• 1
  • 2
2022-07-02, 04:33
Jag la märke till att det mest var killar och ungdomar som körde vattenskoter. En och annan medelålders äldre man kom körandes. Kanske var det som fadersgestalt i samband med grabbar. Typiskt brunbrända muskelknuttar och pederaster/bögar. Svårt att säga.
Jag har själv hyrt jetski som barn/ungdom. Jag dånade fram och tillbaka timmar i vattnet, och gud så skojigt jag tyckte det var. Men inte längre.

Varför är det bara roligt att köra skoter när man är liten? Med vilket syfte kör fullvuxna män vattenskoter?
Citera
2022-07-02, 04:35
Blattepappor gör sådant är det inte 0k för dej eller vad ?
Citera
2022-07-02, 04:45
Medlem
ayeflatowls avatar
Bara för att du är en osäker fjolla som inte vågar ha roligt för att du är lite orolig för vad andra kommer att tycka om det betyder inte att andra har samma mindervärdeskomplex. Jag kan äta ur en rosa Pez med Frozen motiv på utan att bli en gnällig kärring.

Gör vad du känner för och sluta gnälla.
Citera
2022-07-02, 05:04
Medlem
Conams avatar
En del blir kvar i nåt slags stadie, behåller sin 7förti tills det inte återstår nåt av bilen, andra släpper sargen och går vidare, några kör vattenskoter!det enda som skulle kunna störa mig är vrålandet sent på kvällarna en för övrigt vindstilla och lugn kväll,
Citera
2022-07-02, 06:09
Medlem
Fangfaces avatar
Finns kanske de som tycker det är roligt även i vuxen ålder, även om inte du tycker det.
Själv tycker jag Nintendo 8bit fortfarande är skoj, och spelar därmed ibland även om jag är "för gammal" för det.
Citera
2022-07-02, 06:58
Jag körde på en icke genomtänkt lust och vilja att utforska vattnet och öar i horisonten. Genom att inte rannsaka vad jag höll på med kände jag att det var spännande och viktigt. Jag trodde på lösa grunder och felaktigt att något kunde komma ur det. Jag var en valp, ett barn, och hade inte förstånd nog att förstå bättre.
Jag ser att jag hade fel och kan konstatera att jag har mognat medan andra inte verkar ha gjort det. Jag kan fortfarande tänka mig in i en blå lagun och att man kör naken med en naken tjej där bak men idag vore det av andra anledningar som lika bra hade kunnat skötas på hotellrummet.
Nintendo, elektronik och små prylar förknippar jag med autism/asperger eller en i allmänt bristande självrannsakan utan förmåga till fågelperspektiv.
Citera
2022-07-02, 07:19
Medlem
nedboys avatar
Jag skulle tippa på att ca 99.9% av alla vuxna män skulle tycka det var roligt att blåsa runt på en sån så jag måste nog säga att frågan är korkad. Som vuxen så kanske man nöjer sig med en lite mindre tidsvolym.
Citera
2022-07-02, 07:21
Medlem
Hjärnan utvecklas under hela livet och det är friskt att omvärdera vad man vill lägga sin tid på.
Citera
2022-07-02, 07:23
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Tja…. det känns ju bättre än att ungdomar och barn gör det. Fattar inte varför du stör dig

Många vuxna åker berg-och-dalbana också
Senast redigerad av Fabriksbyggnad 2022-07-02 kl. 07:25.
Citera
2022-07-02, 07:24
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ayeflatowl
Bara för att du är en osäker fjolla som inte vågar ha roligt för att du är lite orolig för vad andra kommer att tycka om det betyder inte att andra har samma mindervärdeskomplex. Jag kan äta ur en rosa Pez med Frozen motiv på utan att bli en gnällig kärring.

Gör vad du känner för och sluta gnälla.

Haha…. rosa pez, du har verkligen inga hämningar och jag fattar poängen
Citera
2022-07-02, 07:30
Medlem
Mordormodems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomac
Jag la märke till att det mest var killar och ungdomar som körde vattenskoter. En och annan medelålders äldre man kom körandes. Kanske var det som fadersgestalt i samband med grabbar. Typiskt brunbrända muskelknuttar och pederaster/bögar. Svårt att säga.
Jag har själv hyrt jetski som barn/ungdom. Jag dånade fram och tillbaka timmar i vattnet, och gud så skojigt jag tyckte det var. Men inte längre.

Varför är det bara roligt att köra skoter när man är liten? Med vilket syfte kör fullvuxna män vattenskoter?

Gissar att vuxna som kör vattenskoter är korkade. Alltså svagbegåvade. Dom förstår inte själva vilket värdelöst beteende det är.

Vattenskoters, jetskis i våra vatten med mera borde totalförbjudas, vilket varje normalbegåvad människa förstår och håller med om.

Fullständigt meningslös sysselsättning som endast stör och förstör.
Citera
2022-07-02, 08:07
Citat:
Ursprungligen postat av Mordormodem
Gissar att vuxna som kör vattenskoter är korkade. Alltså svagbegåvade. Dom förstår inte själva vilket värdelöst beteende det är.

Vattenskoters, jetskis i våra vatten med mera borde totalförbjudas, vilket varje normalbegåvad människa förstår och håller med om.

Fullständigt meningslös sysselsättning som endast stör och förstör.
Jag såg den gamle fysikern Alan Guth på en skoter. Förvisso snöskoter men kan kanske kvitta.
Jag var på väg att fråga mig ifall de är svagbegåvade men kom nog fram till att det beror på en spirande naiv icke genomarbetad lust som varken är analyserad eller granskad.

Innan man kör skoter, i förlängningen alla beteenden, måste man fråga sig varför, vilket behov man matar eller försöker släcka och om det finns andra sätt att få gjort samma sak/nå samma mål.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in