2022-07-02, 14:58
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmkulan
Kan du lägga fram bevis på att Martina är pedofil? Hon är ju också emot Dumpen. Om logiken är: Dumpen kritiker = pedofiler.

Så måtte du ju ha bevis på detta.

Lägg även gärna fram bevis att Elaine Eksvärd är pedofil. Hon tror ju också att stigmatisering är farligt.

Granit66 har rätt, detta har ältats sen starten men det konstiga är att inget svar på kritiken har framkommit.
Enda svaret kritikerna får är att de vill att pedofilerna skall gå fria.

Till kritiken kan tillföras att Dumpen startats, drivs och företräds av narkomaner/exnarkomaner från livets hårda skola.
Dvs det är inte mycket att hålla i handen när det blåser till, likt aktiva narkomaner har de ett mycket rymligt samvete vad det gäller att ljuga för sin sak.
De är beslagna med lögner men det kommer aldrig några svar på det.

De kommer ändå att självimplodera då swishen minskar och det blir dags för granskning av ekonomin.

Detta skall inte skötas av hämdlystna missbrukare, det finns myndigheter som skall göra jobbet.
Gör inte myndigheten sitt jobb så börja med att ligga på där, inte starta en pöbel på internet.
Citera
2022-07-02, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Granit66 har rätt, detta har ältats sen starten men det konstiga är att inget svar på kritiken har framkommit.

Till kritiken kan tillföras att Dumpen startats, drivs och företräds av narkomaner/exnarkomaner från livets hårda skola.
Dvs det är inte mycket att hålla i handen när det blåser till, likt aktiva narkomaner har de ett mycket rymligt samvete vad det gäller att ljuga för sin sak.

De kommer ändå att självimplodera då swishen minskar och det blir dags för granskning av ekonomin.

Detta skall inte skötas av hämdlystna missbrukare, det finns myndigheter som skall göra jobbet.
Gör inte myndigheten sitt jobb så börja med att ligga på där, inte starta en pöbel på internet.

Ja jag förstår att det är ett ämne som engagerar. Man vill ju kunna sitta hemma och sexchatta med barn utan att störas av en liten naggande tanke att det egentligen inte är ett barn utan att det är Dumpen man chattar med.
Citera
2022-07-02, 15:21
Medlem
BeachBobs avatar
Titta på bostadsmarknaden. Det är en parallell till Dumpen. Det har varit nästan omöjligt att vräka en familj för att någon i familjen stör hela området. Men nu har bostadsbolagen fått nog och börjat agera. Allting har en gräns och Dumpen har klart visat att något måste göras, och det är omgående.
"Här vräks hela familjen – om en stör ordningen"
https://i.imgur.com/xvqMSuy.png
Citera
2022-07-02, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer

Jättebra skrivet, jag håller i stora drag med. Problemet är att kritiken aldrig bemöts, varför vet vi - det finns inga sunda motargument.

Det som är trist är att folk inte kan inse att de har fel. Om de inte kan bemöta argumenten utan känslomässiga personangrepp så har de förlorat.

Jag tror inte heller att Dumpen kommer hålla på sikt. Jag ser bara hat när jag besöker sidan...
Citera
2022-07-02, 16:32
Medlem
Cykelbarnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
De anmäler nog allt, men de ger sig uppenbart inte om polisen lägger ner.
I caset med gädda 115 nämndes att han skickat barnporr under längre tid. Uppfattade det som att dumpen i det fallet låtit honom fortsätta innan man anmälde.
Jag kan ha uppfattat helt fel och att dumpen gjort allt på ett helt lagligt sätt.

Har 115 verkligen gjort det? Jag tror nog att Sara har full koll på det där, hon skulle aldrig riskera något sådant. Hon kanske själv kan komma in här på tråden och ge en kommentar i ärendet, hon har en användare här har jag hört.
Citera
2022-07-02, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelbarnen
Har 115 verkligen gjort det? Jag tror nog att Sara har full koll på det där, hon skulle aldrig riskera något sådant. Hon kanske själv kan komma in här på tråden och ge en kommentar i ärendet, hon har en användare här har jag hört.

Det har tjafsats otroligt mycket angående detta i tråden från Gäddorna vita riddare. Och trots att jag har efterlyst något sorts bevis på att #115 skickat barnporr är det ingen som har kunnat presenterat några sådant bevis.
Citera
2022-07-02, 16:54
Medlem
Citat:
Här kommer en utförlig kritik av Dumpen som jag hoppas att de flesta kan ta till sig. Kritiken bygger på logik, fakta och forskning.

Om man är för Dumpen så har man gett sitt godkännande till ett par saker vare sig man vill det eller inte:
1) En total förnekelse av vad forskningen faktiskt säger. Det Dumpen gör faller solklart inom ramen för stigmatisering. Stigmatisering av pedofiler leder till ökade risker för barn. Att stigmatisering är ett problem backas upp av forskning och flera stiftelser.
2) Ett bakåtsträvande tänk där ett uråldrigt, medeltidalikt sätt att handskas med förövare åberopas. Man tror på idén om att individer ska peka ut vem som är skyldig istället för att låta rättsprocessen ha sin gång.
3) Ett avfärdande av rättsstaten, rättssäkerheten och oskuldspresumtionen varav det sista är reglerat tydligt i Europakonventionen. Man kan inte både behålla och äta kakan. Antingen är man för vårt moderna system med en rättsstat eller så är man inte det. Man kan inte säga: ''Jo men jag är för det lite grann, ibland, när det passar mig''.
4) Man skiter fullständigt i hur anhöriga påverkas av situationen. Det är inte ett argument att säga: ''Men barnen då!?'' Två fel gör inte ett rätt, det är en logisk villfarelse. Anhöriga kan vara barn, partners, vänner eller släkt som antingen blir mobbade, hotade, misshandlade eller trakasserade. Uthängningarna drabbar de anhöriga negativt.
5) Man bryr sig inte om att det förmodligen inte är tillåtet och är en form av tekniskt förtal precis som rättsprofessorn Mårten Schultz mycket riktigt påpekar.
6) Man tror på att folkdomstolar ska härja och där man tar saken i egna händer.
7) Man tror på att barn blir säkrare av stigmatisering av pedofiler. Forskningen tyder på motsatsen.

