2022-07-01, 21:18
Medlem
"Vi måste uppfostra våra barn till att bli funktionella medlemmar i samhället". Ungefär så säger den mer eller mindre skvatt galna rättshaveristen till pappa i förhöret. Ett uttalande som jag tycker är ett bland det mest absurda i denna tragiska historia.
Citera
2022-07-01, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Visst kan det svenska samhället då och då uppvisa allvarliga tecken på sjukdom, men här tror jag åkomman stavas Socialtjänsten Biskopsgården.
Det är alltså samma socialtjänst som vägrade hjälpa mamman (egentligen den 17-årige sonen) när hon bad om hjälp för sin son för att hon var orolig att han skulle komma att döda någon. Igår, för ett år sedan, dödades polisen Andreas Danman. Av den 17-årige sonen.

Det verkar som Socialtjänsten Biskopsgården inte fullt ut har tagit till sig att FN:s barnkonvention varit i kraft i Sverige som lag sedan 1 januari 2020.

Här beror det väl iofs lite på vad som kommit in i form av t ex orosanmälningar.

Men det är ju onekligen konstigt att socialen inte har reagerat på att dom har flyttat runt mkt, varit hemlösa osv.
Citera
2022-07-01, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Fy fan.
Här kommer material från tingsrätten angående idiotens senaste duktigheter:

STÄMNINGSANSÖKAN https://delafil.se/3308055d75736555/Göteborgs_TR_B_10457-22_Aktbil_1,_STÄMNINGSANSÖKAN.pdf

https://delafil.se/03d8a68fd28ae250/Göteborgs_TR_B_10457-22_Aktbil_2,_Involverade_personer.pdf

https://delafil.se/863ff790826067ff/Göteborgs_TR_B_10457-22_Aktbil_3,_Annan_underrättelse.pdf

https://delafil.se/fe8d83bf73552114/Göteborgs_TR_B_10457-22_Aktbil_4,_Utskrift_av_belastningsregiste.pdf

FUP https://delafil.se/dea276884c0c2f12/Göteborgs_TR_B_10457-22_Aktbil_5,_Förundersökningsprotokoll_(23_.pdf

https://delafil.se/e93e827950cbde34/Göteborgs_TR_B_10457-22_Dagboksblad_2022-07-01.pdf

Det som tonar fram av familjens liv - alldeles oavsett om Mats Lagnevall har misshandlat dottern - är ju ren och skär misär. Dottern är snart fem år och kan knappt prata, familjen flyttar runt i tillfälliga boenden och dottern får inte ens tryggheten i att vara på förskolan regelbundet.

Fattar jag det rätt att han har avböjt att ha någon försvarare? Står ”önskas ej” på FUP:ens första blad. Ska han alltså företräda sig själv..? 🤔
Citera
2022-07-01, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnowChrystal
Här beror det väl iofs lite på vad som kommit in i form av t ex orosanmälningar.

Men det är ju onekligen konstigt att socialen inte har reagerat på att dom har flyttat runt mkt, varit hemlösa osv.
Den som tog del av förundersökningen vid svälträttegången insåg att dessa föräldrar inte var åtkomliga med logik och terapi.
Flickan skulle naturligtvis inte ha återlämnats till dessa tokiga flummare. Nånsin.

Här behövdes inga utifrån kommande orosanmälningar: De här föräldrarna var båda i sig orosframkallande. Det borde Soc Biskopsgården ha sett och därför agerat radikalt och kompromisslöst. Inte låtit dessa två få ha vårdnad om flickan.

Ren tur att inte flickan slogs ihjäl. Den här gången. Men Soc Biskopsgården kommer väl sin vana trogen att så småningom än en gång göra ett försök med att än en gång låta föräldrarna få vårdnaden?
Citera
2022-07-01, 22:41
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ja, fast han är immun. Inget biter på honom. Har för mig han var här i tråden och gafflade ett tag samt på sin då öppna Facebook. Allt är alla andras fel.

Nej, ingen postare i denna tråd har utgett sig för att vara han, sitt inte och hitta på massa saker. Eller är du lika psyko som han?

Läste förhöret med en av barnskötarna och reagerade på detta:

Det jag reagerar på är att den här jävla barnskötaren som pratar om språklig utveckling själv pratar dålig Svenska, då borde ju barnskötaridioten utveckla sitt eget språk eller jobba som ngt annat.

Barn med dåligt språk lär ju inte få bättre språk med massa invandrare som barnskötare som inte själva kan språket. Slår vad om att den som skrev ned förhöret rättade en del av språket.

Vidare, konstigt att soc betalar för lagning av smartphone när han har dator. 900 spänn, fatta va blattarna måste missbruka detta. Men om han har en dator kan han använda det till de som han gör med en smartphone.

Jag läser hans förhör med polisen, tycker han uttrycker sig klumpigt, lyckas misstänkliggöra sig mera.
Varför inte bara läsa lite om barnuppfostran på nätet eller i en bok innan förhöret så man inte låter så suspekt.

