2022-07-02, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
Håller med Kriminologisk där. Husum är en så liten håla att om det funnits ett så pass allvarligt gäng där, med kriminalitet och våldskapital i den omfattning som han gör gällande, så hade folket i byn vetat om det.

Som nämnts tidigare i tråden (förvisso hörsägen från min sida) då jag gjort lite jobb i byn. Så är Husum ett samhälle där alla hade riktigt bra koll på alla förr i tiden. De äldre jag pratat med som har känt till OW menar på att han vid få tillfällen sets umgås med folk som var bra mycket yngre än han själv som höll på med mopeder. Visst ska det ha funnits folk som som hållit på med försäljning av narkotika och smuggelsprit, men lokalbor säger sig ha haft lite pejl på dessa människor. Men att det skulle funnits ett kriminellt gäng som lallat runt hånas av de jag hört. Det skulle blivit en snackis i byn om ett gäng skulle fara omkring och betett sig lustigt.
Jag hoppas för närstående både från åtalad, målsägande och många andra som drabbats av denhär 26 års långa processen får ett slut vi alla hoppas på så dem kan sätta någon typ av punkt innan livet går vidare. Vi kanske aldrig får en detaljerad händelsebild förklarad av OW på vad som igentligen hände !vilket jag inte begriper! Då hans liv kommer vara helt förstört efter denhär rättegången oavsett om han går fri eller blir dömd.. Men jag hoppas å hans vägnar att OW kommer få det besvärligt resten av sitt sorgsna liv!
Citera
2022-07-02, 14:37
Medlem
Känner bara att jag måste skriva av mig lite mer tankar och känslor efter de här första 2 rättegångsdagarna, nu när man har tid att reflektera och landa mer.

Jag är så extremt trött nu på den här nya approchen där Olof ska målas upp som ett offer helt plötsligt efter 26 år.

Ett offer för omständigheter, offer för att vara på fel plats vid fel tillfälle, ett offer för svår misshandel och hot under många år, ett offer för brutala sexuella övergrepp, ett offer för orättvis behandling från Polisen, orättvis behandling från Tingsrätten. Är så trött på den här showen.

Allting handlar bara om Olofs lidande och han monopoliserar på något sätt rollen som offer i hela den här historien. Det är honom det är synd om när Malins döda kropp tydligen olyckligt nog placeras framför honom och han måste runka över den. Något han helt uppenbart inte hade något problem med att göra, varken mentalt eller fysiskt med tanke på såväl erektionen som orgasmen det hela kulminerar i. Där är det Olof som är offret också. Inte den 16-åriga flickan, inte hennes familj.

Det är Malin som är offret för olyckliga omständigheter, ett offer för att vara på fel plats vid fel tillfälle, ett offer för brutalt våld, ett offer för brutala sexuella övergrepp. Ett mordoffer.

Att han kan sitta mitt emot Malins familj och sätta på den här showen, med ett tafatt stöd från Holst som försöker understryka hur orättvisa Polisen och hela rättsapparaten varit gentemot Olof och hur oerhört svårt det här är för Olof, jag fan i mig kokar. Han kom undan tack vare den här rättsapparaten. Malins anhöriga har känt sig svikna av rättsystemet också. Respekten gentemot dem är helt obefintlig.
Citera
2022-07-02, 14:50
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Någon som är juridiskt insatt som kan säga ifall olofs rövarhistorier om kriminella runkgäng och ärr på penisen osv på något vis kan innebära att han slipper undan straff eftersom det på nåt vis leder bort från utan rimliga tvivel? Finns det nån teknikalitet i att han kommer med den här skiten som gör att han kan slippa undan?

För mig som levman förstärker det ju bara bilden av att han är opålitlig, och att det är än sannolikare att han mördat henne. Men ibland blir man ju förvånad och besviken på juridiken.

Han har ju absolut noll i trovärdighet. Det här är ju vad man brukar kalla för polisiärt uppklarat. Om Rätten klarar att binda honom till brottet är annan sak. Straffet lär likväl bli alltför lågt. Att han i desperation erkänner Brott mot griftefriden och nekrofili är bara ett uttryck för hans desperation.
Citera
2022-07-02, 14:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merimetso
Det vet faktiskt inte jag då jag varken har följt rättegången via media eller genom närvaro.
Överväger dock att gå dit måndag/tisdag, beror på hur länge dom håller på, pallar inte att sitta tyst och lyssna i en sal i 8 timmar personligen men det kan ju vara kul en stund iaf!
Gör't för laget😬🥴 det kan bli intressant, om det inte ska tramsas och göras utlägg om totalt nonsens från Olles advokats sida

Det är en väldig skillnad att uppleva hur det går till, särskilt med tanke på hur mycket som inte kommer ut, av alla timmar som förhandlingarna pågår.
Citera
2022-07-02, 14:55
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KriminoLogisk
Känner bara att jag måste skriva av mig lite mer tankar och känslor efter de här första 2 rättegångsdagarna, nu när man har tid att reflektera och landa mer.

Jag är så extremt trött nu på den här nya approchen där Olof ska målas upp som ett offer helt plötsligt efter 26 år.

Ett offer för omständigheter, offer för att vara på fel plats vid fel tillfälle, ett offer för svår misshandel och hot under många år, ett offer för brutala sexuella övergrepp, ett offer för orättvis behandling från Polisen, orättvis behandling från Tingsrätten. Är så trött på den här showen.

Allting handlar bara om Olofs lidande och han monopoliserar på något sätt rollen som offer i hela den här historien. Det är honom det är synd om när Malins döda kropp tydligen olyckligt nog placeras framför honom och han måste runka över den. Något han helt uppenbart inte hade något problem med att göra, varken mentalt eller fysiskt med tanke på såväl erektionen som orgasmen det hela kulminerar i. Där är det Olof som är offret också. Inte den 16-åriga flickan, inte hennes familj.

