2022-07-03, 14:31
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Jag tror nog alla vid detta laget förstår att filmen där man ser mordet är det som får Lydia fälld för mord. Jag tror ingen ifrågasätter det förstår du?

Men, det finns andra saker som man bör kontrollera upp. Man bör göra så mkt mer än detta som gjorts. Därför har många idag frågor. Jag förstår att du inte har några frågor samt resten av flocken härinne har heller inga frågor m.m

Men till skillnad från er så har nu folk frågor. Inte på att Lydia sitter i fängelse och tar sitt straff utan andra frågor.

Om du sätter på en film där du ser de första minuterna hur någon blir skjuten. Så kanske du stänger av filmen. Allt är klart. Du är kanske inte det minsta intresserad av vad som skett tidigare, varför den sköt m.m. Du nöjer dig kanske med att du hör den säga, - din jävla idiot? Eller liknande.

Men du förstår, många ggr finns det mkt mer bakom en sådan här tragisk händelse och den vill folk ha svar på och det tycker man inte att man har fått.

Ett fall nyligen, var spelar ingen roll. Men en kvinna avrättar en man. Åker i fängelse. Sedan upptäcker man att kvinnans barn blivit våldtagna av denna man. Men kvinnan sa inget. Hon skämdes. Hon bar på skam. Hon hade svårt att prata p.g.a andra upplevelser. Hon trodde allt var hennes fel. Så hon sa aldrig ngt.

Detta är ngt som man upptäcker många ggr. Att det faktiskt var ngt som föranledde till att ngn gjorde som den gjorde. Ej nu sagt att detta gäller i detta fall. Men frågor finns, då ska man söka svaren.

Hoppas att du kan acceptera att det finns vänner, anhöriga på båda sidor som faktiskt har frågor.

Vet du att det du insinurerar är riktigt grisigt, skulle Emil ha förgripit sej på den där paddan , hade han troligen åkt på stryk 65 kg mot 85 kg norsk vilde
nädu kamma dej å se verklighten nöff nöff
2022-07-03, 14:38
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Vet du att det du insinurerar är riktigt grisigt, skulle Emil ha förgripit sej på den där paddan , hade han troligen åkt på stryk 65 kg mot 85 kg norsk vilde

Det är inlägg som just detta som visar var standarden är i denna tråd. Du hade inte ens intelligens att kunna läsa vad jag skrev.
2022-07-03, 14:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Du tycks ha svårt att läsa, som andra också påpekat.
Jag har aldrig någonsin i denna tråd sagt något annat än att Lydia gjorde fel när hon sköt Emil, det var fruktansvärt. Något annat finns ju bara inte för det.

Så Emil kan inte ljuga? Det finns ju någon som lade upp ett ljudklipp för ett tag sedan, som även följer själva utskriften dessutom. Men där säger han ju att Lydia skulle ha slagit honom med allt hon hade.

Jag vet att hon kan slå hårt, för hon är stark. Men ändå fanns det inga märken på honom enligt läkarna som utförde obduktionen, vilket andra också påpekat.
Det är en ren lögn han kom med då ju. Eller vill du påstå att det inte är Emil man hör på inspelningen kanske?

Citat:
Det märks att du får gå tillbaka och lösa domslutet. Lydia döms för mordet tack vare i första hand erkännandet, och sen med stöd av filmen. Det nämns inget om någon trovärdighet, i själva domen. Vad åklagare och försvarare säger är en sak, men nu var det frågan om domen.

Emil fick visst höras i rättegången tack vare de filmen/ljudfiler som finns.
Det var en annan som började dra upp rättegången mellan Jonny Deep och Amber, så då kan jag väl göra en jämföelse.

Citat:
Det är flera som vittnat om Lydias vrede och att hon har aggressionsproblem, inte drar sig för att kasta eller slå.
Hon har många ärr på kroppen och ser ut som ett träsktroll, i mina ögon, men det är min personliga åsikt

Det känns lite tröstlöst att somliga skribenter inte förstår bättre än att tex hävda det jag fetat
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-07-03 kl. 14:57.
2022-07-03, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Det är inlägg som just detta som visar var standarden är i denna tråd. Du hade inte ens intelligens att kunna läsa vad jag skrev.
Standarden är verkligen låg!

Här sitter vi flera personer och försöker ge motvikt åt två personer som gömmer sig bakom att dom är dom enda som känner Lydia och att alla andra bara ljuger. Gömmer sig bakom att att sanningen ska fram!
Nåting är ju verkligen lurt när man avfärdar alla andra som bara lögn

Och hela tiden initierar att det är offret och hela rättssystemet som det är fel på.
Inte gärningskvinnan!!!

Sanningen är ju den att en psykiskt störd kvinna blivit dömd för mord.

Äntligen har Lydia Barth hamnat där hon hör hemma!!! 18års fängelse med all rätt
Och det är ingen annans fel!!
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-07-03 kl. 15:15.
2022-07-03, 16:52
Medlem
Citat:
Vilka är man ? ingen inom sveriges rättsväsen , som förstår hur lagen ska tolkas

off topic: heja Vålerenga

Man i det här fallet betyder mer än jag.
2022-07-03, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Du kan fortfarande inte se att LYDIA BARTH bär skulden?