Citat:
Den som tog del av förundersökningen vid svälträttegången insåg att dessa föräldrar inte var åtkomliga med logik och terapi.
Flickan skulle naturligtvis inte ha återlämnats till dessa tokiga flummare. Nånsin.

Här behövdes inga utifrån kommande orosanmälningar: De här föräldrarna var båda i sig orosframkallande. Det borde Soc Biskopsgården ha sett och därför agerat radikalt och kompromisslöst. Inte låtit dessa två få ha vårdnad om flickan.

Ren tur att inte flickan slogs ihjäl. Den här gången. Men Soc Biskopsgården kommer väl sin vana trogen att så småningom än en gång göra ett försök med att än en gång låta föräldrarna få vårdnaden?

Såg en youtubefilm förra gången det begav sig där modern påstod sig leva av luft. Något som inte kan hända i verkligheten.
Citera
2022-07-01, 22:49
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Nej, ingen postare i denna tråd har utgett sig för att vara han, sitt inte och hitta på massa saker. Eller är du lika psyko som han?
.

Ber hemskt mycket om ursäkt att jag inte memorerat exakt hela tråden trots att det är tre år sedan den var aktuell. Verkligen dåligt av mig att inte komma ihåg precis var den offentliga dialogen med idioten ägde rum, om det var här eller på Facebook. Det var verkligen värt en reprimand att jag skrev att jag har för mig att han var här i tråden och gafflade ett tag.

Sen, det här med att personalen pratar dålig svenska: den förskolans verksamhet är engelskspråkig. Om de pratar lika dålig engelska som svenska kunde man ju förstås fundera, men det kan vi inte utröna utifrån förhören.
Senast redigerad av HemligaBrev 2022-07-01 kl. 22:54.
Citera
2022-07-01, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SockAccount
Skulle inte tro det är veganer.
Bara för att man äter veganskt då får man inte vitaminbrist på allt.

Förmodligen så underskattade föräldrarna hur mycket man ska mata då små barn.

Sedan så har dem undvikit vårdcentral.

Luktar mer nysvenskar som inte vet hur man tar hand om barn eller att man måste in och regelbundet kolla upp.

Dem måste ju vara i new-age klanen😒
Citera
2022-07-01, 23:46
Medlem
Citat:
Ber hemskt mycket om ursäkt att jag inte memorerat exakt hela tråden trots att det är tre år sedan den var aktuell. Verkligen dåligt av mig att inte komma ihåg precis var den offentliga dialogen med idioten ägde rum, om det var här eller på Facebook. Det var verkligen värt en reprimand att jag skrev att jag har för mig att han var här i tråden och gafflade ett tag.

Sen, det här med att personalen pratar dålig svenska: den förskolans verksamhet är engelskspråkig. Om de pratar lika dålig engelska som svenska kunde man ju förstås fundera, men det kan vi inte utröna utifrån förhören.
Jag är misstänker tyvärr att personen ifråga talar ungefär lika dålig engelska som svenska.
Vår yngsta dotter går på en förskola i vårt område, som inte är ett särskilt utsatt område. Det finns EN personal på hennes avdelning som pratar ordentligt. De andra två är snälla och så, men bryter kraftigt.
I övrigt är det inhucklade vikarier som bara nickar oavsett vad man säger/frågar. De har inte en susning om vad man sagt.
Citera
2022-07-02, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
I domen bör ingå sterilisering av båda, dom ska fan inte få chansen att komma i närheten av några barn i framtiden.
Behövs ingen sterilisering. Tvångssterilisering är dessutom olagligt sedan ett stort antal decennier.

Här räcker det med att deras barn omgående blir omhändertagna enl LVU och skyddas från all form av kontakt med dessa två föräldrar.
Så småningom kommer nog polletten att ramla ned och de inser att det är dumt att genomleva graviditeter och förlossningar för att sedan omedelbart bli fråntagna barnet.
Citera
2022-07-02, 01:03
Medlem
Hoppas verkligen att den lilla flickan blir omhändertagen och får flytta till bättre människor, som kan ta hand om henne och att hon får må bra. Dessa pundarveganer till föräldrar har förbrukat all rätt till att ha barn. Egentligen var det nog i och med svälten som nästan kostade flickan livet, men nu finns det ingen återvändo för dessa så kallade "föräldrar".
Citera
2022-07-02, 01:47
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:

De skulle tagit barnet, klippt sädes och äggledare.
Finns tyvärr inget i lagen som tillåter det, men det känns som det enda rimliga.
Barnet kan man dock ta och det borde man gjort, nu har hon nog fått skador för livet.
Citera
2022-07-02, 08:12
Medlem
Men varför omhändertas inte barnen?! Flickan mår ju jättedåligt och kan inte prata! Soc uppgav till Polisen att barnen skulle omhändertas oavsett. Men så bara ändrades när pappan blev ännu mer aggressiv. Förhöret med pappan är inte klokt. Maken till KONSTIG och lågintelligent människa. Sättet han pratar om flickan. Hans egen totala oförmåga att förstå någonting. Att fickan blev knuffad och skadade läppen är familjens minsta problem. Bostadslösa dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in