2022-07-02, 14:39
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Kald, kalkulerende og empatiløs fyr det der. Sitter der og har levd seg inn i en historie som ikke finnes.
Sint, gråter, og ler om hverandre. Fullstendig psykopat.

Ja, det är intrycket man får av den intervjun...
Citera
2022-07-02, 14:49
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Jeg tror det har noe å gjøre med den umiddelbare transporten, men ikke nødvendigvis til et forbrenningsanlegg. Metallene som ble fjernet, er alt for små til at han skulle være redd for dem i et forbrenningsanlegg. Det var mer sensitive metalldetektorer han var redd for.

Kan også være, at han var redd for sporings utstyr.

Sporingsutstyr i en giftering?
Kanskje mest sannsynlig at hun er dumpet i havet, partert. Eller gravd ned.
En gullring karat 24 kan ligge nedgravd eller på havbunnen nærmest til evig tid, med initialene inngravert. Til syvende og sist vil Winger eller noen andre finne den. En gullring vil smelte til en liten klump i et forbrenningsanlegg så den ikke lengre vil være identifiserbar. Men borte blir den ikke.
Men at ringen er plassert på den stolen, er for at den har en funksjon tror jeg. Den skal få det til å se ut som at det er andre enn TH som står bak, siden gullringen er med på å verifisere trusselbrevet.
Ellers hadde det kanskje vært mest gunstig å ta den av henne rett før at hun ble dumpet.
Det vil jo kunne finnes spor på ringen. DNA, eller mikroskopiske rester av gummi, som igjen kan være med på å avsløre hvor gummihanskene er kjøpt.
Slipe den til gullstøv og så kaste støvet utover.
Citera
2022-07-02, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Dette overlater de til deg. Sandemose mener de er Idioter.
Det er ikke rart folk blir engasjert og kritiske når politiet ikke finner ut av det.
Citera
2022-07-02, 15:21
Medlem
Citat:
Sporingsutstyr i en giftering?
Kanskje mest sannsynlig at hun er dumpet i havet, partert. Eller gravd ned.
En gullring karat 24 kan ligge nedgravd eller på havbunnen nærmest til evig tid, med initialene inngravert. Til syvende og sist vil Winger eller noen andre finne den. En gullring vil smelte til en liten klump i et forbrenningsanlegg så den ikke lengre vil være identifiserbar. Men borte blir den ikke.
Men at ringen er plassert på den stolen, er for at den har en funksjon tror jeg. Den skal få det til å se ut som at det er andre enn TH som står bak, siden gullringen er med på å verifisere trusselbrevet.
Ellers hadde det kanskje vært mest gunstig å ta den av henne rett før at hun ble dumpet.
Det vil jo kunne finnes spor på ringen. DNA, eller mikroskopiske rester av gummi, som igjen kan være med på å avsløre hvor gummihanskene er kjøpt.
Det første jeg tenkte da jeg hørte om ringen, var at nå er ekteskapet over. Men ser nå at ringene skal sees i sammenheng med de øvrige metallene hun hadde på seg. Siden GM var redd for en metalldetektor under den umiddelbare transporten eller ved et senere søk etter henne. Han skriver jo med en gang at han vil drepe AEH og kvitte seg med kroppen, dersom han ikke får det som han vil. Å har derfor forberedt et slikt mulig utfall.

Hele greia, fra kontantkortet til metalldetektoren er uhyre gjennomtenkt.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-07-02 kl. 15:27.
Citera
2022-07-02, 15:23
Medlem
Det er midt på lyse dagen AE blir fraktet ut fra S4, i ett tett befolket område, med kamera og auto-pass på alle kanter.. At ingen har sett noe, er jo helt vilt.. Dvs noen mener de har sett noe, bilen over plena og Ås damene, samt billysene på gangstien. Men bortsett fra det, ingenting.

Likevell om det høres sprøtt ut, så skulle en nesten tro at hun aldri har forlatt S4. Men S4 er Norges mest undersøkte åsted, hun kan neppe ha vært på tomta da politiet tok over huset.

Vi må gå ut fra at taxi sjåføren snakker sant, de kom hjem den kvelden. Men hva har skjedd påfølgende natt.. Snakker MB sant, og snakker TEH sant om samtalene med AE den morgenen, neppe..

AE var avskiltet av TH, at hun skulle snakke med MB som lønnskjøringer akkurat denne morgenen høres søkt ut.. Hvor ofte snakket AE med MB ang firmaet til TH?

Hvorfor måtte AE ringe sin voksne sønn akkurat denne morgenen? Jeg er selv voksen, min mor har aldri ringt meg for å slå av en prat så tidlig som 09. Jeg vil si det er unormalt høy aktivitet på AE sin mobil mellom 08 - 10 denne morgenen. Hvor mange hjemmeværende 70 åringer har 5 meldinger og 5 anrop å håndtere på sin tlf før kl 10 om morgenen??

