2022-07-03, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriminoLogisk
Inom 2 veckor enligt GW på nyhetsmorgon imorse.

Såg det precis. Och är GW säker så blev jag genast mkt tryggare 🙂
Citera
2022-07-03, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hpas
Såg det precis. Och är GW säker så blev jag genast mkt tryggare 🙂

Jag är också säker om det hjälper 😁
Citera
2022-07-03, 16:40
Medlem
För den delen undrar jag om det finns någon kvar här som känt Olof genom åren som kan tänka sig att prata med media. Såväl uppväxt, tiden kring mordet och tiden i Sveg tror jag är av intresse. Ett klart intresse från media på plats finns för en intervju med någon som kan berätta om Olof. Arbetakamrater et cetera.

Det har ju dykt upp folk i tråden genom åren med saker att säga. Skriv PM om det är intressant.
Citera
2022-07-03, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriminoLogisk
Jag är också säker om det hjälper 😁

Det gör det 😀 snart sitter mördaren bakom galler och finns inget mer jag önskar just nu än att ge familjen Lindström lite ro. Kunna gå vidare på riktigt. OCH att Olof hängs ut i pressen med bild 🙋🏻‍♂️
Citera
2022-07-03, 16:51
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Hon måste ju leva i förnekelse. Någonstans är det ju synd även om henne. Ja faktiskt är det synd också om den anklagade, som ju i grunden måste haft eller ha någon störning, även om han nu i vuxen ålder borde klä av sig offerkoftan och sluta med sitt notoriska ljugande.
Det är så himla ovärdigt. Bara för det borde han förtjäna ett högre straff.

Här kunde han gjort det enda rätt för sig själv och rädda den lilla värdighet som kunde räddas och erkänna och ta sitt straff.

Djupt tragisk person som sitter här som medelålders fortsätter klämma ur sig rövarhistorier.

Finns verkligen inget hopp för en sådan person någonsin. Bara att låsa in för gott egentligen. För hans egen skull med. Han har ju inte vuxit upp för fem öre.
Senast redigerad av Steff83 2022-07-03 kl. 16:57.
Citera
2022-07-03, 17:00
Medlem
Enligt ett av de senaste dokumenten där man går igenom brottsplatsen och de fynd man gjort/Olofs teckningar osv, så finns det, förutom sperman, ytterligare tre platser på Malins jeans där man funnits Olofs DNA, samtliga på insidan av byxorna kring gylfen. Så totalt fyra DNA-spår finns alltså från Olof…

Har för mig att det står i den gaml FUPen att sperman fanns på utsidan av jeansen? Hur som helst så måste han ju ha knäppt upp hennes byxor om det finns DNA på avigsidan.

En annan tanke. Man misstänker ju att Olof har skurit av Malins trosor, men vet att det nämndes i något förhör att man inte vet helt säkert om hon bar trosor då hon hade långkalsonger på sig. Jag kommer inte från den del av vårt land där det brukar bli så kallt, men ni som använder långkalsonger under vintern, visst har man väl ändå trosor/kalsonger också?
Citera
2022-07-03, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maggie-May
Enligt ett av de senaste dokumenten där man går igenom brottsplatsen och de fynd man gjort/Olofs teckningar osv, så finns det, förutom sperman, ytterligare tre platser på Malins jeans där man funnits Olofs DNA, samtliga på insidan av byxorna kring gylfen. Så totalt fyra DNA-spår finns alltså från Olof…

Har för mig att det står i den gaml FUPen att sperman fanns på utsidan av jeansen? Hur som helst så måste han ju ha knäppt upp hennes byxor om det finns DNA på avigsidan.

En annan tanke. Man misstänker ju att Olof har skurit av Malins trosor, men vet att det nämndes i något förhör att man inte vet helt säkert om hon bar trosor då hon hade långkalsonger på sig. Jag kommer inte från den del av vårt land där det brukar bli så kallt, men ni som använder långkalsonger under vintern, visst har man väl ändå trosor/kalsonger också?

Jag orkar inte dubbelkolla i FUP men jag har alltid varit på det klara med att det var på insidan.

Skulle aldrig hoppa över trosor under långkalsonger. Men det går ju såklart inte att säga hur hon gjorde. Jag tror ju till 100% att hon hade trosor på sig, att de skurits/klippts sönder via det uppklippta/uppskurna hålet bak i byxor och långkalsonger och tagits ut. Olof vet vart dessa trosor tog vägen.
Citera
2022-07-03, 17:25
Medlem
Jag kommer för övrigt att gå på rättegången imorgon ett par timmar, den drar igång 10.15. Vid lunchpaus måste jag åka och jobba. Tisdag är jag på plats hela dagen. Vad jag förstår ska kusinen höras imorgon, men om det blir före eller efter lunch vet jag inte.

