2022-07-04, 11:32
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det finns inget bra system som gör att polis blir informerad när en människa uppvisar olämplighet som vapeninnehavare, utan det är upp till vårdpersonal att fråga varje patient om ev vapeninnehav, så att de i sin tur kan anmäla ev olämplighet till polismyndigheten osv.
Det blir ett väldigt rapporterande, någonting som sjukvården inte tar så allvarligt på. Det står i Lydias journal att hon är intresserad av jakt, har vapen eller liknande, så sjukvården har struntat i son anmälningsplikt, trots att frågan varit uppe i samtal, uppenbarligen.

Man fyller själv i skattningsskalor om tex drog och alkovolvanor, som hur ofta dricker du, hur mycket dricker du hur mycket vin resp starksprit dricker du, med olika svarsalternativ. Även om man svarat att man dricker 0 glass och drogar 0.

Sjukvården är eftersatt och det borde ske någon stor förändring som alarmerar och meddelas polisen när en människa hamnar inom psykiatrin för allvarliga saker och diagnoser. Precis som körkort kan dras in för olämpliga personer med risky diagnoser eller medicinering, alkolås etc.

Där är vi överens.

Jag har tagit upp detta förut då det är där jag personligen själv anser att allt brustit.

Läkaren av har själv skrivit in i journalen efter att Lydia försökt begå självmord, inte bara en gång talar vi om nu... "Patienten tycker om bl.a jakt, motorcyklar och minns ej exakt tredje saken. Ska leta upp exakt vad det står.

Det brast det helt. En anmälan skulle gjorts direkt och vapen skulle tagits bort.

Sen ska vi inte glömma att man sätter in olika antidepressiva tabletter, man ändrar i medicinering m.m. det är allmänt känt att många hemska brott som begåtts har skett när en patient blivit ordinerad olika antidepressiva m.m. detta är ju inget man talar högt om precis. Eller att folk tar livet av sig, blir suicida m.m

Självklart fungerar antidepressiva hos väldigt många. Men hos vissa blir det ett rävgift.
2022-07-04, 11:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Du anar inte hur fel du har där. Emil kunde vara väldigt nedlåtande när han satte den sidan till ska du veta. Och efter allt som kommit fram, så förvånar det mig inte om han även var det mot Lydia.
Helt otroligt hur ni fortfarande kan hålla på som ni gör.
Återkomsten av ängeln..
Du som beskrivit sexorgier hos din påstådda älskare, brottsoffret i detta fall, dina svårigheter med att registrera ett konto, din sorg över förlusten av " din Emil".
Ni som planerade för en gemensam framtid.
Du som enligt dig själv, blev förd bakom ljuset, bedragen av den enligt dig, vackra, kärleksfulla kusinen Lydia.

Du som hatar henne för det hon gjort, men som har dömts alldeles för hårt.
Du hävdade att Emil med hjälp av Lydia utsatte hans förra arbetsplats för utpressning, delade hemliga uppgifter osv. Emil var beväpnad och hade flera vapen på olika platser, han bar säkerhetsväst, var med i olagligheter, skumma affärer.

Hur ska du ha det? Ena sidan av dig ville ha Emil, andra sidan ville ha Lydia?
Nu behöver du inte välja, bottenskrapet finns kvar till dig, inlåst så hon inte försvinner iväg till en ny famn, Lydia Barth, i egen ryggradslös person..
2022-07-04, 11:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Där är vi överens.

Jag har tagit upp detta förut då det är där jag personligen själv anser att allt brustit.

Läkaren av har själv skrivit in i journalen efter att Lydia försökt begå självmord, inte bara en gång talar vi om nu... "Patienten tycker om bl.a jakt, motorcyklar och minns ej exakt tredje saken. Ska leta upp exakt vad det står.

Det brast det helt. En anmälan skulle gjorts direkt och vapen skulle tagits bort.

