2022-07-03, 02:52
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
3. Nej, siffrorna stämmer inte. LINCOLN NATIONAL LIFE INSURANCE har 2019-2021 betalat ut följande belopp för dödsfall:
  • 2019: $7,58 miljarder
  • 2020: $8,05 miljarder
  • 2021: $8,03 miljarder
Källa: https://sec.report/Document/0000726865-22-000079/

Vad säger statistiken om vaccine-skador från gratis-sprutan?
2022-07-03, 02:55
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ditt problem (som varenda antivaxxar-patrask) är att du inte klarar av att läsa, tolka och verifiera information.

[Massa glåpord]

Här är svaret på frågorna 1-4 som direkt svar på ditt trams:
1. Nej, siffrorna stämmer inte
2. Den källa där siffrorna kan verifieras är Securities and Exchange Commission (SEC)
3. Nej, siffrorna stämmer inte. LINCOLN NATIONAL LIFE INSURANCE har 2019-2021 betalat ut följande belopp för dödsfall:
  • 2019: $7,58 miljarder
  • 2020: $8,05 miljarder
  • 2021: $8,03 miljarder
Källa: https://sec.report/Document/0000726865-22-000079/

Om du hade skippat alla rabiata förolämpningar så hade du kunnat korta ner ditt inlägg med 90% och ändå förmedlat all relevant information.
Men ingen fara. Du är som du är.

Du fortsätter leka internetdetektiv. Dock verkar det som att du ännu inte har läst artikeln jag länkade till, som föranledde den här diskussionen. Så här är den igen:
https://crossroadsreport.substack.com/p/breaking-fifth-largest-life-insurance

Jag lovar att du kan läsa artikeln på 5% av den tid det tog dig att skura nätet efter data att motbevisa mig med.

De siffror jag skrev för 2019-2021 syftar specifikt på gruppförsäkringar för personer i åldrarna 18-64, vilket jag var tydlig med. Artikelförfattaren har hämtat ut data genom en "public record request" till en myndighet i delstaten Michigan, antagligen för att Lincoln själva inte publicerar data på sådan detaljnivå:
Citat:
Here are the key numbers for 2021, below, shown on the company’s annual statement that was filed with the Michigan Department of Insurance and Financial Services. These are national numbers, not state-specific

Här är en screen-shot på dokumentet för 2021, där du kan se att "death benefits" specifikt för gruppförsäkringar uppgår till drygt 1.4 miljarder dollar:
https://substackcdn.com/image/fetch/f_auto,q_auto:good,fl_progressive:steep/https%3A%2F%2Fbucketeer-e05bbc84-baa3-437e-9518-adb32be77984.s3.amazonaws.com%2Fpublic%2Fimages%2F a0 397dd6-ccb5-4bb1-b8a9-ee6e35dd4517_778x541.png

Det som är slående är alltså att vi 2021 plötsligt ser en så drastisk ökning i utbetalningar för "death benefits" av gruppförsäkringar, till folk som var i arbetsför ålder.

Du säger att du har hittat en egen siffra på 8.03 miljarder för 2021. Den är uppenbarligen inte specifik för gruppförsäkringar, utan för något annat. Siten du länkar till är extremt rörig. Och när jag söker på 8,03 så hittar jag inte den siffran någonstans. Är du säker på att du länkade till rätt dokument?

Oavsett vilket: I dokumentet jag länkar till, som begärdes ut från Michigan State, så kan man under "direct premiums and annuity concideration" se att "death benefits" uppgår till totalt ca 7,9 miljarder, om man lägger ihop gruppförsäkringar ("group") med kategorin "ordinary". Alltså ganska nära den siffran du pratar om. Men det är inte relevant i sammanhanget.

Du blev lite för ivrig och har helt enkelt blandat ihop äpplen och päron. Men bra kämpat ändå.
Senast redigerad av RustyShackleford 2022-07-03 kl. 02:59.
2022-07-03, 09:13
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Om du hade skippat alla rabiata förolämpningar så hade du kunnat korta ner ditt inlägg med 90% och ändå förmedlat all relevant information.
Men ingen fara. Du är som du är.

Du fortsätter leka internetdetektiv. Dock verkar det som att du ännu inte har läst artikeln jag länkade till, som föranledde den här diskussionen. Så här är den igen:
https://crossroadsreport.substack.com/p/breaking-fifth-largest-life-insurance

Jag lovar att du kan läsa artikeln på 5% av den tid det tog dig att skura nätet efter data att motbevisa mig med.

De siffror jag skrev för 2019-2021 syftar specifikt på gruppförsäkringar för personer i åldrarna 18-64, vilket jag var tydlig med. Artikelförfattaren har hämtat ut data genom en "public record request" till en myndighet i delstaten Michigan, antagligen för att Lincoln själva inte publicerar data på sådan detaljnivå:

Här är en screen-shot på dokumentet för 2021, där du kan se att "death benefits" specifikt för gruppförsäkringar uppgår till drygt 1.4 miljarder dollar:
https://substackcdn.com/image/fetch/f_auto,q_auto:good,fl_progressive:steep/https%3A%2F%2Fbucketeer-e05bbc84-baa3-437e-9518-adb32be77984.s3.amazonaws.com%2Fpublic%2Fimages%2F a0 397dd6-ccb5-4bb1-b8a9-ee6e35dd4517_778x541.png

Det som är slående är alltså att vi 2021 plötsligt ser en så drastisk ökning i utbetalningar för "death benefits" av gruppförsäkringar, till folk som var i arbetsför ålder.