Sen så tror jag inte kusinens vittnesmål innehåller mycket bevismässigt. Han har alltså skickat ett sms till Olof där han talar om att det är tydligt utifrån bevisen att Olof är GM och uppmanar honom att erkänna. Kusinens personliga övertygelse säger ju egentligen inte mycket.
Citera
2022-07-03, 17:32
Medlem
QueenJzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
(FB) Mordet på Malin Lindström i Husum, Örnsköldsviks kommun, 1996-11-23

Finns även en sekretessbilaga med oklart innehåll. Lämnas inte ens ut i maskat skick.

Tack men den såg jag. Tänkte om det fanns en stor samlad med alla dokument. Förutom det som är helt sekretessat då såklart.
Citera
2022-07-03, 18:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maggie-May

Enligt Malins föräldrar bar Malin alltid trosor. Malin föreföll inte vara en tjej som skulle komma på tanken att vara lite busig och hoppa över trosorna, hon var klädd för årstiden, med långkallingar. Det lilla runkäcklet Olof har återvänt och förlustat sig och har sparat trofeer.
Bara det att det gjorts husrannsakan i nutid, hos morsan, där polisen beslagtagit fler knivar, hårband osv så tror jag att åklagarna kommer kunna knyta ihop säcken, kanske tejpa den med?
Att det lilla pervot inte har någon ryggrad har vi förstått.
Hur han tänkt sig att fortsätta runka i frihet efter sitt straff, vet jag inte. Han flyttar väl hem till lilla mamma och fortsätter som förut, fast utan inkomst, alternativt ett telefonjobb som inte kräver foto och kontakt irl, kanske han har kvar sin tjänst och fortsätter fast hemifrån morsan?
Citera
2022-07-03, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Enligt Malins föräldrar bar Malin alltid trosor. Malin föreföll inte vara en tjej som skulle komma på tanken att vara lite busig och hoppa över trosorna, hon var klädd för årstiden, med långkallingar. Det lilla runkäcklet Olof har återvänt och förlustat sig och har sparat trofeer.
Bara det att det gjorts husrannsakan i nutid, hos morsan, där polisen beslagtagit fler knivar, hårband osv så tror jag att åklagarna kommer kunna knyta ihop säcken, kanske tejpa den med?
Att det lilla pervot inte har någon ryggrad har vi förstått.
Hur han tänkt sig att fortsätta runka i frihet efter sitt straff, vet jag inte. Han flyttar väl hem till lilla mamma och fortsätter som förut, fast utan inkomst, alternativt ett telefonjobb som inte kräver foto och kontakt irl, kanske han har kvar sin tjänst och fortsätter fast hemifrån morsan?

Det är dock ingenting med i förundersökningen som beslagtagits från mammans hem som kunnat leda dem framåt i fallet. Att de beslagtar saker innebär ju inte att de kan knytas till händelsen på något vis, bara att de är noggranna. Finns inget i FUP, ej heller något som nämndes som bevis av åklagaren i sakframställan i rättegången heller som hittats i husrannsakan hos mamman som kan knytas till Malin.

Vad jag kan se har de från mammans hus beslagtagit datorer, hårddiskar, cd-skivor, kasettband och 2 hårsnoddar.

Från Olofs hem har beslagtagits hårddiskar,datorer, mobiltelefon, knivar, läsplatta, minneskort, gps, usb-minne och saker av den naturen.

Som finns att läsa i tilläggsprotokollet har väldigt lite som är av intresse för utredningen hittats i husrannsakan hos Olof heller. Besök i denna tråd, lite porr men knappt, sms från kusinen med uppmaning att erkänna mordet, sparade artiklar om mordet på Malin.

Jag tror dock inte att det gör så mycket att man inte fann något av direkt värde. Det skulle förvånat mig om han hade något kvar såhär 26 år senare som kunde användas, särskilt efter att han känt till DNA-profilen sedan 2020 och DNA-matchningen i ett år innan han greps.
Citera
2022-07-03, 20:21
Medlem
Såg intervjuerna med Ulf Holst nu ikväll. Undrar just om inte även han också är en psykopat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in