2022-07-02, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aspian
"Vi måste uppfostra våra barn till att bli funktionella medlemmar i samhället". Ungefär så säger den mer eller mindre skvatt galna rättshaveristen till pappa i förhöret. Ett uttalande som jag tycker är ett bland det mest absurda i denna tragiska historia.
De orden ska komma från en person som inte ens kan uppfylla minsta krav för att kunna få försörjningsstöd beviljat , som att lämna in lista på sökta jobb och att söka föräldrapenning , bostadsbidrag osv
Citera
2022-07-02, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Men varför omhändertas inte barnen?! Flickan mår ju jättedåligt och kan inte prata! Soc uppgav till Polisen att barnen skulle omhändertas oavsett. Men så bara ändrades när pappan blev ännu mer aggressiv. Förhöret med pappan är inte klokt. Maken till KONSTIG och lågintelligent människa. Sättet han pratar om flickan. Hans egen totala oförmåga att förstå någonting. Att fickan blev knuffad och skadade läppen är familjens minsta problem. Bostadslösa dessutom.
Verkar som om socialtjänsten inte fått in några anmälningar förrän nu när flickan sagt att pappa gjort henne illa.
De har flyttat omkring och tydligen bytt förskola gång på gång så personalen har väl inte ens lärt känna barnet ordentligt. Hon har tydligen sällan ens varit på förskola och då är det knappast konstigt att hon är stökig och bråkig i kontakt med andra barn när hon dessutom har svårt att prata
Citera
2022-07-02, 10:45
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
De skulle tagit barnet, klippt sädes och äggledare.
Finns tyvärr inget i lagen som tillåter det, men det känns som det enda rimliga.
Barnet kan man dock ta och det borde man gjort, nu har hon nog fått skador för livet.

Han borde åka in för "medhjälp till efterblivenhet".

Trots att han inte får pengar från soc så verkar han ändå ha råd med knark. Vad pysslar han med för att få in cash? Stjäl och säljer cyklar?
Citera
2022-07-02, 12:35
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Verkar som om socialtjänsten inte fått in några anmälningar förrän nu när flickan sagt att pappa gjort henne illa.
De har flyttat omkring och tydligen bytt förskola gång på gång så personalen har väl inte ens lärt känna barnet ordentligt. Hon har tydligen sällan ens varit på förskola och då är det knappast konstigt att hon är stökig och bråkig i kontakt med andra barn när hon dessutom har svårt att prata
Kan tänka mig att de flyttat så fort de börjat höra av Socialtjänsten, eftersom Socialen mellan olika orter inte har tillgång till varandras utredningar, börjar de på en ny kula, sedan kommer ny utredning och ny flytt.
Citera
2022-07-02, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Kan tänka mig att de flyttat så fort de börjat höra av Socialtjänsten, eftersom Socialen mellan olika orter inte har tillgång till varandras utredningar, börjar de på en ny kula, sedan kommer ny utredning och ny flytt.
De verkar ha flyttat omkring inom ett begränsat område , dock ser det ut som att de ibland bara bott några veckor på vissa adresser .Inte konstigt om barnet då haft mycket frånvaro från förskolan och haft svårt med kontakterna med andra barn när hon hela tiden lever i en flytt situation
Citera
2022-07-02, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnowChrystal
Fattar jag det rätt att han har avböjt att ha någon försvarare? Står ”önskas ej” på FUP:ens första blad. Ska han alltså företräda sig själv..? 🤔

Från förhör.

FH: Vid en eventuell rättegång godtar du den försvarare som rätten förordnar eller har du
önskemål om någon specifik?
Mats: Jag vill representera mig själv om jag får. I annat fall godtar jag den som rätten förordnar.
Citera
2022-07-02, 14:08
Medlem
Skaraborg2s avatar
Verkliga skräckföräldrar.

Stackars stackars denna flicka med sådana här föräldrar.