Du säger att du har hittat en egen siffra på 8.03 miljarder för 2021. Den är uppenbarligen inte specifik för gruppförsäkringar, utan för något annat. Siten du länkar till är extremt rörig. Och när jag söker på 8,03 så hittar jag inte den siffran någonstans. Är du säker på att du länkade till rätt dokument?

Oavsett vilket: I dokumentet jag länkar till, som begärdes ut från Michigan State, så kan man under "direct premiums and annuity concideration" se att "death benefits" uppgår till totalt ca 7,9 miljarder, om man lägger ihop gruppförsäkringar ("group") med kategorin "ordinary". Alltså ganska nära den siffran du pratar om. Men det är inte relevant i sammanhanget.

Du blev lite för ivrig och har helt enkelt blandat ihop äpplen och päron. Men bra kämpat ändå.
En EGEN siffra? Jag länkar till den finansiella rapporten. Det är inte MIN siffra, det är LINCOLN NATIONALS siffra. Länka till en officiell källa och inte till en websida eller webkanal som drivs av anivaxxar-patrask så kan vi fortsätta att dra ner brallorna på dig. Sitta och hitta på siffror kan vem som helst göra, det är därför vi med utbildning länkar till OFFICIELLA siffror på en OFFICIELL websida. Jag länkade till SEC, det är så man gör om man klarar av att debattera på normal nivå.
2022-07-03, 11:25
Medlem
-GGs avatar
Lycka till, som sagt:

Citat:
Pfizer, Moderna Shots More Likely to Cause Serious Injury Than Reduce Risk of COVID-Related Hospitalization

A new analysis of Pfizer and Moderna COVID-19 vaccine trial data shows the risk of serious injury following the vaccine is greater than the reduction in COVID-19 hospitalizations, according to a study posted June 23 on Social Science Research Network.

https://childrenshealthdefense.org/defender/pfizer-moderna-covid-vaccine-injury/
2022-07-03, 11:33
Medlem
-GGs avatar
En stackare lämnad förlamad från vaccinet, med myndigheter som struntar i honom:

Citat:
45-Year-Old Canadian Paralyzed After Pfizer Shot Waiting for Government to Respond

Julian Scholefield was paralyzed from the waist down in July 2021, 12 days after his second Pfizer COVID-19 vaccine. Nearly a year later, he’s still waiting for the government to respond to his request for compensation.

https://childrenshealthdefense.org/defender/canadian-paralyzed-pfizer-covid-shot/
2022-07-03, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vad säger statistiken om vaccine-skador från gratis-sprutan?

Citat:
Varför inte googla och titta efter?

Det går ju inte att googla och få fram någon vettig information då algoritmerna sorterar bort av Big Pharma icke önskvärd information, information som talar till sprutornas nackdel, hur mycket skador och dödsfall injektionerna med mRNA-"vaccin" orsakar, jag förstår dock att du ger det som förslag att använda google för att söka efter information om detta.
2022-07-03, 11:55
Medlem
Citat:
Ja, vi har förstått att antivaxx-patrasket fått för sig att folk dör som flugor, får liten snopp, får svans, att hunden inte lyder och att bilen går sämre - och att ni inbillar er att ALLT beror på vaccin. Ni behöver inte tjata, vi har fattat.

Skillnaden är att vi med utbildning och vetenskaplig bakgrund kräver att man har lite mer på fötterna än grundlösa beskyllningar, antaganden, påhitt, fantasier och lögner för att "inse att vaccinet dödar". Och till 'vetenskapligt bevis' räknas inte lögner serverade av 'herrar i vita rockar' som ställer sig och ljuger i en påhittad presskonferens av en antivaccin-rörelse som i 20 år hävdat att vaccin dödar små barn, att barn får autism av vaccin - och där minst en deltagare hävdar att det bara är bögar som får HIV och att kvinnor får bröstcancer om de gör abort.

Förstår du?

Vänligen sluta göra dig själv till talesman för samtliga Akademiker. Det verkar som att klumpar ihop merparten av den information som inte kommer i från de tydligt politiserade och i många fall även korrumperade institutioner som WHO, CDC, EMA samt många av de stora universiteten till en och samma grupp. Där etiketten som ditt sinne applicerar är klassad efter den mest häpnadsväckande smörjan som ingår.
Mitt råd till dig är att du tar ett steg tillbaka och börjar kolla på vilka ovan nämnda entiteter (WHO, CDC, EMA osv) är, hur de verkar och framförallt väljer att inte verkar. Analysera data i större utsträckning, lägg energi på att kolla hur data är insamlad, mindre vikt vid källor, mer till data och framförallt lägg väldigt låg vikt till slutsatsdelen i de studier som du läser.
2022-07-03, 12:56
Medlem
Citat:
Jaha. Så vad du säger här är "strunta i vetenskap och ta istället ett steg tillbaka och låt dummerjönseri och godtycke utgöra grunden för beslut"...?

