2022-07-02, 23:35
Medlem
KonstapelFyrkants avatar
Ny dokumentär om väpnat våld i Sverige:

https://www.youtube.com/watch?v=WjZrY44T0rI

Någon mer här som finner det intressant? Jag visste inte att det fanns så mycket vapen i Sverige.

Citat:
Dateline investigates how Sweden has become the unlikely gun violence capital of Europe. With gangs and drugs driving the bloodshed, we explore the radical solutions proposed that could change Sweden forever.

Frågeställning:

Vad tror ni andra, hur bör polisen agera mot gangsters med vapen i Sverige?
Citera
2022-07-02, 23:46
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelFyrkant
Ny dokumentär om väpnat våld i Sverige:

https://www.youtube.com/watch?v=WjZrY44T0rI

Någon mer här som finner det intressant? Jag visste inte att det fanns så mycket vapen i Sverige.

Frågeställning:

Vad tror ni andra, hur bör polisen agera mot gangsters med vapen i Sverige?

Det har kommit mycket vapen från forna Jugoslavien. Det lär också strömma in vapen från korrupta Ukraina. Vapen är en sak, men vapnet gör ingen nytta om man inte har ammunition. Det krävs rätt mycket ammunition för att hålla igång en eldstrid. EN. I ett krisläge så har staten obegränsad tillgång till ammunition och i de fall kriminella samlar på sig lager så är dessa enkla att antingen konfiskera i fredstid eller spränga i ett krisläge. I ett krisläge. Om man VERKLIGEN vill.
Citera
2022-07-02, 23:51
Medlem
KonstapelFyrkants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det har kommit mycket vapen från forna Jugoslavien. Det lär också strömma in vapen från korrupta Ukraina. Vapen är en sak, men vapnet gör ingen nytta om man inte har ammunition. Det krävs rätt mycket ammunition för att hålla igång en eldstrid. EN. I ett krisläge så har staten obegränsad tillgång till ammunition och i de fall kriminella samlar på sig lager så är dessa enkla att antingen konfiskera i fredstid eller spränga i ett krisläge. I ett krisläge. Om man VERKLIGEN vill.

Bör folk vara rädda för att gå ut i dagens Sverige? Det är allvarligare än invandringsfrågan, invandringsfrågan är om vi har råd att ta emot invandrare i större mängd.

Men så vill vissa av dom dessutom skjuta ner andra människor, detta är ännu värre och anledning att inte ta emot invandrare från farliga länder tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
Räcker det inte med en trpd:

(FB) Australien dokumenterar vapen i Sverige

Det är ju samma tråd du länkar till.
Senast redigerad av KonstapelFyrkant 2022-07-02 kl. 23:54.
Citera
2022-07-03, 08:31
Medlem
6stringlevins avatar
Ja, det intressanta är att våra journalister inte tar i detta utan det måste till journalister från andra länder.
Minns hur Tim Poole kom hit och drog ner byxorna på svenska journalistsvin.
Citera
2022-07-03, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelFyrkant
Va menar du? :P
Jag klickade på länk till "annan tråd" och jag vet inte var jag postar längre.

Å ena sidan är det stort problem att vi har så mycket dödsskjutningar, å andra sidan, vilka tror de att de är när de själva lever i COVID-Gulag? Vi är i alla fria att dö när som helst var som helst.
Citera
2022-07-03, 12:14
Medlem
Dansk media har varnat och larmat om utvecklingen i Sverige i över 25 år. Tyvärr så läser regeringskansliet bara DN så de anar och vet därför absolut ingenting om utvecklingen i landet.

Exempel
Jyllandsposten skrev 2002 om Malmö och Sverigedemokraterna.

" I 2001 steg kriminaliteten i Malmø 59 pct. Skolelærere trues og
overfaldes, skoler må lukke, busserne ophører med at køre til ghettoen
Rosengård, knivstikkerier, mord og voldtægter på mindreårige piger er
hverdagskost. Det almindeligste navn på nyfødte drenge er Muhammed. De
lokale kalder Malmø "en forlorad stad".

Här är en artikel från 2015 om Sveriges kollaps och idiotin i Sverige.
https://jyllands-posten.dk/debat/led.../Gode-og-onde/

Sverige beskrivs som ett "Dysfunktionellt djungelsamhälle" i Danska tidningar och ledarsidorna (även socialdemokratiska) gratulerade unisont svenska folket när Löfven avgick.
Citera
2022-07-03, 14:17
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Medier och journalistik --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem