2022-07-02, 09:39
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Tyvärr ..
Nu var det vissa som fick tillgång till min Facebook/Instagram som gjorde detta men det blev en total blockering efteråt.

Men kukbilder får man överallt på sociala medier. Det är som att man gjort en beställning på att se en kuk

Jag antar att det beror på vilket förhållningssätt man har till sociala medier. Jag är förvisso inte särskilt aktiv, men vill inte att kreti och pleti har tillgång till det jag lägger upp när jag väl lägger upp något.

Jag får inte kukbilder "överallt på sociala medier". Det hände ibland (sällan dock) förr om åren, men inte längre. Nu är oönskade kukbilder ett sexuellt ofredande i lagens mening. Får man en sådan ska man kontakta polisen. Jag har ett ex som gillar att se sig själv på bild och ibland delade med sig. Men där hade jag på något sätt givit mitt samtycke eftersom vi hade en relation.

Det jag vanligen får från halvt okända män eller gamla ligg nuförtiden är en länk till en artikel eller krönika med frågan "Kommentar?". Typ så.

Men som sagt, på Tinder kan man inte skicka bilder. Antagligen pga s.k. orsak. Och jag antar att man bör tänka sig för innan man lämnar ut andra kontaktvägar.
Citera
2022-07-02, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hipp-hipp
Hur gammal är du nu och var befinner du dig?
En sak att sitta i Borlänge och annat in NY.

Finns säketr fullt med brudar på tinder i borlänge. Sluta vara så jävla negativ hela tiden. Har dragit hem 3 olika brudar på en dag via tinder. Då kommer de till porten.Ibland är det så jäkla tajt att man måste säga att man ska ha ett jobbmöte om 10 min, medan man kör doggy. Det värsta är ju när man har en brud i sängen, och glömt bort att man bestämt träff med en annan tjej, som ber mig komma ner och öppna dörren, 8 på morgonen. Ursäkta, jag trodde vi sa klockan 10, men hon hade kommit tidigare.
Senast redigerad av stroganof 2022-07-02 kl. 14:46.
Citera
2022-07-02, 16:21
Medlem
Citat:
Tinder ska erbjuda bakgrundskontroller på personer du eventuellt vill dejta. Dessutom ska det bli lättare att rapportera om övergrepp och trakasserier.

https://www.voister.se/artikel/2022/03/tinder-borjar-med-bakgrundskontroller/

Bra intiativ. Hade också velat gärna se diagnoser för sina kvinnliga match. För jag orkar inte längre att 9/10 jag träffar från Tinder visar sig att de antigen har borderline, narcissistisk personlighet, Aspergers eller allmänt emotionell icke friska.

Det sjuka är att ju snyggare en tjej eller ser ut som ”kvalité brud” desto större risk finns att hon har någon av ovan nämnda psykiska störningarna. Men det kanske är Tinder där allt skit samlas där.
Citera
2022-07-02, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Välutbildade tjänar väl typ 40-50 000 kr per månad? 2k är ingenting. Speciellt inte om de vill få ut något av det. Och ingen man hänger på en dejtingapp för nöjes skull, för att det är kul att slösa tid eller få bekräftelse. Man vill helt enkelt komma till - simp som man då är.

Äldre gör nog det.
Yngre och nyutbildade har inte den lönen.

När jag testade tinder var jag runt 25 och valde killar i min egen ålder och då kände jag typ igen varenda kille dom dök upp i flödet.
Nu är förmodligen inte alla dessa killar med på tinder längre och jag vill ha 20åringar, så nu skulle det dyka upp nya killar man inte sett tidigare, lite roligare iallafall.

Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Du menar att mentalsjuka och desperata idioter som du hade betalat?
När nätdejting och tinder var gratis så funkade skiten som bäst. Idag när det kostar så funkar det inte för nån.

Jag hade absolut betalat en månadskostnad.
Det är så gott som ett krav, kommer inte vara medlem på någon gratis dejtingsida igen.

Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Tycker inte män ska betala för att vara medlemmar för att kunna hitta en seriös kvinna. Tycker det känns märkligt att folk ska betala.

Sen tror jag att varje man har redan en kvinna i sin närhet som han tänker seriöst på i verkligheten men appen är bara en sak som tillfredsställer en

Jag tycker att alla ska betala för att vara medlem.
Man betalar för kvalitet och dejtingsidor man måste betala brukar hålla högre standard.

På tinder kan man betala för extra funktioner vilket jag gjorde, men det hindrar inte folk från att använda sidan gratis, så det blir ingen skillnad.

Nästan alla andra tjänster tar betalt så varför skulle man inte betala för att vara medlem på en dejtingsida.
Att man betalar en viss månadskostnad, sedan kan man lägga till ytterligare funktioner om man vill det.
Jag tycker det låter rimligt.
Citera
2022-07-02, 21:12
Medlem
Scott Danielss avatar
Man blir verkligen sugen på tjejer som lägger upp dylika bilder...

https://ibb.co/xHtWfdD
Citera
2022-07-02, 22:20
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scott Daniels

Ölreklam. Anmäls under annonsering
Citera
2022-07-02, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
https://www.voister.se/artikel/2022/03/tinder-borjar-med-bakgrundskontroller/

Bra intiativ. Hade också velat gärna se diagnoser för sina kvinnliga match. För jag orkar inte längre att 9/10 jag träffar från Tinder visar sig att de antigen har borderline, narcissistisk personlighet, Aspergers eller allmänt emotionell icke friska.

Det sjuka är att ju snyggare en tjej eller ser ut som ”kvalité brud” desto större risk finns att hon har någon av ovan nämnda psykiska störningarna. Men det kanske är Tinder där allt skit samlas där.
Vilket skit, redan idag stänger tinder av folk utan någon som helst anledning, ser inte hur detta ska fungera i verkligheten. Ska du till exempel ha ut uppgifter från lexbase måste du ha tillgång till mycket mer uppgifter än vad tinder har tillgång till.
Håller med dig angående att man gärna skulle vilja kunna kolla av den mentala statusen på kvinnorna, men det kommer ju aldrig att gå. Jag är ju bannad från tinder på livstid, funderar fortfarande på hur det gick till, har under mitt liv som är 50+ inte ens fått en perkeringsbot. Fick inte heller reda på varför jag blivit bannad då kundtjänst består av robotar och inte levande varelser. Misstänker att det är någon knäpp brud som hittat på något och anmält mig.
Citera
2022-07-03, 02:38
Medlem
Revelationss avatar
Av någon anledning (troligtvis byte av profilbild) har Tinder valt att senaste 2 månaderna kasta kvinnor min väg.
Tackar och bugar.

Däremot undrar jag varför vissa matches visar att hon har gillat en specifik bild, och inte på andra?
Det är alltså inte super likes utan vanliga likes.
Någon som vet?
Citera
2022-07-03, 11:17
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scott Daniels

Vet inte om du var ironisk men nej det blir man inte.
Citera
2022-07-03, 13:31
Medlem
46årig kvinna jag träffa på krogen visade sin Tinder för mig. På två veckor hade hon 5378 likes (jag såg med egna ögon). Hon såg ok ut för att vara 46 år, men inte 5378 likes bra. Helt sjukt.
Citera
2022-07-03, 13:43
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vmpolen2022
46årig kvinna jag träffa på krogen visade sin Tinder för mig. På två veckor hade hon 5378 likes (jag såg med egna ögon). Hon såg ok ut för att vara 46 år, men inte 5378 likes bra. Helt sjukt.
Som random 60-årig tant kan du nog få betydligt fler likes än en genomsnittlig 25-30-årig man.
Citera
2022-07-03, 15:05
Medlem
Förstår tjejer generellt hur lite uppmärksamhet en medelsnygg kille eller mindre än medel får på Tinder, jämfört med hur mycket uppmärksamhet de själva får?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in