2022-07-03, 01:11
Medlem
UACs avatar
Det sägs att all reklam är bra reklam, men jag är tveksam till att Onecoin gynnas av att Ruja Ignatova nu är uppsatt på FBIs most wanted-lista. Enligt artikeln misstänks hon ha svindlat folk på 4 miljarder us-dollar.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...tersoks-av-fbi
Citera
2022-07-03, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UAC
Det sägs att all reklam är bra reklam, men jag är tveksam till att Onecoin gynnas av att Ruja Ignatova nu är uppsatt på FBIs most wanted-lista. Enligt artikeln misstänks hon ha svindlat folk på 4 miljarder us-dollar.

Hur har det gått för den andra zigenaren, Grönskog? Sitter han förfarande i NY..?
Inga andra spännande ponziz från resterande packet från toppskiktet, eller håller dom sig lugna?
Senast redigerad av Z28-1970 2022-07-03 kl. 21:39. Anledning: Tillägg
Citera
2022-07-17, 05:47
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UAC
Tänker på det där de skriver, att hon antas ha opererat ansiktet.

Hoppas hon passade på att förstora brösten samtidigt.

Fy fan vilket liv att behöva operera om sig för att kunna smita undan alla som vill åt henne. Kan det vara värt det?

Jag tror att deras Ponzi blev betydligt större än vad de någonsin kunde tro, en rullande snöboll. Festligt att läsa vad de troende skrivit i början av tråden.

Å andra sidan fanns det en del kloka redan från trådens start:
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Förövrigt vet jag ännu inte vilket jag ska lägga högst i listan av rekommenderationer, onecoin eller att rosta bröd i badkaret. Återkommer.
Senast redigerad av Stormpiskare 2022-07-17 kl. 05:49.
Citera
2022-07-27, 22:39
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Jag tror att deras Ponzi blev betydligt större än vad de någonsin kunde tro, en rullande snöboll.
Absolut var det så. Det framgår i BBC dokumentären också.

Det finns en video på Youtube ( https://www.youtube.com/watch?v=rjAo4TkP7r4 ) där Sebastian Greenwood och Ruja är i Kina tror jag och shillar BigCoin, en pyramidspel-scam som var föregångaren till OneCoin. De trodde de kunde göra liknande en gång till men det blev 1000x större.

Det är så cringe hur man kan stå på en scene och ljuga rakt ut och höra hur det man säger blir översatt.
Senast redigerad av SvenskHODLer 2022-07-27 kl. 22:42.
Citera
2022-07-31, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
Absolut var det så. Det framgår i BBC dokumentären också.

Det finns en video på Youtube ( https://www.youtube.com/watch?v=rjAo4TkP7r4 ) där Sebastian Greenwood och Ruja är i Kina tror jag och shillar BigCoin, en pyramidspel-scam som var föregångaren till OneCoin. De trodde de kunde göra liknande en gång till men det blev 1000x större.

Det är så cringe hur man kan stå på en scene och ljuga rakt ut och höra hur det man säger blir översatt.

Det har ju inte blivit ovanligare sedan Ethereum och Binance erbjöd dessa skojare en "genuin blockkedjemiljö" att verka i. https://twitter.com/FEGtoken/status/1504401604149141518

Onecoin var ett "pre-ethereum crypto ponzi" och sannolikt en av Vitalik Buterin och grabbarnas största inspirationskällor. Det kan man tvivelsutan ge Ruja Ignatova lite cred för. Det var hon som sonderade terrängen åt efterföljarna.
Senast redigerad av oshin.cantwell 2022-07-31 kl. 14:47.
Citera
2022-08-08, 21:20
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Det har ju inte blivit ovanligare sedan Ethereum och Binance erbjöd dessa skojare en "genuin blockkedjemiljö" att verka i. https://twitter.com/FEGtoken/status/1504401604149141518

Onecoin var ett "pre-ethereum crypto ponzi" och sannolikt en av Vitalik Buterin och grabbarnas största inspirationskällor. Det kan man tvivelsutan ge Ruja Ignatova lite cred för. Det var hon som sonderade terrängen åt efterföljarna.
Ja så är det.

Senaste åretets ponzi heter exempelvis HEX med figurer som Richard Heart istället för Ruja .. Allt så klart bara en vanlig ERC20 token på Ethereum som vem som helst kan skapa.. Handlar bara om bra marketing och story så blir man mångmiljonär.
Citera
2022-09-30, 16:30
Moderator
HelgeBuks avatar
Nya avsnitt av BBCs podcastserie, det första kom i onsdags.

Spår finns tydligen som pekar mot Dubai. Känns lite långsökt men inte omöjligt.
Citera
2022-10-05, 01:16
Medlem
Littlepaw13s avatar
Jag kan inte fatta hur många år deg gått, så mycket pengar som gått upp i rök.

Jag kommer ihåg när tråden startade och alla jävla idioter som "skulle visa oss", att vi car slavar under jante och fega som inte vågade investera i århundradets coin lol
Nu står vi här, en halv miljard (vad vi VET) senare och det är väldigt tyst från onecoinmongona.

Vad gör ni idag? När ska ni visa oss egentligen?
När ska jag äntligen få se en bil köpt på dealshaker?

Ni andra som varit här sedan starten, hur har ni det? Har ni blivit "visade' än?
Citera
2022-10-05, 01:22
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlepaw13
Jag kan inte fatta hur många år deg gått, så mycket pengar som gått upp i rök.

Jag kommer ihåg när tråden startade och alla jävla idioter som "skulle visa oss", att vi car slavar under jante och fega som inte vågade investera i århundradets coin lol
Nu står vi här, en halv miljard (vad vi VET) senare och det är väldigt tyst från onecoinmongona.

Vad gör ni idag? När ska ni visa oss egentligen?
När ska jag äntligen få se en bil köpt på dealshaker?

Ni andra som varit här sedan starten, hur har ni det? Har ni blivit "visade' än?
Tittade. Redan i första svaret på trådstarten påpekade någon att det troligen var ett pyramidspel. Det var för sju och ett halv års sedan.

Naturligtvis kan vissa ha tjänat pengar, kanske till och med stora pengar. Men i så fall på att lura andra.
Citera
2022-10-30, 19:26
Medlem
Men tänk hur skönt de haft dessa år runkandes till siffror på skärmen. Så jäkla bra. Tänk om klappmongona hade reprudecerat sig istället.
Citera
2022-10-30, 19:56
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Men tänk hur skönt de haft dessa år runkandes till siffror på skärmen. Så jäkla bra. Tänk om klappmongona hade reprudecerat sig istället.
Finns några av förespråkarna kvar i forumet?
Citera
2022-10-31, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Finns några av förespråkarna kvar i forumet?
Säkert men de gör inte så många inlägg längre....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in