Dette kan umulig stemme.
Citera
2022-07-02, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Det første jeg tenkte da jeg hørte om ringen, var at nå er ekteskapet over. Men ser nå at ringene skal sees i sammenheng med de øvrige metallene hun hadde på seg. Siden GM var redd for en metalldetektor under den umiddelbare transporten eller ved et senere søk etter henne. Han skriver jo med en gang at han vil drepe AEH og kvitte seg med kroppen, dersom han ikke får det som han vil. Å har derfor forberedt et slikt mulig utfall.
Første tanke er ofte rett.
Citera
2022-07-02, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Det er midt på lyse dagen AE blir fraktet ut fra S4, i ett tett befolket område, med kamera og auto-pass på alle kanter.. At ingen har sett noe, er jo helt vilt.. Dvs noen mener de har sett noe, bilen over plena og Ås damene, samt billysene på gangstien. Men bortsett fra det, ingenting.

Likevell om det høres sprøtt ut, så skulle en nesten tro at hun aldri har forlatt S4. Men S4 er Norges mest undersøkte åsted, hun kan neppe ha vært på tomta da politiet tok over huset.

Vi må gå ut fra at taxi sjåføren snakker sant, de kom hjem den kvelden. Men hva har skjedd påfølgende natt.. Snakker MB sant, og snakker TEH sant om samtalene med AE den morgenen, neppe..

AE var avskiltet av TH, at hun skulle snakke med MB som lønnskjøringer akkurat denne morgenen høres søkt ut.. Hvor ofte snakket AE med MB ang firmaet til TH?

Hvorfor måtte AE ringe sin voksne sønn akkurat denne morgenen? Jeg er selv voksen, min mor har aldri ringt meg for å slå av en prat så tidlig som 09. Jeg vil si det er unormalt høy aktivitet på AE sin mobil mellom 08 - 10 denne morgenen. Hvor mange hjemmeværende 70 åringer har 5 meldinger og 5 anrop å håndtere på sin tlf før kl 10 om morgenen??

Dette kan umulig stemme.

På true crime på youtube er det noen som foreslår at hun er drept og begravd om natta og at det er brukt stemmesimulator på telefonsamtalene, og dette er det utlendinger som sier.
Citera
2022-07-02, 15:32
Medlem
Er AE fortsatt på eiendommen så setter jeg en million på at hun er begravd her https://imgur.com/a/7HBenyB for der må det være et hulrom under belegningssteinen.
Det lå også en grushaug og en del belegningsstein ved garasjen.
Citera
2022-07-02, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
På true crime på youtube er det noen som foreslår at hun er drept og begravd om natta og at det er brukt stemmesimulator på telefonsamtalene, og dette er det utlendinger som sier.

Ja, om det er brukt stemme manipulator eller om vitnene MB og TEH lyver er ikke gådt å si.. For meg høres det litt rart ut å føre en 10 min samtale med en slik manipulator (samtalen med MB). Men, at "noen" har vært travel denne natta etter forestillingen er jeg ganske sikker på. GM er hele tia politiet i forkjøpet tidsmessig, dette vanskeligjør politiarbeidet.
Citera
2022-07-02, 15:40
Medlem
Citat:

Jeg tror ringen som er plassert på den røde stolen er for at den skal fylle en annen funksjon. For det første kan det være et minne om AEH til TH og da burde det ikke være så lett å identifisere AEH om hun blir funnet en dag kanskje. Jeg synes det er langt inne at det er noen andre enn TH som er oppdragsgivere. At gullringen hjelper til med å bekrefte trusselbrevet er rett og slett misvisende, tror jeg.
Citera
2022-07-02, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Er AE fortsatt på eiendommen så setter jeg en million på at hun er begravd her https://imgur.com/a/7HBenyB for der må det være et hulrom under belegningssteinen.
Det lå også en grushaug og en del belegningsstein ved garasjen.
Vel, er hun det. Så skylder TH deg 10 millioner kr.

PS: Du må selvsagt først tipse han om det.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-07-02 kl. 16:01.
Citera
2022-07-02, 16:00
Medlem
Citat:
"Si til dem?, hja hnei, det er jo igjen utfallet av hva dem har gjort. Hvis det er i live, så er det jo bønnens ord om å få det tilbake. Hvis det skulle være en annen utgang, så er det jo å fortelle hvor det kan være."
Det er nettopp slike avhørs referater folk er redde for. «få det tilbake» sier han overhode ikke. «hvor det kan være» betyr hvor det kan være hun er. Mens «hvis det er i livet» av NRK tekstes med «hvis hun er i livet»

De avhørs referatene som foreligger av TH, må nok tas med en stor klype salt. Noe både din og NRKs tekst viser.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-07-02 kl. 16:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in