2022-06-05, 14:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Star trek har redan "brytit" den barriären för flera decennier sen, den behövs inte brytas igen, och speciellt inte så förutsägbart och klumpigt som de gör nu. TOS var mycket mer subtilt, de gjorde ingen grej av det. Så var det bara.

Frågan jag ställde var vad du vill se istället? Ska alla skådespelare på Enterprise vara medelålders str8a vita män eller vad gnäller du om?

Samtliga aliens bör förmodligen också vara medelålders str8a vita män enligt dig, så inga barriärer bryts.

(Brutit = korrekt svenska. Brytit = icke-korrekt svenska.)
Citera
2022-06-09, 22:41
Medlem
carminaburanas avatar
Trevlig avsnitt idag, klassisk Star Trek tyckte jag. Inget att invända på, gillade att
Citera
2022-06-11, 00:58
Medlem
anomaligns avatar
Jag hade egentligen tänkt fortsätta att låtsas som att all New Trek är dött och begravet sedan besvikelsen Discovery och den än värre Picard, men alla positiva kommentarer om den här serien gjorde att jag, i brist på annat att kolla på, gav den en chans ändå. Och den överraskade. Den är ju faktiskt bra. Jag har visserligen bara sett 1.5 avsnitt än, men än så länge känns det som att det faktiskt är Star Trek man tittar på.
Citera
2022-07-01, 15:07
Medlem
klybans avatar
Bra avsnitt nu senast och kommer ihåg en gammal klassisk de ofta gjorde förr i Star Trek.

Och sen det avsnittet före där, och där man verkligen svängde ut.
Var skoj och se dom i andra personligheter.
Citera
2022-07-01, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Bra avsnitt nu senast och kommer ihåg en gammal klassisk de ofta gjorde förr i Star Trek.

Senaste avsnittet var helt okej men förra med kostymdramat var ju katastrofdåligt, spolade fram tills sista fem minuterna, usch.

Strange New Worlds har tydligen nästhögst betyg av alla StarTrek-serier på Imdb. Jag personligen gillar inte det alls utan mina favoriter är Enterprise och Discovery.
Citera
2022-07-01, 19:04
Avslutad
Fråga.
Hur mycket lbtq transor och homosex är det?
Det är ju en trend att trycka in så många som möjligt i dagens serier och filmer

Kanske lite bestiality? Eller sex med könslösa marsianer?
Citera
2022-07-01, 19:32
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Senaste avsnittet var helt okej men förra med kostymdramat var ju katastrofdåligt, spolade fram tills sista fem minuterna, usch.

Strange New Worlds har tydligen nästhögst betyg av alla StarTrek-serier på Imdb. Jag personligen gillar inte det alls utan mina favoriter är Enterprise och Discovery.
Håller både med och inte, det som jag gillade med avsnittet var att man fick se våra karaktärer på ett annat sätt och inget med vad som skett innan eller efter.

Håller med dig om att Enterprise och Discovery är bättre, men jag tycker denna är strax bakom.
Man får också ha i åtanke att serien håller på att utveckla sig, och att det både kan bli bättre och usch fy sämre.
Citera
2022-07-01, 19:40
Medlem
Citat:

Jag har en liten föraning om att The Boltzmann brain och även den sfäriska-entitet som huserade i Discovery är någon slags före gångare till herr “Perhaps maybe a little, uh, Hamlet?” och dess släkte.
Ja, hon lär komma tillbaka på något sätt. Många saker är konstiga i SNW, många lösa trådar.
Bland annat introducerar man Hemmer som en väldigt framträdande biroll för att sedan efter några avsnitt terminera honom helt från serien. Den tråden känns väldigt konstig.
Citera
2022-07-01, 19:44
Medlem
Citat:
Håller med dig om att Enterprise och Discovery är bättre, men jag tycker denna är strax bakom.
Man får också ha i åtanke att serien håller på att utveckla sig, och att det både kan bli bättre och usch fy sämre.

DIS förvrängde ju sig själv när de råkade, från manusskrivarens sida, förvränga hela ST-universumet. En del av SNW finns av någon rolig anledning också i samma tid OCH SKEPP som DIS. Med DIS råkade de göra samma misstag som Disney råkade göra med deras biserier på SW-triologin. Det var därför man fick se flera avsnitt av tidsresande hit och dit för att låta DIS hamna på rätt tidslinje igen med övriga serier i ST-universumet.

Jag hoppas att SNW håller sig till Pikes yngre liv och resor före Enterprise.
Citera
2022-07-01, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Fråga.
Hur mycket lbtq transor och homosex är det?
Det är ju en trend att trycka in så många som möjligt i dagens serier och filmer

Kanske lite bestiality? Eller sex med könslösa marsianer?

Nej. Men nu är det mer Gremlings som är i farten igen. De senaste avsnitten har handlat om en blandning mellan Gremlings och Aliens (eventuellt gamla Jurasic Park I).
Citera
2022-07-01, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Nej. Men nu är det mer Gremlings som är i farten igen. De senaste avsnitten har handlat om en blandning mellan Gremlings och Aliens (eventuellt gamla Jurasic Park I).

Dina så kallade gremlings är ju dom ökända Gorn.

https://youtu.be/7Hxmv3RYaVM
Citera
2022-07-01, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Dina så kallade gremlings är ju dom ökända Gorn.

https://youtu.be/7Hxmv3RYaVM

Nu är det ju en väldigt stor skillnad på Kirk vs Gorn och det vi ser utspela sig i SNW. Gorn är ju inte ens samma art i båda fallen. I det första avsnittet vi ser om Gorn i SNW beter sig Gorn som ett virus. I nuvarande avsnitt beter sig Gorn som de gjorde i TOS men betydligt mer agressivt.

Edit: Inser nu att jag har råkat blanda ihop SNW och The Orville. Dessa går samma dag. Ska nog inte se dessa två efter varandra :P

I The Orville blir folk infekterade av ett transformerande virus till reptiler.
Senast redigerad av Methos 2022-07-01 kl. 20:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in