2022-07-04, 11:32
Medlem
johnthedickholmess avatar
Kan någon som har lite koll förklara hur sjutton Falk kommunicerar med sina kumpaner? Han måste ju ha sjuk övervakning och avlyssning på sig 24/7.

Hur kan han ens träffa andra tungt kriminella och ha möten med dem? Han är väl skuggad hela tiden?
Citera
2022-07-04, 11:45
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullwandstrasser
Aldrig att oredan är informatör. Skär av mig kuken live på Flashback om de stämmer

Jag kan inte jättemycket om honom eller kriminella i allmänhet men minns att jag läst att han har ett rykte att verkligen aldrig samarbeta med polis eller fängelsevakter. Vägrar pisstester, vägrar jobba om han inte vill jobba, svarar inte på frågor osv. Därför fick han sitta i isoleringen väldigt mycket också. Han känns absolut inte som golar-typen baserat på det jag läst om honom.
Citera
2022-07-04, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dahlinhassla
Tror du polisen skulle vilja ens samarbeta med honom efter Playa-skandalen? Iaf inte svensk polis 100%.

Får dock vibben av Oredan att han är otroligt otroligt försiktig av sig. Verkar ju inte fastnat i krypterade appar härvorna eller liknande och borde inte hans namn figurera i andras encro-telefoner osv ? Även om han är försiktig så måste de ju finnas folk han gör affärer med som inte är av samma kaliber om ni pratar blattar från Göteborg och Malmö här i tråden menar jag

Hans namn har förekommit i chattar mellan andra individer.
Citera
2022-07-04, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Jag kan inte jättemycket om honom eller kriminella i allmänhet men minns att jag läst att han har ett rykte att verkligen aldrig samarbeta med polis eller fängelsevakter. Vägrar pisstester, vägrar jobba om han inte vill jobba, svarar inte på frågor osv. Därför fick han sitta i isoleringen väldigt mycket också. Han känns absolut inte som golar-typen baserat på det jag läst om honom.
Saker kan förändras. JF är ca 50, med hot om att sitta i fängelse en stor del av resten av livet kan man tänka mer än en gång. I JFs värld är alla till slut lojala mot sig själva.
Citera
2022-07-04, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Kan någon som har lite koll förklara hur sjutton Falk kommunicerar med sina kumpaner? Han måste ju ha sjuk övervakning och avlyssning på sig 24/7.

Hur kan han ens träffa andra tungt kriminella och ha möten med dem? Han är väl skuggad hela tiden?
Ser du hans Instagram? Åker skapligt mycket båt och därute på havet är det nog svårare att vara jagad o avlyssnad.
Citera
2022-07-04, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx

Det du säger stämmer till 100%. Folk här inne vet inte vad dom snackar om. Jonas tillhör den gamla skolan och han lever upp till sitt smeknamn ”Billy the Kid”. En sann outlaw som lever på andra sidan lagen sedan tonåren och hatar poliser och myndigheter.
Han gillar sitt liv, sitt rykte, sina vänner och sin framgång. Han trivs i sin roll.
Skulle han hamna på anstalt, vart som helst i världen så vet folk vem han är, och han skulle bli respekterad, så de är inget som skrämmer han, han tål leken.
Citera
2022-07-04, 18:35
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
Man backar alltid upp sin ras. Förhoppningsvis försvinner du och dina gelikar från vårt territorium tids nog också.

Riff-raff är och förblir riff-raff oavsett hudfärgshandikapp; så svaret är nej, det gör man inte.
Citera
2022-07-04, 18:55
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavssons
Ser du hans Instagram? Åker skapligt mycket båt och därute på havet är det nog svårare att vara jagad o avlyssnad.

Jo men alla hans båtar lär ju vara buggade och de har koll på vilka båtar han möter upp och personer han träffar i hamnar. Men visst, han kan ju ta privatplan till något mindre land och möta upp folk där på snabba möten. Någon som vet om han brukar resa mycket med flyget? Vart?
Senast redigerad av johnthedickholmes 2022-07-04 kl. 18:58.
Citera
2022-07-05, 00:03
Medlem
Meningen med en informatör är att ingen tror på det...
Citera
2022-07-05, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavssons
Eller? Nej, om rätt myndighet haft tillgång till båten så är du inte säker. Ta det från en med erfarenhet från den typen av jobb.

Vill lägga till att det är helt rätt att gränsskyddet gör vad de kan. Jobbar inte med det längre men nog fan vill jag skydda svenska gränser ändå.
Senast redigerad av Outsider73 2022-07-05 kl. 00:20.
Citera
2022-07-05, 00:33
Medlem
fittas avatar
Han kommunicerar old school precis som 'Ndrangheta och andra gamla klaner.

Papper och penna, tidningar, egna kodspråk där nyckeln till koden ges separat eller muntligt osv.

Informationsutbytet tar lång tid, ibland månader, men med tanke på vad för typ av affärer det rör sig om gör det inget. Tålamod betalar sig.
Citera
2022-07-05, 04:24
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Han kommunicerar old school precis som 'Ndrangheta och andra gamla klaner.

Papper och penna, tidningar, egna kodspråk där nyckeln till koden ges separat eller muntligt osv.

Informationsutbytet tar lång tid, ibland månader, men med tanke på vad för typ av affärer det rör sig om gör det inget. Tålamod betalar sig.

Och ibland skickar han brevduvor till sin partners över atlanten.

Nej för i helvete så komplicerat är det inte. Handlar bara om disciplin. "Hej jag åker ner till rom imorn låt oss ta en kaffe där och då"

Det är då man pratar men självklart ser till att finta bort eventuell avlyssning.

Det är bara korkat att använda sig av telefoner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in