2022-06-29, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Montanass
Det kunde väl inte bevisas?

En läkare intygade att skadorna som hon fick i underlivet kom från ett metallföremål med nån form av ”hake” typ och att det föremålet mycket väl skulle kunna vara en pistol
Citera
2022-06-29, 01:32
Medlem
Montanasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
En läkare intygade att skadorna som hon fick i underlivet kom från ett metallföremål med nån form av ”hake” typ och att det föremålet mycket väl skulle kunna vara en pistol

Det kunde väl inte heller fastställas att det var Dumle som förde in föremålet?
Citera
2022-06-29, 05:01
Medlem
Hur trovärdig är kvinnan då?
Citera
2022-06-29, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Hur trovärdig är kvinnan då?
Om det är Dumle-målet du undrar över: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OrlrBw/jag-var-ett-offer-den-natten--men-jag-ar-inte-ett-offer-idag
Citera
2022-06-29, 23:03
Medlem
Montanasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManetManet
Har för mig att du brukar ha koll, men det här är en väldigt felaktig beskrivning av vad som finns i FUP och dom kring Dumle, som jag minns det. Tveksam till att Dumle var med i lägenheten innan (där något sånär frivilligt sex med folk som sedermera varit på motsatt sida jämfört med Dumle i kriget skedde, om än i utbyte mot kokain, vilket åklagaren valde att inte åtala för), men han var definitivt med i kolonistugan och det var där definitivt inte tal om något annat än en regelrätt gruppvåldtäkt där Dumle var allra vidrigast. Det är inte något som ”påstås” utan fakta. Det fortsatte ju dessutom därefter även i ett förråd där tjejen sen lämnades.

Nu var det här ett tag sedan så kan ha varit så att jag blandat ihop en del grejer.

Var det inte så att tjejen själv erkände att hon ville ha sex med Dumle, och enbart Dumle av männen där? Kan vara så att det var i syfte av att få kokain av Dumle.

Sedan så turades de väl om om att ha sex innan hon togs till kolonilotten där ett föremål tröcks in? Men man kan inte bevisa att det var Dumle eftersom man inte ens kunde fastställa föremålet, för "pistolen" som ska ha använts inte kunde hittas, eller?

Dumle är ju ett jävla kräk allmänt, men tror inte de i hans omgivning såg honom som en våldtäktsman just på grund av det initiala utbytandet av kokain.

Som sagt, jag kan ha blandat ihop en del grejer och kunde inte hitta FUP:en nu, om du märker att jag är helt ute och cyklar så är det bara att säga till.
Senast redigerad av Montanass 2022-06-29 kl. 23:53.
Citera
2022-06-29, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Montanass
Nu var det här ett tag sedan så kan ha varit så att jag blandat ihop en del grejer.

Var det inte så att tjejen själv erkände att hon ville ha sex med Dumle, och enbart Dumle av männen där? Kan vara så att det var i syfte av att få kokain av Dumle.

Sedan så turades de väl om om att ha sex innan hon togs till kolonilotten där ett föremål tröcks in? Men man kan inte bevisa att det var Dumle eftersom man inte ens kunde fastställa föremålet, för "pistolen" som ska ha använts inte kunde hittas, eller?

Dumle är ju ett jävla kräk allmänt, men tror inte de i hans omgivning såg honom som en våldtäktsman just eftersom det initiala utbytandet av kokain.

Som sagt, jag kan ha blandat ihop en del grejer och kunde inte hitta FUP:en nu, om du har märker att jag är helt ute och cyklar så är det bara att säga till.
Tror du blandat ihop en del, men jag har heller inte läst FUP på länge så ska inte vara alltför tvärsäker. Tror inte Dumle var med i lägenheten där ”frivilligt” sex i utbyte mot kokain skedde (dessa häktades också men åtalades aldrig), däremot var han med och drivande i kolonilotten.

