2022-07-04, 15:02
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Är dotterns trehundra väninnor ensamma barn med grava psykologiska problem av någon sort eller varför pratar vi om din dotters väninnor?

Och du sitter alltså med hennes väninnor och är med när de surfar på nätet och ser vilka bilder de får. Och tror du att de kanske inte agerar annorlunda än när du inte sitter tätt och nära?

Och hur många är de om de ska vara något att räkna på? Fyra hundra? Hur hinner du kontrollera upp dem, är ni flera pappor som sitter med dem?
Kamma dig. Jag brukar vara ganska tydlig när lägger fram mina egna erfarenheter, därav ordet verkar i mitt ursprungliga inlägg.

Det är lite roligt att det finns olika måttstockar här i tråden. När dumpare slänger sig med påståenden till höger och vänster så förväntar de sig att dessa bara skall accepteras, men när kritiker kommer med påståenden så verkar det nästan krävas en kvalitetsgranskat papper med 1000 eller fler citeringar (inte för att livets hårda skola lär ut vad ett sådant är, men ändå). Fast det är klart, inte ens när sådana presenteras så accepteras de som fakta av dumparna. Det är inte gnäll från min sida, bara en observation.

Du får tro vad du vill. Jag kanske har installerat spionprogram på alla kompisarnas telefoner och datorer, eller så har jag pratat med min dotter och tagit del av hennes uppfattning.
Citera
2022-07-04, 15:11
Medlem
Homo-fils avatar
Adjö, pedofiljävel.
Citera
2022-07-04, 15:15
Medlem
MandarinSallads avatar
Hahaha jag skrattade gott åt senaste gäddan, lite rolig var han. Patrik och Sara kunde inte heller hålla sig för skratt.
Citera
2022-07-04, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag har också varit ung, och jag tyckte likadant på den tiden. Dessutom så händer det att min dotter och hennes väninnor får den typen av bilder, och de verkar mest se det som spam. Ingen av dem har någonsin verkat särskilt upprörd. Jag tror att det är en ganska liten grupp som inte bara klickar bort snuskgubbarna, därav att jag skrev att delar av samhället deltar i offerkulten.

Skrattar de åt gäddornas chatloggar på Dumpen också eller blir de arga på Sara och Patrik?
Citera
2022-07-04, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Men Sara och Patrik är inte poliser eller tror du det?

Nej men men det de ägnar sig åt är ändå brottsprovokation. Och genom att hänga ut folk på Dumpen så agerar de även i praktiken som domstol och utdömer straff.
Citera
2022-07-04, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Skillnaden är att snuskgubbar oftast inte har något brottsligt uppsåt. De förstår sig helt enkelt inte på det sociala spelet, det är allt. Detta framgår också av Dumpens uthängningar, där det är uppenbart att många på allvar tror att det skall dyka upp en 14-åring som vill ha lite myspys i lastbilshytten. Som jag ser det så kan man lika gärna hoppas på att en utomjording skall dyka upp.
Det är förlegat att tro att snuskgubbar är ofarliga . Förr trodde man att blottare inte var farliga och var nöjda med att överraska andra med att visa upp sin stolthet numera vet man att det inte är ovanligt att gå vidare med ännu grövre sexbrott
Citera
2022-07-04, 15:37
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det är förlegat att tro att snuskgubbar är ofarliga . Förr trodde man att blottare inte var farliga och var nöjda med att överraska andra med att visa upp sin stolthet numera vet man att det inte är ovanligt att gå vidare med ännu grövre sexbrott
Vad vill du ha sagt? Att det är lika bra att straffa snuskgubbar direkt bara för att en del av dem går vidare med riktig brottslighet senare?

Det hade varit intressant om resonemanget som jag föreslår hade applicerats på andra brottskategorier. Jag menar, det är lika bra att straffa en snattare för grovt rån direkt, och det är det givetvis lika bra att straffa en person som bråkar med någon för mord på en gång.
Citera
2022-07-04, 15:46
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmkulan
Stigmatiseringen ökar risken för barn. Det är väl ingen som har påstått att stigmatiseringen är värre än det som pedofiler vill göra? Men handlar inte Dumpen om att hjälpa barn eller handlar det om ett vrickat hämndbegär? Vill du hjälpa barnen så ska du inte stigmatisera pedofiler, det säger alla som kan detta och bekräftas även av forskningsrapporter.

Fast det är väl på individnivå? Det vill säga att de som hängs ut stigmatiseras, och fallhöjden minskar ordentligt. De har inte så mycket på att förlora på att försöka igen.

Däremot kan det ju tänkas att en och annan, alltså inte uthängd, drar sig för att träffa en 14-åring av rädsla för att det är Dumpen. Det måste man ju också ta med i kalkylen.
Citera
2022-07-04, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Förnamnet på Jalle? Kan nån snäll göra en rebus på det?

Ett annat ord för fattig
Citera
2022-07-04, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Nej men men det de ägnar sig åt är ändå brottsprovokation. Och genom att hänga ut folk på Dumpen så agerar de även i praktiken som domstol och utdömer straff.

Och vad är problemet med att de ägnar sig åt "brottsprovokation" då?
Citera
2022-07-04, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Inom forskning används alltid ett urval ur en population för att dra slutsatser om hela populationen. Den centrala gränsvärdessatsen fastställer att om du tar ett randomiserat urval ur en population så kommer resultatet approximera medelvärdet av hela populationen.

Är det inte lite oförskämt av dig att förringa forskningsresultat som de facto genom gått peer review? Det du kallar åsikter är slutsatser som tar avstamp i kvantitativ data. Har du forskningsresultat som visar på rakt motsatta slutsatser så är det kanske mer relevant att presentera än att bara förkasta det fina forskningsarbete våra akademiker utför.

Personen i fråga kan inte ens grunderna i statistik och forskning.
1) Hon förstår inte vikten av exempelvis power och konfidensintervaller i studier. Två viktiga begrepp där man via ett urval ur populationen kan få vissa svar.
2) Hon stirrar sig blind på meningslösa imperfektioner utan att se helheten. En total oförmåga att förståelse forskningens induktiva natur.
3) Hon avfärdar alla former av forskning men presenterar inget själv.
4) Hon förstår inte att man alltid gör ett urval eftersom man rent praktiskt givetvis inte kan studera hela befolkningar.
5) Hon verkar tro att man ska inkludera hela befolkningspopulationer i studier.
6) Hon förstår inte att personliga åsikter ifrån icke-experter eller anekdoter tillhör absoluta botten på evidenshierarkin...

De har bara luft..
Senast redigerad av Dajmkulan 2022-07-04 kl. 15:56.
Citera
2022-07-04, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Tycker du är otroligt besynnerlig när du kallar Patrik och Sara för obildade och allmänt misslyckade. Patrik är en tidigare världsmästare och Sara har varit missbrukare och nu har hon vänt sitt liv till något positivt. Så att kalla dom för obildade och allmänt misslyckade är ett hån och en riktigt skev människosyn som jag tyvärr inte delar med dig.

De är två misslyckade, trasiga människor som enbart drivs av hämnd. Presentera forskningen bakom deras metoder, det kan vara internationell forskning och jag kommer lära dig hur någon som har viss erfarenhet av forskning och statistik tänker. Jag kommer pulverisera varenda grej du länkar.

Får fan vara nog med icke-sakligheterna i den här tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in