2022-07-03, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
NRKs tekstmaskin kan vel feile av og til. Men man hører jo hva som blir sagt.
Hva mener du som ble sagt da?

Eksempel: TH sier: «Fordi vi hadde prata på, det gjorde vi dagen før også gjorde vi det om morran, vi skulle dra til Kvitfjell» NRK tekst: «Vi skulle til Kvitfjell»

Det kan umulig være en tekstmaskin som har klippet bort 90% av det han sa. Det er en person som akkurat som du har klippet bort noe og lagt til noe, fordi det er veldig krevende å gjengi det han sier i tekst form. Jeg måtte selv spole tilbake ti ganger for å kunne skrive ned det han egentlig sa. Å det er fortsatt mulig at det ble noe feil, da du i deler av opptaket til og med må senke hastigheten for å oppfatte ordlyden.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-07-03 kl. 18:44.
Citera
2022-07-03, 19:11
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Eksempel: TH sier: «Fordi vi hadde prata på, det gjorde vi dagen før også gjorde vi det om morran, vi skulle dra til Kvitfjell» NRK tekst: «Vi skulle til Kvitfjell»

Det kan umulig være en tekstmaskin som har klippet bort 90% av det han sa. Det er en person som akkurat som du har klippet bort noe og lagt til noe, fordi det er veldig krevende å gjengi det han sier i tekst form. Jeg måtte selv spole tilbake ti ganger for å kunne skrive ned det han egentlig sa. Å det er fortsatt mulig at det ble noe feil, da du i deler av opptaket til og med må senke hastigheten for å oppfatte ordlyden.

Hvis du hører ekstra god etter, så hører du at TH sier; "vi pradde prata på det...."
Mener du at NRKs tekstmaskin skulle skrive ordet "pradde"?
Maskinen skriver sikker feil av og til, men den vrir det ikke til noe helt annet slik du påstår.
TH var sikkert stresset og nervøs. Han har flere slike uforståelige ord. Bl.a. sier han "innsangsdøra".
Hvis han hadde hatt rent mel i posen, så hadde han snakket mer kontrollert og avslappet.
Citera
2022-07-03, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
13. mai 2020 Hagen-barna vil at politietterforskerne byttes ut https://www.aftenposten.no/norge/i/lAqjaA/hagen-barna-vil-at-politietterforskerne-byttes-ut

15. august 2020 Påtaleansvarlig i Hagen-saken bytter jobb https://www.nettavisen.no/nyheter/pataleansvarlig-i-hagen-saken-bytter-jobb/s/12-95-3424005773

Hva Hagen barna ønsker i denne sammenhengen er irrelevant. At påtaleansvarlig ønsker å bytte jobb i perioden er helt normalt🧐
Citera
2022-07-03, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det er to vidt forskjellige ting å bevise at TH selv har utført forbrytelsen, eller å bevise at noen andre har utført den på vegne av TH. Forstod du ikke poenget til Kva om at så lenge en bestilt kidnapping/drap er et alternativ, kan heller ikke en reell kidnapping utelukkes?

Det hjelper heller ikke om TH er ondskapen selv. Han kan allikevel være uskyldig i akkurat denne saken.

Jeg forstod poenget, men for meg er kidnappingsplottet og brevet om løsepenger en rigget affære for å villede politiet i startfasen. Basert på funn på åstedet, og manglende vilje til å få pengene utbetalt, så ble dette skrinlagt av politiet ganske raskt. Det er faktisk ingen ting som tyder på at TH er siktet på feil grunnlag, tvert i mot, alle piler peker mot TH i denne saken🧐
Citera
2022-07-03, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Jeg forstod poenget, men for meg er kidnappingsplottet og brevet om løsepenger en rigget affære for å villede politiet i startfasen. Basert på funn på åstedet, og manglende vilje til å få pengene utbetalt, så ble dette skrinlagt av politiet ganske raskt. Det er faktisk ingen ting som tyder på at TH er siktet på feil grunnlag, tvert i mot, alle piler peker mot TH i denne saken🧐

Jeg tar forøvrig ferie fra i dag, og overlater til dere andre å gå i ring rundt grøten for å finne en mer eller mindre fantasifull løsning på dette mysteriet. Ikke glem at det enkle ofte er det beste, så konsentrer dere om «Smørøyet» i midten av grøten. Der står det TH🧐
Citera
2022-07-03, 20:00
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Det jeg vet er at den korte ordlyden i siktelsen mot TH stemmer: «Tiltalt for drap eller medvirkning til drap på sin kone AEH». Alle bevis, indisier, spor og vitneforklaringer peker i den retning, og det er dette politiet har konkludert med og jobber etter som hovedsporet. Alt de har lagt frem for påtalemyndighetene underveis, med Riksadvokaten i spissen, har medført godkjenning og arbeidsro i 3,5 år til å fortsette med å løse saken basert på dette faktum. Politiet må selvsagt si utad at kidnappingssporet fortsatt etterforskes, men det brukes ikke mye ressurser på dette. De mangler fortsatt noen brikker i puslespillet før de tar ut tiltale mot TH og eventuelle medhjelpere, men det vil komme. Jeg har dessverre ikke anledning til å kommentere detaljer rundt meg selv som person, og hva jeg sitter inne med av sensitiv informasjon, men politiet er selvsagt blitt tilført dette. Årsaken til at jeg valgte å bli en del av dette forumet, var i hovedsak et fortvilet forsøk på å korrigere alle de feilaktige informasjonene, påstandene og løgnene som florerer her inne. Det viser seg å være en svært vanskelig oppgave, men jeg håper jo allikevel at noen få av dere tar til seg poenget😎

Jag sätter pris på dine inlägg och väljer att tro på dem, jag är i övrigt enig med dig
at pilen pekar mot TH och en eventuel medhjälpare.