Sen ska vi inte glömma att man sätter in olika antidepressiva tabletter, man ändrar i medicinering m.m. det är allmänt känt att många hemska brott som begåtts har skett när en patient blivit ordinerad olika antidepressiva m.m. detta är ju inget man talar högt om precis. Eller att folk tar livet av sig, blir suicida m.m

Självklart fungerar antidepressiva hos väldigt många. Men hos vissa blir det ett rävgift.
Fast nu när det finns det svart på vitt, att Lydia sket i vilka ordinationer hon fick gällande medicinering, hon tog och efterfrågade vad hon tyckte fungerade bäst, även läkemedel som inte skrevs ut normalt sett i Sverige. Hur hade hon fått nys om sånt? Kemi var inte hennes starka sida?
Hon förnekade missbruk, var inte ärlig i sina ifyllda skattningar, hon efterfrågade mer medicin i rasande takt, när hon fick nej, vände hon sig till nästa vårdinrättning. Hon utnyttjade systemet, likt missbrukare gör.
Hon ville bara ha en specifik sköterska, en manlig...undrar varför?
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-07-04 kl. 11:47.
2022-07-04, 11:52
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Fast nu är finns det svatt på vitt, att Lydia sket i vilka ordinationer hon fick gällande medicinering, hon tog och efterfrågade vad hon tyckte fungerade bäst, även läkemedel som inte skrevs ut normalt sett i Sverige. Hur hade hon fått nys om sånt? Kemi var inte hennes starka sida?
Hon förnekade missbruk, var inte ärlig i sina ifyllda skattningar, hon efterfrågade mer medicin i rasande takt, när hon fick nej, vände hon sig till nästa vårdinrättning. Hon utnyttjade systemet, likt missbrukare gör.
Hon ville bara ha en specifik sköterska, en manlig...undrar varför?

Helt omöjligt att ens försöka möta dig på vägen. Så jag skiter i det hädanefter.

Du har noll susning hur hon kämpat hör jag. Det du läst är det som serverats till dig.

Jag vet inte om du har ngn kunskap om människor som mår psykiskt dåligt?

Hade Lydia ens rätt diagnos?
Vad hade man för behandlingsplaner? Hur följde man upp? m.m

Hur pratar du med alkoholister som skiter i vad du säger åt dom?

Men, nu handlade det om att en läkare skriver i journalen att patienten gillar jakt bla. Dvs alla gånger har vapen? Eller kan ha tillgång till?

En patient som upprepade ggr försökt ta sitt liv, går på en cocktail av olika antidepressiva mediciner och ingen larmar?!

Vad hade hänt om man hade larmat? Om hon förlorat vapenlicens? Sina vapen?

Tja självklart kan du gå ut på gatan o fixa nya. Nåväl.
2022-07-04, 11:57
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Han var väl trött på dig!
Och ville bli av med dig.
Han hade ju Lydia ändå fortsatte du och tro att ni hade nåt.... Patetiskt

Då kan man bli ganska nedlåtande

Om han nu var nedlåtande mot henne, samtidigt som han hade andra. Vem är då den patetiska?
2022-07-04, 12:06
Medlem
Citat:
Det finns inget bra system som gör att polis blir informerad när en människa uppvisar olämplighet som vapeninnehavare, utan det är upp till vårdpersonal att fråga varje patient om ev vapeninnehav, så att de i sin tur kan anmäla ev olämplighet till polismyndigheten osv.
Det blir ett väldigt rapporterande, någonting som sjukvården inte tar så allvarligt på. Det står i Lydias journal att hon är intresserad av jakt, har vapen eller liknande, så sjukvården har struntat i son anmälningsplikt, trots att frågan varit uppe i samtal, uppenbarligen.

Man fyller själv i skattningsskalor om tex drog och alkovolvanor, som hur ofta dricker du, hur mycket dricker du hur mycket vin resp starksprit dricker du, med olika svarsalternativ. Även om man svarat att man dricker 0 glass och drogar 0.

Sjukvården är eftersatt och det borde ske någon stor förändring som alarmerar och meddelas polisen när en människa hamnar inom psykiatrin för allvarliga saker och diagnoser. Precis som körkort kan dras in för olämpliga personer med risky diagnoser eller medicinering, alkolås etc.
I det jag fetat har du faktiskt, enligt min ringa mening, fel.
Faktiskt i båda delarna dessutom. Nu skall vi inte här börja diskutera hur psykiatrin sköter sig, för du vet ju hur snabbt inlägg som inte hyllar mörderskan blir anmälda.
Jag vill hävda att anmälningar till Polisen rörande vapeninnehav hos psyksjuka inte belastar psykiatrin i nån större utsträckning. Det borde ske oftare men är ju direkt avhängigt hur och hur ofta man frågar patienten om vapeninnehav. Dessutom kan ju patienten vara lögnaktig och opålitlig, något som vi vet kännetecknar Lydia Barth.

