ! Heller ikke at de kom i en Ford Fiesta!
Senast redigerad av eeqaz 2019-02-10 kl. 19:58.
Citera
2019-02-11, 00:59
Medlem
Merkelig sak, at gammern har arrangert dette i egen regi uten ekstern hjelp er nesten utenkelig.
Citera
2019-02-11, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Merkelig sak, at gammern har arrangert dette i egen regi uten ekstern hjelp er nesten utenkelig.
ja, det tror i allefall ikke jeg
Citera
2019-02-11, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Har spurt om dette før uten å få noe vettugt svar, men prøver igjen;

Hvor lang tid vil det ta å samle sammen 225' Monero (Forutsetter en fastkurs mot EUR for å gi eksemplet makt) ?

Hvis det foregår "forhandlinger", hva forhandles det i så fall med og om?

Jeg forutsetter her at det er TH/politiet som søker forhandlinger, ettersom ligaen har AEH i sin varetekt og fra starten kunngjorde sine vilkår for å slippe henne løs.

Ligaen har demonstrert at deres strategi og gjennomføring tåler tiden tann og bedre enn alt annet som er naturlig å sammenligne med.

Ligaen må ha en klar formening om at det er mulig å fremskaffe 225' Monero, i motsetning til opinionen blant folk flest.

I dette legger jeg også en forutsetning om at ligaen har en formening om hvor lang tid TH/politiet bør innvilges for å ferdigstille denne delen, slik at det ikke blir en klassisk situasjon der gisseltakere stadig må vente en time til for å få et fly klart på rullebanen og en sekk med umerkede sedler.

Har også luftet at en liga sannsynligvis vil be om delbetalinger for å teste betalingsviljen (betalingsevne er ikke en sak i saken) underveis.

En slik strategi vil også gi muligheten for å terminere aksjonen underveis. F.eks TH har overført 4 x 25' Monero, så dukker plutselig AEH opp langs en øde vei med hette over hodet i et helt vilkårlig land.

Hvis det skulle skje vil vi stå tilbake å klø oss i hodet og lure på hvorfor ikke vente til 5 x 25' var blitt overført. Svaret kan bare være at ligaen er hyper-rasjonell og holder seg målepunkter hugget i sten lenge før operasjonen ble satt i sving.

Det vil være helt nytt og en meget stor prestasjon gitt psykologien som gjelder for denne type saker.

Hvis det er slik at TH/politiet har fått livstegn som gjør at det ikke er noen grunn til å velge "Ikke betale" og har betalt, hvorfor er ikke saken løst?

Som i eksemplet ovenfor, med en hyper-rasjonell liga, så kan åpenbart det motsatte også være tilfelle.

Vi fikk 225' Monero selv om det tok litt tid. La oss prøve å skvise sitronen litt til.

Ved livstegn går hele saken over til å handle om dilemmaet "Betale" eller "Ikke betale" basert på status i etterforskningen.

Dersom valget faller på "Betale" fordi det ikke er sannsynlig med noe snarlig gjennombrudd i etterforskningen, så ser jeg ikke helt for meg en langdryg prosess hvor målet er å bli innvilget en form for rabatt virker særlig rasjonelt/aktuelt fra TH/politiets side.

En liga vil har svært liten interesse av å kommunisere noe utover "livstegn" ettersom det umulig kan tilføre deres posisjon noen positiv verdi.

En liga må, uavhengig av utspekulert brilliant gjennomføring, kalkulere inn en risiko som øker etter tid medgått, f.eks i form av at politiet ruller opp saken via tekniske spor eller taktisk etterforskning.

Hva kan en liga foreta seg dersom TH/politiet likevel skulle gå for å hale ut tiden etter at livstegn er gitt?

Jeg finner det rart at TH ikke har betalt. I alle tilfeller. Det ville jo vært en genial måte å betale for oppdraget på, hvis kidnappingen hadde vært bestilt. Men det sammenfaller vel også med hans personlighet, som vi har fått en viss oppfatning av. Han ønsker kontroll, og liker ikke å bli fortalt hva han skal gjøre.
Hvis han har bestilt kidnappingen, så ville han ha stilt seg i en posisjon der han for alltid vil kunne presses for penger. Dette stemmer dårlig med hans personlighet. Hvis han da ikke vet at han har kort tid igjen å leve. Det er kun ved hans død AEH vil arve, noe det kan virke som han ikke unner henne. Hun har jo måttet skrive fra seg alle verdier ved en eventuell skilsmisse, og er detjeg kaller økonomisk undertrykt.
Noen nevnte en episode på et julebord. Dette er info som kun indre krets har, og som mediene ikke har gått ut med. Det er i det hele tatt mye mediene sitter på som de ikke går ut med.
Jeg finner det også merkverdig at politiet legger opp til så mye spekulasjon som de gjør.
Senast redigerad av Adrtrt 2019-02-11 kl. 10:22.
Citera
2019-02-11, 10:53
Medlem
Aeh

Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy

Jeg vil si det er helt utenkelig, ja.
Men at det opprettholdes en mistanke om at han kan stå bak er helt tydelig.
Mediene i Norge er snille. De sitter på informasjon om adferd som ville fått spekulasjoner til å løpe løpsk. Jeg vil tro det er en blanding av anstendighet, og en tro på at han er uskyldig, som gjør at de ikke publiserer dette.
Senast redigerad av Adrtrt 2019-02-11 kl. 10:56. Anledning: skrivefeil
Citera
2019-02-11, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Jeg vil si det er helt utenkelig, ja.
Men at det opprettholdes en mistanke om at han kan stå bak er helt tydelig.
Vel, hvis du mener her på flashback og andre fora så er det irrelevant. Det er ikke gitt i det hele tatt at politiet har en mistanke om 'han' kan stå bak. Jeg vet noen (drsniffer) skrev: "hvorfor er han ikke formelt sjekket ut' - vel, det er mye vi ikke vet og politiet har garantert ikke et behøv å tilfredestille oss her på flashback

Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Jeg finner det rart at TH ikke har betalt. I alle tilfeller.
Offisielt hetes det at han ble frarådet å betale av politiet og TH/familien har tatt dette til etterfølge. Uansett er 9 Mill Euro vanvittig mye for en kidnapping, uansett formuen til TH. Så i alle tilfeller ville det være naturlig å forhandle, og presse løsepengekravet ned til et akseptabelt beløp. Hadde TH betalt (og så, hva skjer da?) hadde det styrket mistanken mot han isteden av det motsatte, ingen betaler 9 Mill Euro der og da. Uansett hvor snill dama er og hvor tårevåt barnebarna måtte være.
Citera
2019-02-11, 11:17
Medlem
Etter hva jeg har forstått krever TH livstegn. Det er forståelig, men etter som tiden går, så ville vel de fleste skaffet det de kunne. Et betydelig beløp, med beskjed om at det ikke er mulig å skaffe mer. Mulig det er dette som skjer nå. Men jeg synes pressekonferansen de holdt etter siste kontakt var et merkelig forsøk på kontroll. Selv politiet har flere ganger sagt så godt som i klartekst at det er opp til familien å betale. Det virker som om politiet også ønsker at betaling skal finne sted nå, selv om de ikke kan råde dem til det. De bør skaffe det de kan av Monero, ikke kreve livstegn. Det er min mening. Og jeg håper det er det de gjør nå.
Citera
2019-02-11, 11:26
Medlem
Aeh

Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Vel, hvis du mener her på flashback og andre fora så er det irrelevant. Det er ikke gitt i det hele tatt at politiet har en mistanke om 'han' kan stå bak. Jeg vet noen (drsniffer) skrev: "hvorfor er han ikke formelt sjekket ut' - vel, det er mye vi ikke vet og politiet har garantert ikke et behøv å tilfredestille oss her på flashback

Offisielt hetes det at han ble frarådet å betale av politiet og TH/familien har tatt dette til etterfølge. Uansett er 9 Mill Euro vanvittig mye for en kidnapping, uansett formuen til TH. Så i alle tilfeller ville det være naturlig å forhandle, og presse løsepengekravet ned til et akseptabelt beløp. Hadde TH betalt (og så, hva skjer da?) hadde det styrket mistanken mot han isteden av det motsatte, ingen betaler 9 Mill Euro der og da. Uansett hvor snill dama er og hvor tårevåt barnebarna måtte være.

Jeg synes både medier og politi opprettholder grunn til mistanke/spekulasjoner. Ved å kalle det «antatt kidnapping/bortføring», og ved å ikke ville bekrefte siste telefonkontakten på en ordentlig måte. De kunne satt en stopper for mye spekulasjoner bare ved det. På den annen side, så kunne media også skapt mye mer spekulasjoner. Jeg tror mange ville skaffet alt de kunne av penger så fort de kunne, uten å kreve livstegn. Beløpet er stort, men det er vel tilgjengelig, selv uten å måtte selge eiendom eller aksjer. Kravet om monero gjør vel også at beløpet halveres, som en slags tvungen forhandling.
Senast redigerad av Adrtrt 2019-02-11 kl. 11:34. Anledning: skrivefeil
Citera
2019-02-11, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere

Det er et betydelig beløp, men han kan skaffe det til veie, og vil langt ifra ruineres. Det ville blitt som et stort aksjetap. Tror mange ville betalt umiddelbart, uten å kreve livstegn. Og nå vil jeg si det er på høy tid. Siste håp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in