2022-07-03, 21:31
Medlem
Personligen tycker jag att Underbaraclaras blogg är den mest läsvärda just nu. Hon lockar till läsning och levererar flertalet blogginlägg i veckan. Till skillnad från andra bloggare. Men nu till saken, finns det något smaskigt skvaller om henne? Själv har jag träffat henne en gång för några år sen och trodde att hon skulle vara gullig och trevlig. Men hon var rätt dryg och lite överlägsen.
Citera
2022-07-04, 00:37
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Här är hennes blogg:

https://underbaraclaras.se/

Hon har varit involverad i mycket genom åren. Förutom bloggen har hon varit aktiv i radio och TV, skrivit böcker, designat kläder etc.

Kristen och medlem av en frikyrka. Har man och barn.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Clara_Lidström

Mitt intryck av henne genom åren hon synts i media och på nätet, är att hon är väldigt duktig och kunnig. Men lite pretto och PK.

Så jag är inte förvånad över om du upplevde henne dryg och lite överlägsen. Nu kanske hon bara hade en dålig dag, Jag upplever att hon inte riktigt är som hon framställer sig själv och att hon vet bäst. Inte så värst ödmjuk. Men jag kan ha fel. Blir gärna motbevisad.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2022-07-04 kl. 00:39.
Citera
2022-07-04, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frysbox
Personligen tycker jag att Underbaraclaras blogg är den mest läsvärda just nu. Hon lockar till läsning och levererar flertalet blogginlägg i veckan. Till skillnad från andra bloggare. Men nu till saken, finns det något smaskigt skvaller om henne? Själv har jag träffat henne en gång för några år sen och trodde att hon skulle vara gullig och trevlig. Men hon var rätt dryg och lite överlägsen.

Fruktansvärt tråkig och menlös blogg i mitt tycke. Själv ser hon helt alldaglig och tradig ut. Kort hår som står åt alla håll. Hennes man kan inte vara kräsen.
Citera
2022-07-04, 01:54
Medlem
Har visserligen inte läst bloggen/kollat IG på X antal år. Minns svagt att hon just blivit mamma (för första gången). Men vad har hänt? Förut var hon söt, men nu veti17 vad jag ska säga alltså. På tok för mörka ögonbryn o kinderna måste fått sig en påfyllning med nån substans för så stora å runda var de inte förut. Ögonen verkar tomma. Kraftig medicinering sen närkontakt m väggen?

All förändring kan väl inte förklaras med att hon åldrats?! Samma intetsägande blogginlägg dock. Tack o lov nåt enstaka fint foto på växtlighet iaf.

Känner mig mer än lovligt förvånad över hennes ”utveckling”.
Citera
2022-07-04, 03:08
Medlem
Sababas avatar
Sett henne i något matlagningsprogram där hon står bredvid den som lagar och trycker i sig om det finns något färdiglagat typ kakor.

Begriper inte hennes roll. En side kick som läser tittarnas kommentarer?
Citera
2022-07-04, 06:23
Medlem
Tycker det är ganska befriande med Clara. Hon gör sin grej ute på landet med djur, ungar, man, hus & trädgård. Bloggen är ganska vilsam, mitt i alla hysteriska flöden.

Hela influencerkulturen är så skev, de flesta eftersträvar ett Amerikanskt ideal med yta, behandlingar, operationer, fillers, löshår, nya tänder, nya bröst, nya gigantiska rövar, absurt långa naglar (hur torkar dom sig efter No. 2? Får Assistenten göra det?). I bland undrar jag hur dom kommer att se ut när dom åldras om pengarna sinar....Hur blev överkonsumtion ett "ideal" och vem fan vill se ut som en Porrstjärna i en Amerikansk Freak show?

Toppa det med absurd shopping & flyg hit och dit. och den som har flest löjligt dyra designerväskor när dom dör har vunnit!

Vem köper skiten dom kränger? Läpp-pennor, som dom har "krigat" (!!!) för, framtagna för sina "gullisar" Barn som ännu inte lärt sig kritiskt tänkande? Eller vuxna som har någon form av bokstavskombination som omöjliggör kritiskt tänkande?

Och nej, jag är inte avundsjuk. Bara undrar hur allt kunde bli så... vansinnigt, sjukt absurt.

Med det sagt, för mig är Claras blogg är en slags avkoppling mitt i all idioti, ett slags hopp om att inte hela (influenser, i brist på ett bättre ord) världen är helt galen.
Citera
2022-07-04, 08:02
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatshepsut2
Tycker det är ganska befriande med Clara. Hon gör sin grej ute på landet med djur, ungar, man, hus & trädgård. Bloggen är ganska vilsam, mitt i alla hysteriska flöden.

Hela influencerkulturen är så skev, de flesta eftersträvar ett Amerikanskt ideal med yta, behandlingar, operationer, fillers, löshår, nya tänder, nya bröst, nya gigantiska rövar, absurt långa naglar (hur torkar dom sig efter No. 2? Får Assistenten göra det?). I bland undrar jag hur dom kommer att se ut när dom åldras om pengarna sinar....Hur blev överkonsumtion ett "ideal" och vem fan vill se ut som en Porrstjärna i en Amerikansk Freak show?

Toppa det med absurd shopping & flyg hit och dit. och den som har flest löjligt dyra designerväskor när dom dör har vunnit!

Vem köper skiten dom kränger? Läpp-pennor, som dom har "krigat" (!!!) för, framtagna för sina "gullisar" Barn som ännu inte lärt sig kritiskt tänkande? Eller vuxna som har någon form av bokstavskombination som omöjliggör kritiskt tänkande?

Och nej, jag är inte avundsjuk. Bara undrar hur allt kunde bli så... vansinnigt, sjukt absurt.

Med det sagt, för mig är Claras blogg är en slags avkoppling mitt i all idioti, ett slags hopp om att inte hela (influenser, i brist på ett bättre ord) världen är helt galen.
Varför umgås du inte med vanliga människor istället, om du ogillar influencervärlden? Hur bidrar du själv till världen, genom att sitta och glo in i telefonen?
Citera
2022-07-04, 08:20
Medlem
Tycker hon har "Pingstvänögon". dvs galna.
Citera
2022-07-04, 08:29
Medlem
grungewhores avatar
bläddrade av nyfikenhet igenom bloggen, det var bland det mest ytliga jag läst. "mina barn älskar povel ramel, jag gillar lill lindfors". Jaha?
Ännu en narcissist som ska framställa en lyckokaksversion av sitt liv att sända ut i etern.
Citera
2022-07-04, 12:17
Medlem
En del av att vilja följa en blogg är just att den kan vara en källa till irritation vilket kan vara underhållande. Jag måste erkänna att jag känner viss irritation över hennes präktiga inställning till alkoholkonsumtion samtidigt som hon inte verkar ha några som helst betänkligheter att lägga upp bilder på sitt eget hetsätande av diverse bakverk i folks trynen. Men i övrigt är bloggen för ointressant i mitt tycke.
Citera
2022-07-04, 12:21
Medlem
BigFatCones avatar
Jag blir mer och mer övertygad om att kvinnors högsta dröm är att få sitt hem i ett glansigt inredningsmagasin. Såna här bloggar är bara vatten på min kvarn.
Citera
2022-07-04, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanifbaliskusin
Tycker hon har "Pingstvänögon". dvs galna.

https://underbaraclaras.se/2009/02/22/tummen-ur/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in