Det är Malin som är offret för olyckliga omständigheter, ett offer för att vara på fel plats vid fel tillfälle, ett offer för brutalt våld, ett offer för brutala sexuella övergrepp. Ett mordoffer.

Att han kan sitta mitt emot Malins familj och sätta på den här showen, med ett tafatt stöd från Holst som försöker understryka hur orättvisa Polisen och hela rättsapparaten varit gentemot Olof och hur oerhört svårt det här är för Olof, jag fan i mig kokar. Han kom undan tack vare den här rättsapparaten. Malins anhöriga har känt sig svikna av rättsystemet också. Respekten gentemot dem är helt obefintlig.

Fast det är väl endast hans egen approach? Det har väl knappast funnits någon annan än han själv som målat upp sig som ett offer för dessa runkargäng och poliser? Det är ju endast hans eget försvar. Tycker inte alls han utmålas som ett offer av någon.
Citera
2022-07-02, 14:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
Advokaten är osympatisk och har alltid varit. Har hört många som beskrivit hans insatser i rättssalen som fruktansvärt otrevliga.
Hela hans uppsyn och flinande är orovocerande.
Han hamnar i samma kategori som Lamb*rtz
Har han ingen moral?
Att få ett så bra avslut som möjligtcför allas skull.
Jag tror inte att advokaten själv tror att klient Olle är oskyldig.
Citera
2022-07-02, 15:06
Avslutad
Citat:

Det är fruktansvärt att det omhuldas så för lille Olle.
Stackarn fick äta typ gammal mat, polisen var inte snäll.
Han tycker kanske att han borde fått mer pengar i skadestånd, som han kunde ge till mamsen?
Malins föräldrar, Runes ord, det stockar sig i hslsen. Han har alltid lyft fram polisen och sagt fina ord, nu kunde man känna besvikelsen, ett svek från Svenska myndigheter som låtit det bli såhär utdraget med en final med pajasen som får orera fritt, åter igen nya historier.
Usch.
Citera
2022-07-02, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Fast det är väl endast hans egen approach? Det har väl knappast funnits någon annan än han själv som målat upp sig som ett offer för dessa runkargäng och poliser? Det är ju endast hans eget försvar. Tycker inte alls han utmålas som ett offer av någon.

Js, det stämmer bra det att det är hans (och därmed hans försvarares) approach, vilken jag uttrycker att jag är extremt trött på och som får mig att koka. Jag har suttit 2 dagar i en rättssal och lyssnat åtskilliga timmar på hur han utmålar sig som offret i varje steg i hela den här situationen, och jag reagerar nu på detta i känsloyttringar.

Jag tycker inte heller att han alls utmålas som offer av någon annan måste jag understryka i så fall om det finns några tveksamheter kring det. "Approchen" i fråga är försvarets approach, verkligen inte åklagarens. Det är hur han tillsammans med sin advokat sitter mitt emot det faktiska offrets familj och målar upp en show där Olof är offret.
Citera
2022-07-02, 15:41
Avslutad
Citat:
Igår blev tex en kortare dag, de har legat före i tidsschema. På måndag börjar det först 10:15. Tror inte varken måndag eller tisdag blir särskilt tunga, långa dagar. Det är inte så väldigt mycket kvar att gå igenom egentligen.

Sen är det ju mycket pauser också. Samt att man kan ju gå därifrån om man tröttnar.

Jag överväger att komma in på måndag fm eftersom jag börjar jobba 13. Sen tisdag blir jag hela dagen, tisdag blir "viktigast"
Slutpläderingarna är A och O.
Skriv för livet, alt. snabbkurs i stenografi
Citera
2022-07-02, 15:44
Medlem
OAVSETT utgång och straff eller inte så är denne man UTSKÄMD. Garanterat så har större delen av Husum i åratal misstänkt honom men liksom man vet ju inte... nu VET man. Han har förhoppningsvis mått rätt illa under åren och knappast levt ett bra liv....
Citera
2022-07-02, 15:51
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:
Js, det stämmer bra det att det är hans (och därmed hans försvarares) approach, vilken jag uttrycker att jag är extremt trött på och som får mig att koka. Jag har suttit 2 dagar i en rättssal och lyssnat åtskilliga timmar på hur han utmålar sig som offret i varje steg i hela den här situationen, och jag reagerar nu på detta i känsloyttringar.

Jag tycker inte heller att han alls utmålas som offer av någon annan måste jag understryka i så fall om det finns några tveksamheter kring det. "Approchen" i fråga är försvarets approach, verkligen inte åklagarens. Det är hur han tillsammans med sin advokat sitter mitt emot det faktiska offrets familj och målar upp en show där Olof är offret.

Ja, det är respektlöst med ett sånt försvar, särskilt när det är helt orimligt. I min värld hade jag gärna sett en rättegång i stil med Ceauscescu, där man efter avslutad förhandling och dom bara knallar ut på bakgården och konsekvensutsätter mördaren medelst en skur 7,62
Citera
2022-07-02, 15:52
Medlem
Citat:
Igår blev tex en kortare dag, de har legat före i tidsschema. På måndag börjar det först 10:15. Tror inte varken måndag eller tisdag blir särskilt tunga, långa dagar. Det är inte så väldigt mycket kvar att gå igenom egentligen.

Sen är det ju mycket pauser också. Samt att man kan ju gå därifrån om man tröttnar.

Jag överväger att komma in på måndag fm eftersom jag börjar jobba 13. Sen tisdag blir jag hela dagen, tisdag blir "viktigast"

Vart håller rättegången plats någonstans då, menar sal och så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in