2022-07-04, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nu har jag ju inte kommenterat något som Alibabbla skrivit, det hittade du helt enkelt bara på, verkar det som.

Du gjorde kanske ett ärligt misstag när du klippte ihip citaten, så du kanske kan kolla och ändra så att det blir rätt?

Tack.

Här har vi en annan vetenskaplig artikel som säger att många vaccinerade löper högre risk för infektion. Och jag förutsätter att du inte säger emot vetenskapen här heller för du är ju inte någon konspirationsteoretiker.
https://childrenshealthdefense.org/defender/pfizer-moderna-covid-vaccines-infection/
2022-07-04, 15:11
Medlem
shoottheelkss avatar
NU FÖDS BARNEN UTAN IMMUNFÖRSVAR

Shocking news report from Australia - babies born without immunity!
https://www.youtube.com/watch?v=cxo8O40_Gkw

Kim Iversen: Some Experts Warn OVER-VAXXING Could Weaken The Immune System
https://www.youtube.com/watch?v=nX9j4GLQhLo
2022-07-04, 15:14
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Enligt en ny studie i Nature så löper vaccinerade upp till 44 gånger högre risk att drabbas av en hjärtmuskelinflammation.

Age and sex-specific risks of myocarditis and pericarditis following Covid-19 messenger RNA vaccines

I studien undersöker man förekomsten av nämnda diagnoser under en vecka efter vaccination. Den frekvensen jämförs sedan med förekomsten av diagnoserna under en vecka utan att vaccin tagits. Om man betänker att det är ohyggligt liten sannolikhet att drabbas av dessa diagnoser under en specifik utpekad vecka så kan jag inte se att det är någon särskilt hög odds ratio.
2022-07-04, 15:14
Medlem
FolieKockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Det finns flera olika vacciner i olika stadier av utveckling. Jag tänkte att här kunde vi presentera eventuella biverkningar och diskutera dessa.

Detta kom idag på SVT:s rullande rapportering om Covid:

Med tanke på att jag, (ovaccinerad) verkar va den enda på mitt jobb som inte blir sjuk jämt och ständigt så tänker jag fortsätta med min naturliga livstil.

Känner även tre personer som fick biverkningar av vaccinet. Varav en grava problem med kvinnocykeln.
2022-07-04, 15:16
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Här har vi en annan vetenskaplig artikel som säger att många vaccinerade löper högre risk för infektion. Och jag förutsätter att du inte säger emot vetenskapen här heller för du är ju inte någon konspirationsteoretiker.
https://childrenshealthdefense.org/defender/pfizer-moderna-covid-vaccines-infection/

Nej detta är inte en peer-reviewad tidskrift. Är en propagandatidskrift mot vaccin. Varför länkar du den? Visste du inte att det var så?
2022-07-04, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jaha, då får jag rekommendera konspirationsforumet där den typen av teorier diskuteras.

Välkommen åter när du har en vetenskaplig aspekt som du vill diskutera. Hej då.
Vilken vetenskap följer Kina idag som låser in miljontals kineser i sina hem och tvingar dem till tester var 48:e timme? Varför följer inte vi i Sverige samma vetenskap?
2022-07-04, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Nej detta är inte en peer-reviewad tidskrift. Är en propagandatidskrift mot vaccin. Varför länkar du den? Visste du inte att det var så?

Har du svårt med engelskan?
Citat:
A peer-reviewed study...

Enligt korrektamongo bör du nog förpassa dig till konspirationsforumet.
2022-07-04, 15:19
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FolieKocken
Med tanke på att jag, (ovaccinerad) verkar va den enda på mitt jobb som inte blir sjuk jämt och ständigt så tänker jag fortsätta med min naturliga livstil.

Känner även tre personer som fick biverkningar av vaccinet. Varav en grava problem med kvinnocykeln.

Tack för att du så tydligt demonstrerar problemet med personer som till synes totalt saknar kunskap i statistik. Självklart kan du inte jämföra två populationer om en respektive tre personer och försöka dra slutsatser från det. Med ditt sätt att resonera skulle man ju kunna värva en kontrollgrupp med vaccinerade på ett hospice och ha att jämföra med så framstår vaccinet som livsfarligt.
2022-07-04, 15:20
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Har du svårt med engelskan?
Enligt korrektamongo bör du nog förpassa dig till konspirationsforumet.

Jag har inga problem med engelska nej.
Du svarar inte på sakfrågan. Kastat in handduken? Inga sakargument att komma med?
2022-07-04, 15:22
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nronewoke
Vilken vetenskap följer Kina idag som låser in miljontals kineser i sina hem och tvingar dem till tester var 48:e timme? Varför följer inte vi i Sverige samma vetenskap?

Följer samma vetenskap???? Detta beror naturligtvis inte på skillnad i vetenskaplig syn utan på värderingar. Även om flera personer har samma bild av en fråga rent vetenskapligt så betyder det ju naturligtvis inte att man har samma åsikter om vad som ska göras. Märkligt att man ska behöva säga sådant här till dig. Var det nytt för dig?
2022-07-04, 15:24
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
NU FÖDS BARNEN UTAN IMMUNFÖRSVAR

Shocking news report from Australia - babies born without immunity!
https://www.youtube.com/watch?v=cxo8O40_Gkw

Kim Iversen: Some Experts Warn OVER-VAXXING Could Weaken The Immune System
https://www.youtube.com/watch?v=nX9j4GLQhLo

Länka vetenskaplig rapport som styrker det du påstår! Hur kan du länka videos på Youtube? Skulle det vara trovärdigt?
2022-07-04, 15:24
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Tack, du motsätter dig alltså inte till att vaccinerade löper upp till 44 gånger högre risk att drabbas av en hjärtmuskelinflammation.
Nej, det är väl dessutom vidimerat av ytterligare forskning i ämnet. Hela processen med rapportering och uppföljning av biverkningar visar ju dessutom att processen fungerar - den processen var orsaken till att just den risken identifierades och också stoppade vaccinering av yngre män med Moderna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in