I hennes fall var läkarna mycket väl medvetna om att hon var jaktintresserad, så där borde det absolut ha gått en anmälan till Polisen.
Depressivitet, suicidalitet plus excessiv alkoholkonsumtion -där tickas alla tre varningsboxarna när det gäller olämplighet att vara vapeninnehavare om man, som i det här fallet, heter Lydia Barth.
2022-07-04, 12:07
Medlem
Citat:
Om han nu var nedlåtande mot henne, samtidigt som han hade andra. Vem är då den patetiska?
Så sant
Men vi vet ju inte hur nån av parterna betedde sig
Ängeln kanske inte ville förstå att hon var avpollitetad
Han hade en annan kvinna boende hos sig
Det verkar ju som ängelen inte ville förstå att han hade Lydia och då kan jag förstå(inte försvara) om man tillslut tröttnar och beter sig inte så snällt
2022-07-04, 12:10
Avslutad
Citat:
Helt omöjligt att ens försöka möta dig på vägen. Så jag skiter i det hädanefter.

Du har noll susning hur hon kämpat hör jag. Det du läst är det som serverats till dig.

Jag vet inte om du har ngn kunskap om människor som mår psykiskt dåligt?

Hade Lydia ens rätt diagnos?
Vad hade man för behandlingsplaner? Hur följde man upp? m.m

Hur pratar du med alkoholister som skiter i vad du säger åt dom?

Men, nu handlade det om att en läkare skriver i journalen att patienten gillar jakt bla. Dvs alla gånger har vapen? Eller kan ha tillgång till?

En patient som upprepade ggr försökt ta sitt liv, går på en cocktail av olika antidepressiva mediciner och ingen larmar?!

Vad hade hänt om man hade larmat? Om hon förlorat vapenlicens? Sina vapen?

Tja självklart kan du gå ut på gatan o fixa nya. Nåväl.
Trevligt att du bekräftar Lydias problem, som Jag försökt belysa i tråden, men bemötts av att jag ljuger, jag känner inte Lydia osv.

Att flera skribenter vurmar för missbrukare i tråden och hävdar att det inte alls är hadeovanligt att människor köper "medicin" på gatan, nu påstår du att det även är normalt att gå ut och fixa vapen på gatan..

Vad man som anhörig och vän hade kunnat bemöda sig med, är väl åtminstone kontaktat polisen om hennes vapeninnehav och olämpligheten, iom psyke och missbruk.

Ingen har brytt sig, det är uppenbart.

När frågan om hur hon kunde bli godkänd, gällande jägarexamen och det ytterst märkliga förfarandet av införskaffandet av flera licenser och vapen, blir man dumförklarad.

Ni har nämnt att Lydia haft riktiga arbeten, sjukskrivningar, csn, men att den omnämnda "hästgården" skulle varit lönsam genom försäljning, eller liknande, det är nya uppgifter för mig i allafall. Vad hade de för registrerad lönsamhet på gården?
2022-07-04, 12:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
I det jag fetat har du faktiskt, enligt min ringa mening, fel.
Faktiskt i båda delarna dessutom. Nu skall vi inte här börja diskutera hur psykiatrin sköter sig, för du vet ju hur snabbt inlägg som inte hyllar mörderskan blir anmälda.
Jag vill hävda att anmälningar till Polisen rörande vapeninnehav hos psyksjuka inte belastar psykiatrin i nån större utsträckning. Det borde ske oftare men är ju direkt avhängigt hur och hur ofta man frågar patienten om vapeninnehav. Dessutom kan ju patienten vara lögnaktig och opålitlig, något som vi vet kännetecknar Lydia Barth.

