Citat:
Nej, jag avskriver honom inte helt. Men är inte mer en "kan misstänkas" för min del.
Som jag skrivit tidigare. Skulle SE visa sig vara GM så kommer jag fortfarande anse att han haft osannolik tur i att pricka in majoriteten av sina uppgifter och inte fått med någon felaktighet från media..o.s.v..
Helt idiotiska chansningar och risker, som aldrig synades eller kontrollerades. Som om han visste att polisutredningen skulle haverera.
Att SE som GM vill befästa sin roll som vittne är klart, men med hur många uppgifter/lögner/chansningar/risker gör han inte detta? Räkna..
Men jag ser ju enklare och alternativa förklaringar till det man försöker lägga honom till last för.
Det som framförts och framförs här är ibland rena påhitt, ibland väl valda körsbär, misstolkningar.
Många är så fast i sin teori att de inte kan tillstå den osäkerhet som finns utan måste försvara varenda millimeter.
Du påstår att du kan "komma runt" VG och CA.
I VG's fall är det möjligen alibivittnena på Mon Cheri. Kan köpa det.
Men CA? Hur vill du mena att du kommer runt honom?
Är din tolkning av "inte komma runt", att SE är den enda?
Som jag skrivit tidigare. Skulle SE visa sig vara GM så kommer jag fortfarande anse att han haft osannolik tur i att pricka in majoriteten av sina uppgifter och inte fått med någon felaktighet från media..o.s.v..
Helt idiotiska chansningar och risker, som aldrig synades eller kontrollerades. Som om han visste att polisutredningen skulle haverera.
Att SE som GM vill befästa sin roll som vittne är klart, men med hur många uppgifter/lögner/chansningar/risker gör han inte detta? Räkna..
Men jag ser ju enklare och alternativa förklaringar till det man försöker lägga honom till last för.
Det som framförts och framförs här är ibland rena påhitt, ibland väl valda körsbär, misstolkningar.
Många är så fast i sin teori att de inte kan tillstå den osäkerhet som finns utan måste försvara varenda millimeter.
Du påstår att du kan "komma runt" VG och CA.
I VG's fall är det möjligen alibivittnena på Mon Cheri. Kan köpa det.
Men CA? Hur vill du mena att du kommer runt honom?
Är din tolkning av "inte komma runt", att SE är den enda?
Som du skriver så kan vi avskriva VG; som för övrigt häktades på betydligt svagare indicier än SE.
CA.. tja.. man måste ju få ner honom på MP.
Om man börjar på MP och arbetar utåt; SE har vi bevisligen på plats. Ingen CA.
CA blir spekulationer; hos SE finns det indicier som gör han misstänkt. På plats, klädd som flyende GM, påstådd rusning som inte går ihop med när har påstår sig göra den etc
Man måste först helt kunna avskriva SE och det går inte.
Gällande att SE påstår saker som är riskfyllt för en GM att säga; han måste ju säga nåt, han återvände ju till arbetsplatsen. Han har varit där i 15 min som ”vittne” och som GM har han ju befunnit sig på MP, det kommer han ju inte undan. Det han gör är att s a s efterlikna sina rörelser men med eftersläpning i tid.
Och försök föreställ dig själv i SE’s situation; säger adjö till kollegor i sina vanliga kläder och sedan skjuter han Palme i alldeles omedelbar närhet till arbetsplatsen och detta inför vittnen.. det är svårt att inte tänka sig att SE som GM kände sig aningen rökt.. desperata människor för desperata saker.
Väl valda körsbär? Tja… kanske även gäller dig..?
SE’s ord till Gahn om polisens behandling av Lisbeth tar du gärna till dig..men att Gahn påstår att SE sagt att han blivit hörd av polis blir hennes ”uppgift och uppfattning”. 😉