2022-07-02, 12:38
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Hävdar du att BTC inte kan bli värt Noll eller är det bara osannolikt?
Det osannolikt. Protokollet är oförstörbart.

Hävdar du att storföretag omöjligen kan gå i konkurs och aktierna försvinna eller hävdar du att det är osannolikt?
Citera
2022-07-02, 12:40
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512

Hävdar du att storföretag omöjligen kan gå i konkurs och aktierna försvinna eller hävdar du att det är osannolikt?
Både BTC och aktier kan få värdet Noll och BTC är alltså inte säkrare än aktier.
Citera
2022-07-02, 12:46
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Både BTC och aktier kan få värdet Noll och BTC är alltså inte säkrare än aktier.
Du blandar ihop värde på en marknad med oförstörbarhet. Aktier kan upphöra att existera, bitcoinprotokolletkan inte det.

Bitcoin kommer ha ett värde så länge som minst två personer vill äga det. Jag kan lova dig att om bitcoinpriset faller ner till nära noll så kommer jag köpa hela kedjan. Är helt övertygad om att fler hade gjort det.

Kan du köpa aktier i Lehman brothers? Btw, de hade knappt 30k anställda vid konkurs och inte 130k som du hävdar. Vad har hänt med de aktierna som fanns? Gone, poff.

Du borde läsa på hur olika saker fungerar innan du ger dig in i en diskussion. Blir dagisnivå direkt när du är inblandad.
Citera
2022-07-02, 12:47
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Du blandar ihop värde på en marknad med oförstörbarhet. Aktier kan upphöra att existera, bitcoinprotokolletkan inte det.

Bitcoin kommer ha ett värde så länge som minst två personer vill äga det. Jag kan lova dig att om bitcoinpriset faller ner till nära noll så kommer jag köpa hela kedjan. Är helt övertygad om att fler hade gjort det.

Kan du köpa aktier i Lehman brothers? Btw, de hade knappt 30k anställda vid konkurs och inte 130k som du hävdar. Vad har hänt med de aktierna som fanns? Gone, poff.

Du borde läsa på hur olika saker fungerar innan du ger dig in i en diskussion. Blir dagisnivå direkt när du är inblandad.
Ditt bevis att BTC är säkra är "Jag kan lova dig att om bitcoinpriset faller ner till nära noll så kommer jag köpa hela kedjan".

Ditt bevis att aktier är osäkra är Lehmann bros, i ett annat land, för 14 år sedan.

Jag tar till mig dessa fakta.
Citera
2022-07-02, 12:50
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ditt bevis att BTC är säkrare är "Jag kan lova dig att om bitcoinpriset faller ner till nära noll så kommer jag köpa hela kedjan".

Ditt bevis att aktier är osäkra är Lehmann bros, i ett annat land, för 14 år sedan.

Jag tar till mig dessa fakta.
Bra. Då har du lärt dig något. Om du lyckas komma på hur bitcoinprotokollet kan ”försvinna hur lätt som helst” så får du gärna återkomma med din visdom. Jag antar att ingen annan än du funderat över det de senaste 13 åren. 😂
Citera
2022-07-02, 12:54
Medlem
Citat:

Hela börsen kan omöjligen gå i konkurs, sannolikheten på det är i 0, absolut. Men vill man åka berg o dalbana så kan man göra det.

Verkar inte gå så bra för dig, 10 miljoner dollar till 2030, eller hur var det?
Senast redigerad av Dajmkulan 2022-07-02 kl. 12:58.
Citera
2022-07-02, 13:00
Medlem
Citat:
Svenska aktier registreras av företagen typ Volvo i en aktiebok och kan inte försvinna. BTC försvinner när din dator brinner upp. Ganska förvånande att du väljer BTC med argumentet att de är säkrast, när motsatsen bevisas varje dag just nu.

Investerar du väl så är sannolikheten att förlora allt nästan 0. Börsen har ett track record. Bitcoin är spekulation utan inneboende värde.

De som har snackat så mycket får äntligen bekänna färg i tråden.
Citera
2022-07-02, 13:00
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmkulan
Hela börsen kan omöjligen gå i konkurs, sannolikheten på det är i princip, absolut. Men vill man åka berg o dalbana så kan man göra det.

Verkar inte gå så bra för dig, 10 miljoner dollar till 2030, eller hur var det?
Omöjligen eller höst osannolikt? Som du skriver ”i princip, absolut”, alltså inte helt absolut. Vill du diskutera sannolikheter får du göra det med någon annan.

