Citat:
Ursprungligen postat av
OsloRbastFTrest
Wow, just precis hur min bild av otroligt många svenskar är ju!

Vilket sammanträffande!
Jag har varit på ställen i Sverige med mycket fulare människor än jag någongång sett i Norge, om inte man räknar invalide, utvecklingsstörda & skadade människor då. En gång var jag på nått köpcentrum i Skåne utanför storstäderna, helt förjävligt hur folk såg ut, korta & fula.

Själva Kristinehamn är rätt mysigt, inte minst skärgården och Vålön, men också stadsbondgården på Östervik är en pärla med utsikt över Vänern. Men staden har ju dessvärre gott om utmaningar. Den nyöppnade godisbutiken fick ju stänga ner, då de sålde knark till mellanstadieelever. Det knarkas rätt brutalt, och medelåldern är ca 47 år. Så mest äldre och pundare, samt psykiskt sjuka är inakorderade i stödboenden.
22% blir underkända och kan inte söka till gymnasiet. Och då är K- hamn ändå kända för glädjebetyg, för att alls någon ska passera genomsnittsgränsen. Den typiske invånaren är sosse, och ställer därför inga krav varken på sig själv eller sin omgivning. Konflikträdda och grupptryckspersoner, som antingen slickar uppåt eller trampar neråt.
Finns 1 butik med kompetent personal som har servicekänsla och det är ICA Maxi. I övrigt är Vänern vacker men det blåser brutalt.