2022-07-02, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Hei, jeg vil bare minne alle om at etterforskerne og journalistene i politiorganet VG nå har ferie.

Det kommer derfor ikke til å skje noe nytt i denne saken på fire uker.

Ikke det at det skjer så mye når de ovennevnte er på jobb heller, men nå vet vi i hvert fall med sikkerhet at verken Milli eller politiet klarte å løse saken i første halvdel av 2022.

God sommer!

In your dreams, disse gutta tar ikke ferie, de har nemlig bestemt seg for å løse denne saken, noe de er på god vei til å gjøre🧐
Citera
2022-07-02, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fra et debattinnlegg skrevet av advokat Gunnar Øystein Helgevold,
publisert i dag:

"Jeg håper man ettergår flere alternativer i Lørenskog-forsvinningen. Det ble brust for mye i lykkerus over eget trofé da deler av pressen åpenbart var invitert til pågripelsen av siktede i saken. Den delen av etterforskningen er sikkert gjort med røntgenblikk i disse årene.

Jeg håper og tror at politiet har hatt forsvarlig fremdrift på de øvrige arenaene. Det er ganske mange alternative muligheter til å nøste opp hvem som bortførte Anne Elisabeth Hagen utover det omtalte kryptosporet. Disse alternativer krever 100 prosent innsats for å trenge igjennom.

Lørenskog-forsvinningen er en sak hvor man har kryptosporing i tillegg til alle de andre innfallsvinkler en etterforskning gir. Jeg kan vanskelig forestille meg at de som bruste mest over pågripelsen i saken, er egnet til å ettergå andre hypoteser enn siktede og kryptosporet."
https://www.aftenbladet.no/meninger/debatt/i/v5Mj4L/kan-forvalterne-av-samfunnsoppdraget-bli-dets-verste-fiende
Etter hva jeg forstår, så har de byttet ut etterforskerne fra den gang. Men det er ikke så dumt å bytte ut en gang til om det ikke blir noen reel fremdrift i saken. Det viktigste er at saken blir løst.
Citera
2022-07-02, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
In your dreams, disse gutta tar ikke ferie, de har nemlig bestemt seg for å løse denne saken, noe de er på god vei til å gjøre🧐

Ja, vi får jo jevnlige indisier på at guttene i idiotiet har fremskritt i sin etterforskning.

Og særlig blir vi betrygget over dine fortellinger fra innsiden.

Takk til deg, du er virkelig troverdig.
Citera
2022-07-02, 17:23
Medlem
Citat:
Hei, jeg vil bare minne alle om at etterforskerne og journalistene i politiorganet VG nå har ferie.

Det kommer derfor ikke til å skje noe nytt i denne saken på fire uker.

Ikke det at det skjer så mye når de ovennevnte er på jobb heller, men nå vet vi i hvert fall med sikkerhet at verken Milli eller politiet klarte å løse saken i første halvdel av 2022.

God sommer!
Vi må jo innrømme at vi her på Flashback heller ikke har greid å løse saken. Så der er vi ikke noe bedre enn etterforskerne og journalistene. Er nok kanskje på tide med litt sommerferie nå, ja.
Citera
2022-07-02, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Vi må jo innrømme at vi her på Flashback heller ikke har greid å løse saken. Så der er vi ikke noe bedre enn etterforskerne og journalistene. Er nok kanskje på tide med litt sommerferie nå, ja.

Enig!

God sommer!
Citera
2022-07-02, 18:10
Medlem
Citat:
Enig!

God sommer!
Ingen her kan løse noe som helst. De fleste har kun vg å forholde seg til mht informasjon. Det er neppe nok i en slik type sak.
Citera
2022-07-02, 18:27
Medlem
Så TH åpnet døra for nye åstedsundersøkelser i SV4. Den utviste «velvilligheten» tror jeg mulig kan komme til å koste han dyrt. Rekonstruksjon, innhenting av referanseprøver og validering snakkes det om.
Tenker det kan ha vært helt spesielle grunner til at de fant behovet for å komme seg innafor den døra igjen.
Citera
2022-07-02, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig

Amen.
Citera
2022-07-02, 18:38
Medlem
Citat:
Årsaken til at undertøyet måtte av. Kan være frykt for at det var metall bøyler i BHen.

Hvorfor er han redd for metalldetektorer ?

Hvem sier noen var redd for metalldetektorer? Hvorfor måtte trusa gå tror du? Det er langt mer trolig at dette er personlig, ribbet for alt greie.
Citera
2022-07-02, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Hvem sier noen var redd for metalldetektorer? Hvorfor måtte trusa gå tror du? Det er langt mer trolig at dette er personlig, ribbet for alt greie.
Han har nok beordret henne til å ta av seg alt, uten å si hvorfor. Jeg tror han ville ha alt av metall fra henne, at det var derfor hun måtte ta av seg alt inkl. ringer og klokke. Enten fordi hun under transport skulle gjennom en metalldetektor eller fordi at en metalldetektor ikke skal kunne oppdage henne, dersom han som han skriver, blir nødt til å drepe henne og kvitte seg med kroppen.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-07-02 kl. 19:22.
Citera
2022-07-02, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Så TH åpnet døra for nye åstedsundersøkelser i SV4. Den utviste «velvilligheten» tror jeg mulig kan komme til å koste han dyrt. Rekonstruksjon, innhenting av referanseprøver og validering snakkes det om.
Tenker det kan ha vært helt spesielle grunner til at de fant behovet for å komme seg innafor den døra igjen.
Kan like så godt være at de har sagt de vil trekke siktelsen dersom han lar dem sjekke huset litt til.
Citera
2022-07-02, 20:00
Medlem
Citat:
Han har nok beordret henne til å ta av seg alt, uten å si hvorfor. Jeg tror han ville ha alt av metall fra henne, at det var derfor hun måtte ta av seg alt inkl. ringer og klokke. Enten fordi hun under transport skulle gjennom en metalldetektor eller fordi at en metalldetektor ikke skal kunne oppdage henne, dersom han som han skriver, blir nødt til å drepe henne og kvitte seg med kroppen.

Beordret ble hun nok. Ydmyket. Fortalt hvorfor.

Hun adlød trolig ikke med tanke på at toalettrommet vitner om utøvd vold mot henne. Tøft av en 68-åring som eventuelt stod ovenfor en helt fremmed/fremmede å sette seg til motverge når de krever klær og smykker av henne som en starter. Man kan fort komme til å tenke hvilken vei dette bærer.

Hvilken vei det bar var hun nok klar over og det var derfor hun bød opp til «kamp».
Hun stod neppe ovenfor fremmede og tenkte at nå blir jeg kidnappet i mitt eget hjem. Tror hun tenkte mer i retning av at nå er min siste time/halvannen kommet. Og noe senere, mine siste minutter. Da ga hun kanskje det hun hadde i møte med sin overmann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in