Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Enligt Malins föräldrar bar Malin alltid trosor. Malin föreföll inte vara en tjej som skulle komma på tanken att vara lite busig och hoppa över trosorna, hon var klädd för årstiden, med långkallingar. Det lilla runkäcklet Olof har återvänt och förlustat sig och har sparat trofeer.
Bara det att det gjorts husrannsakan i nutid, hos morsan, där polisen beslagtagit fler knivar, hårband osv så tror jag att åklagarna kommer kunna knyta ihop säcken, kanske tejpa den med?
Att det lilla pervot inte har någon ryggrad har vi förstått.
Hur han tänkt sig att fortsätta runka i frihet efter sitt straff, vet jag inte. Han flyttar väl hem till lilla mamma och fortsätter som förut, fast utan inkomst, alternativt ett telefonjobb som inte kräver foto och kontakt irl, kanske han har kvar sin tjänst och fortsätter fast hemifrån morsan?
Det är dock ingenting med i förundersökningen som beslagtagits från mammans hem som kunnat leda dem framåt i fallet. Att de beslagtar saker innebär ju inte att de kan knytas till händelsen på något vis, bara att de är noggranna. Finns inget i FUP, ej heller något som nämndes som bevis av åklagaren i sakframställan i rättegången heller som hittats i husrannsakan hos mamman som kan knytas till Malin.
Vad jag kan se har de från mammans hus beslagtagit datorer, hårddiskar, cd-skivor, kasettband och 2 hårsnoddar.
Från Olofs hem har beslagtagits hårddiskar,datorer, mobiltelefon, knivar, läsplatta, minneskort, gps, usb-minne och saker av den naturen.
Som finns att läsa i tilläggsprotokollet har väldigt lite som är av intresse för utredningen hittats i husrannsakan hos Olof heller. Besök i denna tråd, lite porr men knappt, sms från kusinen med uppmaning att erkänna mordet, sparade artiklar om mordet på Malin.
Jag tror dock inte att det gör så mycket att man inte fann något av direkt värde. Det skulle förvånat mig om han hade något kvar såhär 26 år senare som kunde användas, särskilt efter att han känt till DNA-profilen sedan 2020 och DNA-matchningen i ett år innan han greps.