Har en tanke angående et fotavtrykk på undersiden av saueskinnet :
På gulvet, mellom utgangsdøren og den røde stolen, lå det et mørkt saueskinn.
Da politiet senere undersøkte saueskinnet, fant de et fotavtrykk på undersiden, får NRK opplyst.
Lignende skoavtryck, som skal være fra en Sprox-sko, ble funnet flere steder på flisene i gangen. Hvem som har avsatt dem er fortsatt ikke kjent
.
https://www.nrk.no/norge/xl/pa-innsiden-av-hagens-hus-1.15206175

Jag tror att GM har tagit saueskinnet, vänt det om med pels-sidan ner mot golvet, för att lägga AEH på det och på så sätt lättare kunnat dra hennes avsvimmade eller döda krop.
Efter att GM har vänt saueskinnet och gått inn på badrummet för att hämta AEH's kropp har han trampat på saueskinnet och på så sätt avsatt fot-avtrycket.

Om GM var ensam om att göra detta tänker jag att GM möjligtvis har dragit AEH's kropp på saueskinnet från ingångspartiet och till dörren som för inn till garaget, huvuddörren og dörren inn til garaget ligger ju präcist bredvid varan bara ca50 cm imellan. Om en bil då fans i garaget kan GM ha lagt inn AEH i bilens bagageutrymme och därefter åkt ifrån Sloraveien 4 med AEH's kropp.
Citera
2022-07-03, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Hvis du hører ekstra god etter, så hører du at TH sier; "vi pradde prata på det...."
Mener du at NRKs tekstmaskin skulle skrive ordet "pradde"?
Maskinen skriver sikker feil av og til, men den vrir det ikke til noe helt annet slik du påstår.
TH var sikkert stresset og nervøs. Han har flere slike uforståelige ord. Bl.a. sier han "innsangsdøra".
Hvis han hadde hatt rent mel i posen, så hadde han snakket mer kontrollert og avslappet.
I så fall må også talefeil tas med i betraktning ved utarbeidelse av avhørsrapporter. Mao: glem det.
Citera
2022-07-03, 21:40
Medlem
Citat:
Vel, min konklusjon er en av to, basert på siktelsen, begge involverer TH, og straffeutmålingen er den samme. Det du sier om ekteskapsproblemer og dårlig ektemann er en gigantisk underdrivelse, bare så det er sagt, da kan du ikke ha fulgt med i timen. Jeg konkluderer forøvrig ikke på spinkelt grunnlag, og forstår derfor ikke at TH kan være uskyldig i dette, og det er jeg faktisk ikke alene om🧐
Forstår du ikke selv at dine påstander om kjennskap til saken blir, i beste fall, "trukket i tvil", når du kun kan henvide til siktelsen? Hva du måtte vite eller tro om mulige motiv er ikke så interessant så lenge politiet ikke har bestemt seg for hverken når eller hvordan AEH ble enten drept eller bortført.
Citera
2022-07-03, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kva
Forstår du ikke selv at dine påstander om kjennskap til saken blir, i beste fall, "trukket i tvil", når du kun kan henvide til siktelsen? Hva du måtte vite eller tro om mulige motiv er ikke så interessant så lenge politiet ikke har bestemt seg for hverken når eller hvordan AEH ble enten drept eller bortført.

Jeg ser ingen grunn til å utdype dette nærmere, da det vil kunne sette personer i livsfare. Dette må dere faktisk tolerere, og troverdigheten min er det opp til forumet å vurdere. Jeg står uansett støtt som fjell på mine påstander😎 God ferie🌞✌️
Citera
2022-07-03, 21:59
Medlem
Citat:
Jeg ser ingen grunn til å utdype dette nærmere, da det vil kunne sette personer i livsfare. Dette må dere faktisk tolerere, og troverdigheten min er det opp til forumet å vurdere. Jeg står uansett støtt som fjell på mine påstander😎 God ferie🌞✌️
Det er ikke noe du behøver å utdype.
Senast redigerad av Kva 2022-07-03 kl. 22:03.
Citera
2022-07-03, 22:17
Medlem
Citat:

Sporene på åstedet og oppførselen til motparten rimer like godt med en kidnapping som gikk galt.

En planlagt fingert kidnapping, vil selvsagt også være planlagt for tiden etter selve "bortføringen". Manglende vilje til å få utbetalt løsepenger, blir derfor et lite gjennomtenkt argument.

Så langt er det ingenting som knytter TH til denne forbrytelsen.
Citera
2022-07-03, 22:51
Medlem
Citat:
Hva Hagen barna ønsker i denne sammenhengen er irrelevant. At påtaleansvarlig ønsker å bytte jobb i perioden er helt normalt🧐
Tror det var veldig dumt å ikke samarbeide med familien til offeret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in