I hennes fall var läkarna mycket väl medvetna om att hon var jaktintresserad, så där borde det absolut ha gått en anmälan till Polisen.
Depressivitet, suicidalitet plus excessiv alkoholkonsumtion -där tickas alla tre varningsboxarna när det gäller olämplighet att vara vapeninnehavare om man, som i det här fallet, heter Lydia Barth.
Varken jag eller någon av människor jag känner, har någonsin fått frågan om vapeninnehav.
Gällande vapeninnehav, så borde det registreras, som någon form av direktrapport, som körkortsinnehav, etc.

Lydia är inte trovärdig, det konstateras genomgående.
Självklart vet hon vilken roll hon ska spela i vårdkontakter, hon hade en favvoskötare
Han om någon borde sett Lydias ständiga återkommande olämpliga beteende, men han drogs väl till henne likt ett bi dras till sött
2022-07-04, 12:26
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Trevligt att du bekräftar Lydias problem, som Jag försökt belysa i tråden, men bemötts av att jag ljuger, jag känner inte Lydia osv.

Att flera skribenter vurmar för missbrukare i tråden och hävdar att det inte alls är hadeovanligt att människor köper "medicin" på gatan, nu påstår du att det även är normalt att gå ut och fixa vapen på gatan..

Vad man som anhörig och vän hade kunnat bemöda sig med, är väl åtminstone kontaktat polisen om hennes vapeninnehav och olämpligheten, iom psyke och missbruk.

Ingen har brytt sig, det är uppenbart.

När frågan om hur hon kunde bli godkänd, gällande jägarexamen och det ytterst märkliga förfarandet av införskaffandet av flera licenser och vapen, blir man dumförklarad.

Ni har nämnt att Lydia haft riktiga arbeten, sjukskrivningar, csn, men att den omnämnda "hästgården" skulle varit lönsam genom försäljning, eller liknande, det är nya uppgifter för mig i allafall. Vad hade de för registrerad lönsamhet på gården?

Försök hålla dig till sanningen. Alltså ren fakta och sluta omedelbart att hitta på saker. I varje inlägg lägger du till egna påhitt. Sjukt

Jag har aldrig sagt att hon inte mår psykiskt dåligt. Tvärtom har jag hela tiden sagt så.
Är du en mytoman eller vad felas dig människa?

Sen känner du inte till ngt om hennes anhöriga eller andra har anmält. För man kan inte bara gå in och ta ngt ifrån ngn om den inte gjort ngt fel.

Tog man Emils körkort för att han hade missbruk? Tror inte det.

Samma sak gäller jägarexamen. Menar du att dessa ska veta vem som mår psykiskt dåligt? Självklart kan de upptäcka att ngn inte verkar vara helt ok i skallen och då agera. Men annars är dom inga läkare.
Så dra inte in dom på heller.

Är du nu där igen ang en hennes jobb 😆 Men snälla du, ring hennes f.d arbetsgivare och hör om hon var på sitt jobb. Eller inse bara att hon hade jobb, samt gård och just det ja, hon pluggade också trots att ni från början skrev att det var ren lögn. Hon hade inte den kompetens sa man här.

Du vägrar inse att hon faktiskt kämpade för det stämmer inte in på den bilden du målat fram.
2022-07-04, 12:32
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Så sant
Men vi vet ju inte hur nån av parterna betedde sig
Ängeln kanske inte ville förstå att hon var avpollitetad
Han hade en annan kvinna boende hos sig
Det verkar ju som ängelen inte ville förstå att han hade Lydia och då kan jag förstå(inte försvara) om man tillslut tröttnar och beter sig inte så snällt

Jag kan ha fel, minns ej riktigt. Men har för mig att de hade ett "öppet" förhållande?
2022-07-04, 12:50
Medlem
Citat:
Jag kan ha fel, minns ej riktigt. Men har för mig att de hade ett "öppet" förhållande?
Jo det stämmer. Enligt ängelen alltså. .
Vi kan ju tyvärr inte höra vad Emil säger om detta, för det är nåt som inte stämmer tyvärr.
Jag tror hon ville mer än honom och vägrade acceptera att han skaffat en ny som flyttat in.
Kanske tom vart lite stalker
Så jäkla dum KAN man inte vara att man tror Lydia Barth är en kusin.
Därför tror jag att hon vill få fram alla negativa sidor och mer därtill.. Skarvar en hel del om Emil
Men det är vad jag tror. ..

En sårad kvinna är en farlig kvinna!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in