2022-07-04, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Nu börjar eländet med självantändning igen

Det kryllar ju annars av mängder med klipp på twitter under "trending" HIMARS.

Citera
2022-07-04, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Konstigt att de tappat kvalitetstänket så fort efter att ett ryskt företag tog över.

Då har de väll fått slut på macdonalds orginalgrejjor, har för mig att det är utomordentligt svårt att få en macdonaldsprodukt att mögla ens om man försöker......

trist när rysk inovvation ska ersätta maskin/industridelar, men då kommer iför möglig snabbmat inte kännas som ett problem längre.....
Citera
2022-07-04, 18:02
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Och Russian MoD brukar faktiskt inte dra till med något när det gäller Ukrainas förluster även om man kan ifrågasätta rapporteringen av egna.
Jo, det gör de. De säger att de förstört över 200 ukrainska flygplan fast Ukrainska flygvapnet aldrig haft så många flygdugliga.

Men du skulle svara på att militärledningen (oklart om du menar Ukrainska eller Ryska )och Zelensky hade olika uppfattning. Kommer du ihåg det?
Citera
2022-07-04, 18:07
Medlem
DeT där ryska hockeyprofset fick ingen frisedel och åka och spela i NHL.. Nu har han tvångsplacerats för tjänstgöring. Tycker det är bra att man inte gör skillnad på folk och folk ändå.. 😊👍
Om man inte är närstående till Putin och hans polare förståss.. 😁
Citera
2022-07-04, 18:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Då har de väll fått slut på macdonalds orginalgrejjor, har för mig att det är utomordentligt svårt att få en macdonaldsprodukt att mögla ens om man försöker......
trist när rysk inovvation ska ersätta maskin/industridelar, men då kommer iför möglig snabbmat inte kännas som ett problem längre.....

Nej det blir nog mer en symbolfråga för de som ser skillnaden, och även för de som köade till McDonalds när de öppnade efter Sovjet som en symbol för väst. Men man tycker ju de som jobbar i köket och restaurangchefen skulle se att brödet de fått är mögligt och kasserat det. Det är ju antagligen samma anställda.
Citera
2022-07-04, 18:18
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Nu börjar eländet med självantändning igen

De är så slarviga med rökningen ryssarna........
Citera
2022-07-04, 18:29
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
För en del av de grupperna kan det säkert vara rimligt med självständighet, ja, även om det är mer ställt på sin spets i Ukraina. I Ukraina finns också hela Nato-frågan med i bilden, där Nato i princip skulle kunna placera kärnvapen på Rysslands gräns. Rysslands invasion är riktig även utifrån det.

Det är landtillgången till Krim och Svarta havet som gör dem viktiga, inte områdena i sig. Sanktionerna kommer inte vara för evigt.

FN är inte någon gudomlig instans vars ord är lag. FN är i praktiken en väldigt korrupt institution och borde behandlas därefter.

Så Finland är nästa land att invadera nu när de går med i NATO?
Citera
2022-07-04, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jo, det gör de. De säger att de förstört över 200 ukrainska flygplan fast Ukrainska flygvapnet aldrig haft så många flygdugliga.

Men du skulle svara på att militärledningen (oklart om du menar Ukrainska eller Ryska )och Zelensky hade olika uppfattning. Kommer du ihåg det?
Uppgifter: Strategiskt viktiga staden nu under rysk kontroll

https://www.tv4.se/artikel/yMLginf3WPaQXASJ6jjnp/uppgifter-strategiskt-viktiga-staden-nu-under-rysk-kontroll
Citera
2022-07-04, 18:36
Medlem
leachs avatar
Citat:

https://www.tv4.se/artikel/yMLginf3WPaQXASJ6jjnp/uppgifter-strategiskt-viktiga-staden-nu-under-rysk-kontroll

Och det var ju första gången denna nyhet postades
Citera
2022-07-04, 18:42
Medlem
Citat:

Tragiskt att Ukraina inte hade resurser nog att hålla emot men vi får hoppas att dom snart kan bli befriade igen och slippa fascist regimen Ryssland.
Citera
2022-07-04, 18:47
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Man måste nog, för att citera dig, ha en intelligenskvot lägre än en skostorlek, för att tro att det finns något sätt för Ryssland att komma ur detta "segrande". De har bränt sitt rykte för överskådlig framtid och inga utvecklade länder vill ha särskilt mycket med dem att göra. Ryssland kommer, om inget radikalt händer, förlora decennier av potentiell inkomst och tillväxt. Världen orkar inte med det psykotiska dampbarnet Ryssland och de flesta har insett att problemet behöver lösas nu så att vi inte har ett ryskt hot mot världsfreden i många år framöver.
Därav jag skriver att det är jävligt ojuste mot dagens och sannolikt den kommande generationen det otyg Putin ställt till med. Gubbfan är besatt av historia och är fullt inställd på att skriva in sig i historieböckerna som en av de "stora" ryska ledarna som bidrog till att vidga den ryska maktens gränser. Dessvärre kommer det en dag - hur svårt det än är att begripa idag - när det är dags att gå vidare och låta Ryssland komma in i värmen igen. När det är vågar jag inte svara, jag hoppas det tar ett tag och att priset blir högt, dock är jag rädd att världen är på väg mot en mer totalitär tidsperiod där korruption blir svårare att bekämpa, därav finns risken att ledare binder band mot Ryssland och "förlåter" i utbytelse mot diverse förmåner som ämnar till att säkra deras makt.
Citera
2022-07-04, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Ju snabbare Ryssland tar Donbas regionen desto bättre. Det är bara en tidsfråga och fler liv kan sparas och vi går snabbare mot en fred som Zelensky måste skriva under. Det är bara realitet. Innan ni kastar ur er det gamla vanliga hatet så 1) Jag är inte pro-ryss. 2) Jag ser ingen vits med utdraget krig 3) Jag tror att Ukraina kommer förlora 4) Jag tror att Ryssland nöjer sig med de östra delarna.

1.Zelenskij kommer aldrig skriva på ett fredsavtal om inte Krim och Donbass återgår till Ukraina, och om ryssarna lämnar Ukraina.
2. Ryssland kommer inte nöja sig med bara Ukraina. Putin och Lavrov kan fortfarande inte acceptera att Berlinmuren föll. Lavrov har till och med sagt att Berlinmurens fall var enligt honom ´´olaglig´´. Tror det var i Munchen han har sagt det.
Där ska varningsklockorna ringa direkt. Det handlar inte längre om bara Ukraina. Det handlar om att vi har dårar som vill ha den nya Sovjetunionen, med hela Baltikum, Polen, Tjeckien och Slovakien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in