Citat:
Du får det att låta som Ukrainare stängde in Ryssar och eldade upp dem. Det var kaos den dagen. Båda sidor var beväpnade med skjutvapen och allting bara eskalerade vilket är jävligt vanligt när människor agerar i grupp. Hjärndött beteende från båda sidor.I de här siffrorna, ingår de 50 personer som Ukraina stängde in i stadshuset och brände till döds i Odessa?
Om jag inte missminner mig så blockerade den ukrainska pöbeln alla försök från ryssar att ta sig ut från den brinnande byggnaden.
Kan du berätta om det massmordet finns med i FNs siffror?
Det skedde i en annan oblast.
Om jag inte missminner mig så blockerade den ukrainska pöbeln alla försök från ryssar att ta sig ut från den brinnande byggnaden.
Kan du berätta om det massmordet finns med i FNs siffror?
Det skedde i en annan oblast.
https://www.bbc.com/news/world-europe-27275383
Citat:
But as Chornomorets supporter Nadiya Yashan told Ukrainian television: "We never expected an ambush on such a scale and the police to do so little."
Tensions were already running high in Odessa because pro-Russian opponents of the Maidan had been camping in a central square - Kulykove Pole - since the February protests which ousted President Viktor Yanukovych in Kiev.
Only days before the Odessa violence, in the eastern city of Donetsk, armed pro-Russian militants had attacked a peaceful pro-Maidan march.
Tensions were already running high in Odessa because pro-Russian opponents of the Maidan had been camping in a central square - Kulykove Pole - since the February protests which ousted President Viktor Yanukovych in Kiev.
Only days before the Odessa violence, in the eastern city of Donetsk, armed pro-Russian militants had attacked a peaceful pro-Maidan march.
Citat:
Other reports suggested some of the activists on both sides were well-armed and well-protected - clubs, metal bars, air pistols, baseball bats and body armour, shields and helmets.
Citat:
One of those who had been at the building, Anatoly, said the people inside were not "pro-Russian activists".