Naturligtvis skall hon inte behöva växa upp under så här vidriga förhållanden. Jag hoppas verkligen att flickan tas ifrån denna vidriga pappa och mamma. Så att hon kan växa upp under trygga förhållanden utan stryk och med näringsrik kost. Samt att hon inte hela tiden behöver att flytta runt.

Jag tror att flickan kommer att kunna bli psykiskt återställd men då fodras det att hon slipper dessa skräckföräldrar. Sådana som dessa skall inte ha barn. Ett problem som också har bidragit till att flickan inte omhändertagits beror också på den personal som numera är anställda på förskolor.
Citera
2022-07-02, 14:14
Medlem
Rimners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Han borde åka in för "medhjälp till efterblivenhet".

Trots att han inte får pengar från soc så verkar han ändå ha råd med knark. Vad pysslar han med för att få in cash? Stjäl och säljer cyklar?

Han var iallafall tidigare pigg på att plocka en viss sorts svampar som växer vilt, kanske en bit i inkomstpuzzlet?
Citera
2022-07-02, 15:42
Medlem
Förstår inte heller hur de fick tillbaka barnet efter svälten uppdagades? Och på sista sidan framkommer det att soc har tänkt att M@ts mamma ska vara alternativt familjehem. Va i hela helvete?!
Där lär han ju fortsätta att kontrollera döttrarna.
Citera
2022-07-02, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundret-Blixt
Förstår inte heller hur de fick tillbaka barnet efter svälten uppdagades? Och på sista sidan framkommer det att soc har tänkt att M@ts mamma ska vara alternativt familjehem. Va i hela helvete?!
Där lär han ju fortsätta att kontrollera döttrarna.
Hon utreddes nog vid det tillfället som barnet omhändertogs , hur hon kunde bli godkänd är väldigt konstigt med tanke på att sonen verkar kunna styra och ställe hur han vill genom att stirra på dem.
Citera
2022-07-02, 17:52
Medlem
Citat:

Hon går i internationell förskola där de arabiska fröknarna inte lär prata engelska bättre än de pratar svenska i förhören. Mamman behöver indonesisk tolk men hon och pappan pratar engelska med varandra. Pappan kan varken prata eller föra ett samtal ens på svenska. Det som kommer ur hans mun kan knappt tolkas p.g.a egenuppfunna ord, syftningsfel och jättekonstiga referenser till olika forskare och teorier. Hur flickan svarar i barnförhöret är läskigt. Hon är någon annanstans utan koppling till samtalet. Att hon på det försöker strypa lillasystern… Ungen måste försöka räddas innan det är för sent! Pappan har mer än ett begåvningshandikapp (min diagnos), ADHD (hans enda diagnos enligt sig själv), drogmissbruk och grav Aspberger/autism (min diagnos). Han har en eller flera personlighetetsstörningar förutom en narcissistisk (min diagnos) och vette sjutton om han inte skulle kunna få diagnos schizofreni. Mamman vet vi inte mycket om men hon kan ju inte vara högbegåvad och är totalt dominerad av pappan. Här har vi katastrofala gener och ett fruktansvärt socialt arv. Soc måste kunna få sina ärslen ut vagnen och inte släppa så fort familjen flyttar!!! Det är så tydligt bevisat att barnen far otroligt illa och att detta inte kommer att ändras.
Citera
2022-07-02, 17:59
Medlem
Citat:

I det här fallet ska de inte behöva anmälningar eftersom de redan sen svältkatastrofen vet vad föräldrarna går för. De borde aldrig ha släppts oavsett alla flyttningar. Flyttningarna hade för övrigt aldrig behövt spela nån roll om soc gjort vad de borde ha gjort och omhändertagit barnen. Så löjligt att det är en knuff som får soc att NÄSTAN göra nåt. Ungen kan inte prata vid snart 5 års ålder, skadar andra barn och försöker regelbundet ha ihjäl sin lillasyster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in