Jag reagerade mest på den delvis överseende tonen i ditt inlägg. Jag tror inte särskilt många av de inblandade anser att det som skedde var en våldtäkt, men det förändrar inte det faktum att det är just vad det var även om tjejen fullt rimligt inte har glasklara minnen (och det framgår faktiskt i FUP att det bland de inblandade och deras bekanta i efterhand gick snack om att det hela urartade till vad de kallade en ”riktig” våldtäkt i kolonilotten, varför alla som åtalades vek sig dubbla i sina bortförklaringar om hur de haft sex med henne på alla ställen förutom just lotten..). Som jag minns det pekar hon dessutom ut just Dumle angående pistolen, eftersom hon mindes hans ögon.

Tack för ett sansat svar, för övrigt.
Citera
2022-07-03, 11:31
Medlem
M-SPORT5555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag läste en rapport från 1987(?). En av de större undersökningar gjord på våldtäkter. Den visade att professionellt kriminella var överrepresenterade när det gäller brottet våldtäkt. Så det är inget nytt. Sen har bovar alltid golat.

Är din undersökning svensk undersökning? Isåfall var snäll och dela den så vi alla får läsa. För att i Sverige så har det varit tabu bland kriminella även med våldtäkter. Sexualbrottslingar har egna avdelningar att sitta på för att dom åker på stryk och skickas från avdelningar, Sveriges kriminella koder säger att det inte är okej. Men de jag försökte säga var att den spärren börjar försvinna verkar det som även i Sverige. Och sen om din undersökning är utsedd på internationell nivå vilket jag tror, så kan jag fatta det. För ett land som typ el Salvador m.fl så är det accepterat med våldtäkter inom gängen.
Citera
2022-07-03, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M-SPORT5555
Är din undersökning svensk undersökning? Isåfall var snäll och dela den så vi alla får läsa. För att i Sverige så har det varit tabu bland kriminella även med våldtäkter. Sexualbrottslingar har egna avdelningar att sitta på för att dom åker på stryk och skickas från avdelningar, Sveriges kriminella koder säger att det inte är okej. Men de jag försökte säga var att den spärren börjar försvinna verkar det som även i Sverige. Och sen om din undersökning är utsedd på internationell nivå vilket jag tror, så kan jag fatta det. För ett land som typ el Salvador m.fl så är det accepterat med våldtäkter inom gängen.

Det hittar jag inte. Jag läste den för cirka 30 år sedan. Det var en svensk totalundersökning. Den största i sin tid.

De kriminella koderna finns bara när det passar vissa bovar. Engelsmännen har ett bättre ordspråk.

"There is no honor among thieves"

Bovar golar, våldtar och misshandlar sina flickvänner. Frågan är om de våldtar och misshandlar mer än normalbefolkningen? De har generellt lägre IQ och har färre spärrar än vanliga människor. Det talar för att de gör det. Men det kan också vara så att de helt enkelt är att domstolen ser dem som mindre trovärdiga för att de är kriminella. Och då döms lättare för just våldtäkt.
Citera
2022-08-02, 13:31
Medlem
Någon som vet hur det går här?
Citera
2022-08-02, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det hittar jag inte. Jag läste den för cirka 30 år sedan. Det var en svensk totalundersökning. Den största i sin tid.

De kriminella koderna finns bara när det passar vissa bovar. Engelsmännen har ett bättre ordspråk.

"There is no honor among thieves"

Bovar golar, våldtar och misshandlar sina flickvänner. Frågan är om de våldtar och misshandlar mer än normalbefolkningen? De har generellt lägre IQ och har färre spärrar än vanliga människor. Det talar för att de gör det. Men det kan också vara så att de helt enkelt är att domstolen ser dem som mindre trovärdiga för att de är kriminella. Och då döms lättare för just våldtäkt.
Den undersökningen är helt fel då.

Det finns våldtäktsman överallt. Menar du att alla feta/välbärgade män som är chefer/vds är ”yrkeskriminella” när dom åker till u-länder och utför sitt betalda sex? Du vet att mycket av det är våldtäkter va?
Citera
2022-08-02, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schvamp
Jo, Sollentuna häktet, Kronoberg bör ha öppnat sitt gem efter renoveringarna, om dem är klara. Sen vetefan om det finns fler.

Gävle har ett GM och ett restriktions häkte
Citera
2022-08-02, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Åmåls Ålar
Enköpings Ekorrar
Ume Ulvar
Falköpings Fästingar
Mölndals myggor
Halmstads Hajar