Just "analysera data" blir minst sagt intressant då det per definition är kännetecknet för ett tvättäkta antivaxxar-patrask - det är exakt det de inte är kapabla till.

Du får väl posta resten av ditt trams i konspirationsforumet om du tror att alla är ute efter dig?

Jaha. Så vad du säger här är "strunta i vetenskap och ta istället ett steg tillbaka och låt dummerjönseri och godtycke utgöra grunden för beslut"...?
Nä, snarare att låta data ligga till grund för beslut.

Just "analysera data" blir minst sagt intressant då det per definition är kännetecknet för ett tvättäkta antivaxxar-patrask - det är exakt det de inte är kapabla till.
Så bara för att du anser att en, av dig, tveksamt definierad grupp, inte är kapabla till detta så skall du inte göra det? Förstår faktiskt inte.

Ta och läsa vad jag skrev i första inlägget till dig, läs sedan ditt svar. Om du gör det på ett rationellt vis så kommer du se att du läser in väldigt mycket i det som jag skrev till dig som jag inte har sagt. Du gillar inte det som jag säger och direkt så placerar du mig i ett fack och förknippar mig med ett epitet där du har en massa attribut som du sedan extrapolerar på mig.
2022-07-03, 13:14
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OoleOolem
Nä, snarare att låta data ligga till grund för beslut.

Så bara för att du anser att en, av dig, tveksamt definierad grupp, inte är kapabla till detta så skall du inte göra det? Förstår faktiskt inte.

Ta och läsa vad jag skrev i första inlägget till dig, läs sedan ditt svar. Om du gör det på ett rationellt vis så kommer du se att du läser in väldigt mycket i det som jag skrev till dig som jag inte har sagt. Du gillar inte det som jag säger och direkt så placerar du mig i ett fack och förknippar mig med ett epitet där du har en massa attribut som du sedan extrapolerar på mig.
Vad jag försöker förklara är att om du har för avsikt att debattera saken ur andra perspektiv än vetenskapliga - och i synnerhet i det fall de är rent konspiratoriska - så gör du bäst i att ge dig iväg till konspirationsforumet.

Vi med vetenskaplig bakgrund och utbildning är fuklt kapabla att värdera den vetenskapliga information som finns tillgänglig. Jag lovar.
2022-07-03, 14:43
Medlem
Enligt en ny studie i Nature så löper vaccinerade upp till 44 gånger högre risk att drabbas av en hjärtmuskelinflammation.

Age and sex-specific risks of myocarditis and pericarditis following Covid-19 messenger RNA vaccines

Citat:
Subgroup estimates by sex and age classes

The risk of myocarditis was substantially increased within the first week post vaccination in both males and females (Fig. 1 and Table S2). Odds-ratios associated with the second dose of the mRNA-1273 vaccine were consistently the highest, with values up to 44 (95% CI, 22–88) and 41 (95% CI, 12–140), respectively in males and females aged 18 to 24 years but remaining high in older age groups.
2022-07-03, 20:30
Medlem
Citat:
Vad jag försöker förklara är att om du har för avsikt att debattera saken ur andra perspektiv än vetenskapliga - och i synnerhet i det fall de är rent konspiratoriska - så gör du bäst i att ge dig iväg till konspirationsforumet.

Vi med vetenskaplig bakgrund och utbildning är fuklt kapabla att värdera den vetenskapliga information som finns tillgänglig. Jag lovar.

Jaja, jag är själv akademiker och har jobbat med data analys i ca 3 år. Arbetar i dag som systemarkitekt och har investerat i Biotech i över 10års tid. Jag är på intet sätt någon expert. Men att branschen är korrumperade det är jag helt övertygad om. Tycker mig ha hyfsad koll på vilka medel som ofta används. Jag har väldigt svårt att tro att samma metoder inte används även kring covidvaccinen och övriga läkemedel kring covid-19. Jag är inte heller på något vis ensam om att känna till detta. Googla och kolla själv finns mängder av artiklar, rättegångsfall och studier som stödjer detta. Det borde inte komma som någon överraskning för någon att läkemedelsbranschen är korrupt, ärligt talat.
2022-07-04, 15:07
Medlem
Citat:
Nu har jag ju inte kommenterat något som Alibabbla skrivit, det hittade du helt enkelt bara på, verkar det som.

Du gjorde kanske ett ärligt misstag när du klippte ihip citaten, så du kanske kan kolla och ändra så att det blir rätt?

Tack.

Tack, du motsätter dig alltså inte till att vaccinerade löper upp till 44 gånger högre risk att drabbas av en hjärtmuskelinflammation.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in