Varför alla smileys? Är du stolt över att hon nu även mördat?

Hon ringde 112, beklagade sig över sin ekonomi och att hon dödat Emil.
Sen la hon på och ringde och brölade till den som brukar hjälpa henne när det blir knas, och med honom samtalade hon länge, under tiden försökte 112 att ringa tillbaks till henne, men linjen var ju upptagen eftersom Lydia ringde sin "fixare".
När hon avslutat det samtalet och uppmanats av exet att ringa 112, kunde 112 nå henne pånytt.

Du tycker att hon var behjälplig i förhören? Hon ljög konstant och ändrade storyn, fick lite dåligt minne osv, när filmen visades för henne.
Hon fortsatte ljuga om händelseförloppet i tingsrätten, trots att hon visste att filmerna fanns, är hon så korkad att hon trodde att hon skulle få ett förmildrande straff för att "hon hjälpte polisen med koderna till mobilerna"?
Hon förnekar att hon skulle skadat honom, hon skulle aldrig skjuta honom, trots att rätten sett filmen....

Har jag någonsin förnekat att hon sköt Emil? Svar Nej.
Har jag någonsin förnekat hennes skuld? Svar Nej.
Plocka fram det omgående tack!

Ursäkta om jag frågar dig nu, men är du helt dum i huvudet? Jag menar, det är upp till 112 operatören att försöka hålla henne på tråden så länge som möjligt, för det underlättar väldigt många saker. Vad spelar det för roll vad hon pratar om då, så länge hon bara pratar och stannar på linjen. Trodde faktiskt du kunde förstå det, men tydligen inte. Och Lydia var ju självklart i chock den tiden, och då babblar man på, antingen det eller sitter man helt tyst.
Jo, jag tror fortfarande på att hon hade en psykos vid tillfället då det förklarar väldigt mycket i hennes beteende. Det är något du inte kan uttala dig om eftersom du inte känner henne och vet hur hon är normalt sätt.
Ledsen, men du har inte den blekaste aning om vad hon tror eller trodde. Eller har du helt plötsligt pratat med Lydia nu? Varför har du gjort det när du tycker hon är den vidrigaste personen som finns m.m.
2022-07-03, 17:01
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Man i det här fallet betyder mer än jag.

ok, du å ditt alter ego då, resten av svenska folket håller nog inte med, de flesta tycker att rättssystemet fungerar, å att mördare får sitt rättmätiga straff, sen finns det ju alltid dårar som babblar in absurdum om olika teorier, inte vet jag vad som driver dom, i det här fallet har en iskall kaninkokerska avrättat en man på nära håll med en hagelbraka, det är rätt sjukt,,,,,,eller
2022-07-03, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är flera som vittnat om Lydias vrede och att hon har aggressionsproblem, inte drar sig för att kasta eller slå.
Hon har många ärr på kroppen och ser ut som ett träsktroll, i mina ögon, men det är min personliga åsikt

Det känns lite tröstlöst att somliga skribenter inte förstår bättre än att tex hävda det jag fetat

Vad bra att du har fetat texten. Kan du nu svara på frågorna också hade det ju varit bra. Ja på vart jag skulle ha sagt de saker du säger att jag sagt men som inte stämmer. Du vet, det jag har frågat dig om fast du inte plockar fram svaren på.
Som sagt, du hittar på en massa, som vanligt!
2022-07-03, 17:05
Medlem
Citat:
ok, du å ditt alter ego då, resten av svenska folket håller nog inte med, de flesta tycker att rättssystemet fungerar, å att mördare får sitt rättmätiga straff, sen finns det ju alltid dårar som babblar in absurdum om olika teorier, inte vet jag vad som driver dom, i det här fallet har en iskall kaninkokerska avrättat en man på nära håll med en hagelbraka, det är rätt sjukt,,,,,,eller

Vet inte, känner ingen kaninkokerska.
Och du, jag är jag och ingen annan så att du vet!
2022-07-03, 17:10
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Vet inte, känner ingen kaninkokerska.
Och du, jag är jag och ingen annan så att du vet!

va bra, då är vi eniga att mordet på Emil va sjukt, utfört av en iskall mördare , med ett hagelgevär på mindre än fem meters håll, inte ens en efterbliven norsk kan säja att jag förstod inte konsekvensen
2022-07-03, 17:12
Medlem
Citat:
va bra, då är vi eniga att mordet på Emil va sjukt, utfört av en iskall mördare , med ett hagelgevär på mindre än fem meters håll, inte ens en efterbliven norsk kan säja att jag förstod inte konsekvensen

Nej, vi är långt ifrån eniga där. Läs mina inlägg, så kanske du förstår.
2022-07-03, 17:16
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Nej, vi är långt ifrån eniga där. Läs mina inlägg, så kanske du förstår.

Jag hat läst dom om å om igen,, det din agenda är inte sanning, den är att whitewasha lida å köra blame game på Emil, det tror jag alla i tråden som inte är efterblivna norskar förstår

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in