Jag har inte hävdat 10M till 2030.

Vad investerade du i för 13 år sedan som slagit bitcoins värdeutveckling?
Citera
2022-07-02, 13:06
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Omöjligen eller höst osannolikt? Som du skriver ”i princip, absolut”, alltså inte helt absolut. Vill du diskutera sannolikheter får du göra det med någon annan.

Jag kunde köpt vilka aktier som helst för 6 månader sedan och det hade slagit bitcoin.

Bitcoin är nere under förra toppvärdet 15 december 2017 $19650, så alla som haft BTC innan 2017 har alltså tjänat Noll. Notera att t.ex aktier har en utdelning på 2-10% till sina aktieägare varje år, alla dessa år.
Citera
2022-07-02, 13:12
Medlem
Citat:

Det har absolut varit din gissning och förutsägelse.

Jodå, om man går tillbaka i tråden så syns det att du har gissat på enormt höga belopp för bitcoin. Jag tror du gissade på 8 miljoner dollar+ till 2030.. jag tror faktiskt det var ännu mer.. alla som vill se kan gå tillbaka i tråden och läsa.

Din fråga är ju totalt oväsentlig. Det är ju bara en hypotetisk, retroaktiv fråga med facit i hand? Hur många har tagit del av den värdeutveckling i Bitcoin som gått 13 år tillbaka? Det är ju nästan ingen så jag vet inte vad du försöker få ut här. Din fråga är inte särskilt resonabel.

Att fler än 4000 företag ska gå i konkurs samtidigt är i princip 0. Vi hade då stått inför en total systemkollaps. Börsen är en så säker investering så du kan slänga in 1 miljard och veta att pengarna är trygga.

Hur går det med dina miljontrades? Var väl du som stavade confirmation med confermation?
Citera
2022-07-02, 14:40
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmkulan
Investerar du väl så är sannolikheten att förlora allt nästan 0. Börsen har ett track record. Bitcoin är spekulation utan inneboende värde.

De som har snackat så mycket får äntligen bekänna färg i tråden.

Har bitcoin inte ett intrinsikalt värde? Kan ju vara en av dom mest efterblivna kommentarerna i tråden hittills
Senast redigerad av hazenectar 2022-07-02 kl. 14:56.
Citera
2022-07-02, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Har bitcoin inte ett intrinsikalt värde? Kan ju vara en av dom mest efterblivna kommentarerna i tråden hittills

Om du inte förstår begreppet, varför försöker du ens?

Bitcoin har inte intrinsic value.

Är alltså världens bästa investerare genom tiderna och även en av världens rikaste - Warren Buffett efterbliven också? Sitter du och säger... med dina 50 000kr i plånboken.

Din korkade åsnebakdel.

Din logik: ''Warren Buffett och jag lägger efterblivna kommentarer''... säger snubben med sin minikuk (metafor för inga pengar i plånboken).

Du är en myra jämfört med Buffett.

Bitcoins egenskaper är inte intrinsic value.

''Intrinsic value is a measure of what an asset is worth. This measure is arrived at by means of an objective calculation or complex financial model, rather than using the currently trading market price of that asset''.

''Intrinsic value is an estimate of the ACTUAL true value of a company, regardless of market value''. Alltså frågar jag dig, hur kan du uppskatta bitcoins sanna värde samt om det är över/undervärderat? Dina tekniska indikatorer har 0 vetenskap bakom sig.

Är du läskunnig? Så börja kvantifiera vad bitcoin är värt (pris) via en prismodell som du har förslagit. Ska du hänvisa till PlanB nu? HAHA!

Källa: Investopedia.

Vad är Bitcoin värt, kvantifiera värdet på Bitcoin? Det kan du inte, ditt pucko. Det som är själva poängen, det kan man dock göra med företag. Marknadspriset är inte samma sak som intrinsic value.

Du har 0 möjlighet att uppskatta vad ett rimligt intrinsic value är. Tittar du på aktier däremot så kan du värdera tillgångarna kontra aktiepriset, se bland annat substansvärde.

Att svamla att Bitcoin har intrinsic value när du inte ens förstår dig på begreppet är patetiskt.

Du är en bekräftad dumskalle, precis som de som tror/trodde att bitcoin skulle nå 8-10+ miljoner dollar till 2030.
Senast redigerad av Dajmkulan 2022-07-02 kl. 16:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in