Det är upp till domstol att avgöra vem som är skyldig, inte enskilda individer. Den naturliga förlängningen av Dumpen blir att vi alltmer börjar ta lagen i egna händer och struntar i rättsprocessen. En mycket, mycket farlig utveckling.

Argumenten emot Dumpen är ramstarka och uppbackade av fakta, logik och forskning.

Dumparna verkar ha intalat sig själva att förtal, uthängningar, uppvigling av hat & förakt mot pedofiler, social exkludering, social isolering, publicering av konversationer och bilder samt se till att pedofiler får sparken ifrån sina jobb inte utgör en form av stigmatisering .

Dumpen brännmärker pedofiler.

Att Sara och Patrik har för avsikt att påverka opinionen är inget snack. Vilket gör att de faller på en av de första kriterierna när det gäller källkritik - tendenskriteriet.

Ett exempel på detta är när Patrik med sin klädkollektion hade på sig en tröja med texten: ''Kill your local pedophile''. Denna textt demoniserar pedofiler och får alla att framstå som onda, men vissa vill inte begå övergrepp mot barn, vill ha hjälp och lever i isolering.

Man bör istället lyssna på vad all forskning säger och lyssna på de som kan detta, exempelvis Childhood som är en oberoende stiftelse med ingen politisk agenda.

Det komiska i det hela är att Saras svar till Martina där hon länkar till allmänna barnahuset bara bekräftar det som Childhood har skrivit - vikten av preventiva åtgärder. Inget i rapporten understödje det som Dumpen håller på med.

Även ECPAT Sverige har släppt en rapport som visar vikten av prevention.

Källor har redan länkats till i tråden men jag länkar gärna till mer där uppgiften för Dumparna blir att vara logiskt konsekventa och avfärda all forskning. Jag tror inte de kan det.

Men de kan prova med att avfärda punkterna ovanför först.

Verkar som att Dumparna vill skapa parallellsamhällen med folkdomstolar.
Wow… du har verkligen missat poängen,
dessa är så pass svåra att komma åt så för att skydda barnen och samhället måste man ta andra grepp. Det är just därför dina argument är orelevanta.
Citera
2022-07-02, 16:55
Medlem
snurrant runt lite på sajten nu och det ska ju sägas att kommentarsfälten verkar vara rätt speciella..., men innehållet är ju relativt vanligt utformat typ som en trashing forumstråd
Citera
2022-07-02, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Titta på bostadsmarknaden. Det är en parallell till Dumpen. Det har varit nästan omöjligt att vräka en familj för att någon i familjen stör hela området. Men nu har bostadsbolagen fått nog och börjat agera. Allting har en gräns och Dumpen har klart visat att något måste göras, och det är omgående.
"Här vräks hela familjen – om en stör ordningen"
https://i.imgur.com/xvqMSuy.png
Precis så! Lagstiftningen hänger inte med i utvecklingen i samhället.
Då behövs i vissa fall folket agera.
Det har behövt göras många gånger i historien, av fler skäl t.ex. maktmissbruk.
Citera
2022-07-02, 17:05
Medlem
Cykelbarnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Det har tjafsats otroligt mycket angående detta i tråden från Gäddorna vita riddare. Och trots att jag har efterlyst något sorts bevis på att #115 skickat barnporr är det ingen som har kunnat presenterat några sådant bevis.
Det lutar åt att du har rätt mannen. Vad skulle Dumpen ha för trumf med att sitta på barnporr? Det är så långsökt att klokckorna stannar.
Citera
2022-07-02, 17:10
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oeleblo
En av gäddorna "En lina, bubblor och barn" tycker jag var läskig läsning, och väldigt utstuderat sätt att grooma minderåriga - men han verkar fortfarande bo kvar i samma hus med samma sambo? Hur resonerar de "respektive" som väljer att stanna kvar i en sådan relation? Övergår mitt förstånd.

https://dumpen.se/2022/02/23/en-lina...arn-napp-igen/

Hur tror du minderåriga mår av denna läskiga läsning? Dumpen utnyttjar och lotsar in dem från TikTok för att ta del av skiten.
Citera
2022-07-02, 17:25
Medlem
Citat:
Jättebra skrivet, jag håller i stora drag med. Problemet är att kritiken aldrig bemöts, varför vet vi - det finns inga sunda motargument.

Det som är trist är att folk inte kan inse att de har fel. Om de inte kan bemöta argumenten utan känslomässiga personangrepp så har de förlorat.

Jag tror inte heller att Dumpen kommer hålla på sikt. Jag ser bara hat när jag besöker sidan...

Jag mår illa av hatet. Der påminner om den förföljelse och det hat homosexuella fått utstå. Det innebär inte att jag inte tycker övergrepp mot barn är hemskt. Men hat och förföljelse är inte rätt väg att gå. Hur kan man själv vara bättre, av att glädjas åt att andras liv krossas? Den mentaliteten förstår jag inte. Det är vidrig mobbning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in