2022-06-21, 19:49
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Jag smakade Hot Sweet Chili från Estrella, riktigt goda men jag har haft problem o hitta dem i butik. Någon som vet om de säljs någonstans? Har kollat City Gross, ICA Maxi och Coop.

COOP har. de finns inte hos Willy och ICA.
Citera
2022-06-22, 00:42
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Min nya favoritchips är OLW:s Big Cuts med havssalt och svartpeppar. Jäklar va goda de. Jag var dock inget fan av den gamla pepparchipsen på grund av att de var så jävla överdrivet pepprade medan dessa är tillräckligt och har lagom med svartpeppar.
Riktigt trevliga faktiskt. Lite riv men ändå enkel ren smak.

Såg att Estrella tillverkar sina pepparchips igen. Tror de har koll på att OLW fått en hit med sin havssalt och peppar och försöker rädda marknadsandelen.
Citera
2022-06-22, 01:30
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Riktigt trevliga faktiskt. Lite riv men ändå enkel ren smak.

Såg att Estrella tillverkar sina pepparchips igen. Tror de har koll på att OLW fått en hit med sin havssalt och peppar och försöker rädda marknadsandelen.

Som med deras bbq chips vi håller på att bli uppätna av lays bbq chips.
Citera
2022-06-22, 22:24
Bannlyst
Jag köpte för första gången Estrellas Västkustchips med vitlök, gräslök och chili. Helvete de var goda

och väldigt krispiga. Höjdarchips!

Skulle ha dem i maten imorgon men jag åt upp hela påsen på en gång.
Citera
2022-06-23, 18:14
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsosse
Jag köpte för första gången Estrellas Västkustchips med vitlök, gräslök och chili. Helvete de var goda

och väldigt krispiga. Höjdarchips!

Skulle ha dem i maten imorgon men jag åt upp hela påsen på en gång.

Själv var jag inte imponerad av dessa. Känns inte som en bra kryddkombo helt enkelt med gräslök och chili. Chips har överlag rätt komplicerade smaker numera med allt för konstiga smaker.

Har börjat gå tillbaka till det enkla. Gårds havssalt är kanske inte så exotisk smak, men smakar som jag minns chips gjorde när man växte upp. De använder rapsolja.
Citera
2022-06-23, 19:23
Medlem
En favorit är Estrellas Mixed Chillies & Sourcream.

Västkustschips Sourcream är inte alls dåliga heller.
Citera
2022-06-25, 18:55
Medlem
solstrålars avatar
En sak är säker, de flesta Olwchips smakar numera bajs. Slutat köpa OLW helt.
Citera
2022-07-04, 03:14
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Jag smakade Hot Sweet Chili från Estrella, riktigt goda men jag har haft problem o hitta dem i butik. Någon som vet om de säljs någonstans? Har kollat City Gross, ICA Maxi och Coop.

Samma problem för mig. En dag när jag skulle köpa estrella hot sweet chili så var de slut, tänkte inte mer på det. Kollade veckan efter då var det andra chipssorter där och hot sweet chili verkar vara helt borttaget ur sortimentet.
Citera
2022-07-04, 03:20
Medlem
darkSkyes avatar
Äter inte chips ofta alls men Sedan nyligen så äter jag bara Havsalt & smör chipsen, överlägset enligt mig.

Tycker inte om när det massa överdrivna smaker på chips, men dom som jag alltid faller tillbaks till är vanliga lättsaltade potatischips, det är fan fint de med 😂

Jag har testat typ varenda chips som går, även chokladchips som fin på LIDL.

Men som jag skrev så gillar lite simplare smaker på chips
Citera
2022-07-04, 08:37
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Äter inte chips ofta alls men Sedan nyligen så äter jag bara Havsalt & smör chipsen, överlägset enligt mig.

Tycker inte om när det massa överdrivna smaker på chips, men dom som jag alltid faller tillbaks till är vanliga lättsaltade potatischips, det är fan fint de med 😂

Samma här. Folk har blivit bortskämda med starka smaker, därför uppskattar de inte de lättsaltade och mer enkla smaker. Gillade grill och chilichips förr, men börjar sky dem som pesten.

Lantchipsen med gräddfilssmak börjar bli en ihållande favorit.
Citera
2022-07-04, 15:31
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye

Tycker smör och havssalt har den perfekta smaken. Inte för stark som många andra sorter är nuförtiden.
Citera
2022-07-04, 22:49
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Samma problem för mig. En dag när jag skulle köpa estrella hot sweet chili så var de slut, tänkte inte mer på det. Kollade veckan efter då var det andra chipssorter där och hot sweet chili verkar vara helt borttaget ur sortimentet.

Jag frågade en anställd på ICA som sa att varje gång de får in en ny smak, så tar de bort en gammal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in