2022-07-05, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackniggeryoe
Meningen med en informatör är att ingen tror på det...

Exakt så. Kan Peter Rätz vara informatör kan Påven själv vara det.
Citera
2022-07-05, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Han kommunicerar old school precis som 'Ndrangheta och andra gamla klaner.

Papper och penna, tidningar, egna kodspråk där nyckeln till koden ges separat eller muntligt osv.

Informationsutbytet tar lång tid, ibland månader, men med tanke på vad för typ av affärer det rör sig om gör det inget. Tålamod betalar sig.

Hahahahahahhahahahah sluta. Han har använt sig av likadana telefoner som alla andra bara att han är mer försiktig
Citera
2022-07-05, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av journeyman2k
Utan att ha nån större insikt i saken så tror jag skillnaden lär vara att grabbarna i ortens kola är 5-10 gånger mer utbankat än det JF förmodligen får in raka vägen från producenterna.

Den du citerade trodde även att det handlade om 3kg och inte 3 ton
Senast redigerad av Engback 2022-07-05 kl. 10:42.
Citera
2022-07-05, 11:01
Medlem
Citat:
Utan att ha nån större insikt i saken så tror jag skillnaden lär vara att grabbarna i ortens kola är 5-10 gånger mer utbankat än det JF förmodligen får in raka vägen från producenterna.

Läs här så slipper du gissa ang ortengrabbarnas renhet:

https://polisen.se/siteassets/dokume...0.pdf/download
Citera
2022-07-05, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Saker kan förändras. JF är ca 50, med hot om att sitta i fängelse en stor del av resten av livet kan man tänka mer än en gång. I JFs värld är alla till slut lojala mot sig själva.

Detta stämmer….. Om man inte blir informatör så slutar det med fängelse eller död tillslut. Inte lång levnadsålder på detta om man inte slutar med allt och pensioneras sig. Men jonas kommer aldrig sluta… så det är bara en av dessa 3 alternativ som kommer ske inom 5-6 år. Han verkar vara en reko kille… Synd att han inte slutar.. Men det finns ett stort ego … Men han kanske har slutat men bara blir arresterad för att man vill jävlas eller få ut info om andra… Jag hoppas han slutat och fokuserar på familjen och det lagliga han har byggt upp. Han har jobbat hårt för att ha det han har… I slutändan är inte fängelse värt det när man blir så gammal som
han
Senast redigerad av reinadelsur 2022-07-05 kl. 12:06.
Citera
2022-07-05, 14:56
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanesbrur
Hahahahahahhahahahah sluta. Han har använt sig av likadana telefoner som alla andra bara att han är mer försiktig
Om han var inblandad i 1.5 tons smugglingen med ensamseglaren så använde sig alla huvudmännen utav samma emailadress där de kommunicerade via drafts som raderades efter läsning.
I sin bok skriver Mauritz hur han tidigare alltid köpt en ny laptop som han kastade i havet efter varje människosmugglingsrutt.
Mer avancerat än så var det inte.
Citera
2022-07-05, 15:44
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Om han var inblandad i 1.5 tons smugglingen med ensamseglaren så använde sig alla huvudmännen utav samma emailadress där de kommunicerade via drafts som raderades efter läsning.
I sin bok skriver Mauritz hur han tidigare alltid köpt en ny laptop som han kastade i havet efter varje människosmugglingsrutt.
Mer avancerat än så var det inte.

jo det funkar ju tills polisen buggar datorn i realtid och ser allt som skrivs...DEA och spanska polisen måste ju avlyssna alla hans datorer och mobiler. All elektronik. Samt rumsavlyssning i alla hans bostäder, flygplan och bilar och lokaler hans brukar hänga på.

Nja, han tar nog flyget någonstans till någon avkrok och möter upp någon där. Kan ju inte funka på något annat sätt.
Senast redigerad av johnthedickholmes 2022-07-05 kl. 15:48.
Citera
2022-07-05, 15:51
Avstängd
moshans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
jo det funkar ju tills polisen buggar datorn i realtid och ser allt som skrivs...DEA och spanska polisen måste ju avlyssna alla hans datorer och mobiler. All elektronik. Samt rumsavlyssning i alla hans bostäder, flygplan och bilar och lokaler hans brukar hänga på.

Nja, han tar nog flyget någonstans till någon avkrok och möter upp någon där. Kan ju inte funka på något annat sätt.

Fatta vilken noja. Speciellt om han drar linor från sitt stash. Psykos kan man kalla det.
Citera
2022-07-06, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanesbrur
Läs här så slipper du gissa ang ortengrabbarnas renhet:

https://polisen.se/siteassets/dokume...0.pdf/download

Spännande läsning och bra statistik.
Jag drar slutsatserna att kokainet "bara" spätts ut från ca 95% renhet ner till ca 50% i snitt innan det når slutkonsument och att jag måste ha haft sämre kranar än genomsnittet när jag höll på... 😂
Senast redigerad av journeyman2k 2022-07-06 kl. 09:54.
Citera
2022-07-06, 11:47
Medlem
Citat:
Spännande läsning och bra statistik.
Jag drar slutsatserna att kokainet "bara" spätts ut från ca 95% renhet ner till ca 50% i snitt innan det når slutkonsument och att jag måste ha haft sämre kranar än genomsnittet när jag höll på... 😂

Ja dom flesta flashbackarna verkar vara övertygade om att det som säljs på gatan är max 20-30 proc, men ser man statistiken över tillslagen, så ser man som du säger att snittet är någonstans runt 50 procent.

(Och även till alla som tror att det inte förekommer över 90 procent på gatan så kan man tydligt se i listan att det gör det ganska ofta.)
Citera
2022-07-07, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
1) Falkens pengar går ju bl.a. till kriminella negrer!
2) Du postade tidigare att han inte gjort dig något illa.😨
3) När det påstås i tråden att han skulle vara helt ointresserad utav din personlighetstyp, stoltserar du med att han visst har ägnat dig någon minut av sin tid. Det får mig att tänka på din patetiska idoldyrkan utav en verklig looser.
4) Den stolthet du påvisar i tråden påminner om när jag, som tonåring, fick ett kort snack med en världskänd rocktrummis, som därefter gav mig de "trumstockar" han just spelat med på konserten.

Rytves svar till Jannika.Jansson:

Jag var tvåa på bollen här, men instämmer givetvis helt i det du framför i ditt inlägg.👍🏼

1. Rätt så säker på att Jonas Falks pengar går till Jonas Folk.

2. Och, du får nog lära dig att utveckla dina meningar lite bättre.

3. Du kanske skulle ta det försiktigt med att göra dina fantasifulla (fel)tolkningar av vad andra har skrivit?
Citera
2022-07-07, 01:04
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
1. Rätt så säker på att Jonas Falks pengar går till Jonas Folk.
2. Och, du får nog lära dig att utveckla dina meningar lite bättre.
3. Du kanske skulle ta det försiktigt med att göra dina fantasifulla (fel)tolkningar av vad andra har skrivit?
1) Ja, och dessa är som tidigare påpekats en blandning utav negrer, araber, marockaner, colombianer, mexikaner, holländare m.fl.
2) En person som Jannika.Jansson, som inte ens förstår sina egna skrivna ord och tillbakavisar dessa, måste man förse med förskolemässiga meningar.
3) Om hon hade försökt att skriva på det svenska språket, så hade antagligen risken för feltolkningar varit mindre än som nu med ett inlägg på "förskole-gurgel".
Tragiskt dock att ni båda tycks dela samma problem vad det gäller läsförståelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in