2022-07-01, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Inte för dig eftersom om du orkade tänka efter, eftersom du försöker förlöjliga din meningsmotståndare genom att ljuga hitta på och förvränga!
Jag försökte bara vara snäll.
Många skribenter har långt efter att du hävdade att Rysslands problem går att lösa med en 3-printer och/eller en 3-fräs haft det påståendet som en kul grej. Kommentarerna kommer då och då.

Jag tyckte att du hade fått nog av hånande inlägg varför jag valde att inte nämna ditt nick.
Gjorde jag fel?
Eller tycker du att jag ska citera de i sammanhanget fullständigt och vansinniga- och för de kunniga- skitroliga inläggen framöver?
Citera
2022-07-01, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus

Jag tyckte att du hade fått nog av hånande inlägg varför jag valde att inte nämna ditt nick.
Gjorde jag fel?
Eller tycker du att jag ska citera de i sammanhanget fullständigt och vansinniga- och för de kunniga- skitroliga inläggen framöver?
Men du fortsätter ju att ljuga så varför ska jag ta åt mig? Du verkar förövrigt väldigt okunnig eftersom du tror att det bara finns en väg när det gäller stt lösa problem...
Citera
2022-07-01, 18:44
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hur vet du det?

Har ett par vänner som arbetar med hissar i Ryssland och skyskrapor, de påstår att det kommer bli katastrof.

Likt en annan person här påtalat så är reservdelarna från väst.
Citera
2022-07-01, 18:44
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
Det är sjukt vad propaganda det är på alla medier , man kan nästan tro det går dåligt för Ryssaland.

Men det är helt tvärtom , denna typ av utnötningskrig med artilleri passar Ryssarna bra då det blir mindre förluster och massiva förluster för Ukraina. Vem som helst förstår att om det fortgår så här kommer UA att kollapsa förr eller senare.

Massiva förluster för Ukraina??? rySSnaZZarna skjuter på redan utrymda byar och slösar ammunition helt i onödan. Tror inte att 1 skott av 1000 hittar det som var tänkt. rySSarna skjuter bort all ammunition och rySSland hinner inte med att nytillverka. Men roligt är det att rySStrollen tror att det går bra för rySSnaZZArna och att dom kommer att vinna hahahaha.... vilka idioter det finns!
Citera
2022-07-01, 18:45
Medlem
Det som är lite ”annorlunda nytt” är ryssarnas taktik. Tidigare som, bekant, så har man använt den brända jordens taktik, d.v.s att men bränt och skövlat den egna marken då man retirerat. Detta för att förstöra för fienden där bak, angående vatten och förnödenheter m.m.

Nu har man vänt på den filosofin och i stället haft den i offensivt syfte. Man bränner och skövlar framåt och därmed har de som kommer efter har varken vatten eller förnödenheter för påfyllning, d.vs ryssarna själva.
Citera
2022-07-01, 18:47
Medlem
Citat:
Det är sjukt vad propaganda det är på alla medier , man kan nästan tro det går dåligt för Ryssaland.

Men det är helt tvärtom , denna typ av utnötningskrig med artilleri passar Ryssarna bra då det blir mindre förluster och massiva förluster för Ukraina. Vem som helst förstår att om det fortgår så här kommer UA att kollapsa förr eller senare.
Även de mest initierade bedömare kan ej avgöra vad detta krig kommer sluta i, amatör gissningar som den du presenterar är utan värde
Citera
2022-07-01, 18:50
Medlem
Citat:

Det sjuka är att oavsett utgången av kriget så kommer Ryssland att kollapsa.
Hemma i Ryssland sitter regimen med skit upp till armhålorna.
Citera
2022-07-01, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Massiva förluster för Ukraina??? rySSnaZZarna skjuter på redan utrymda byar och slösar ammunition helt i onödan. Tror inte att 1 skott av 1000 hittar det som var tänkt. rySSarna skjuter bort all ammunition och rySSland hinner inte med att nytillverka. Men roligt är det att rySStrollen tror att det går bra för rySSnaZZArna och att dom kommer att vinna hahahaha.... vilka idioter det finns!

Vilken fantasi värld lever du i? Ryssarna har varit uppe i 60k shells om dagen , och det kan dom göra i flera år om dom vill då dom har en egen produktion av dessa efter vad dom behöver.

Det är framförallt Ukrainas försvarslinjer dom bombar hårdast och där dom störta förlusterna är.
Citera
2022-07-01, 18:53
Medlem
Lawlines avatar
https://www.expressen.se/nyheter/vad-har-vi-gjort-som--far-dem-att-doda-oss/

Citat:
Hon kallas ”Babushka Z” och har blivit en rysk propagandasymbol.

Men 69-åriga Anna Ivanova, som filmades när hon höll upp en sovjetisk flagga i början av den ryska ockupationen, önskade aldrig att bli en galjonsfigur för kriget.

Nu är hennes hem vid fronten förstört av ryskt artilleri.

– Vad har vi gjort dem som får dem att döda oss, de startade det här kriget, inte vi, säger hon till Wall Street Journal.

Bobuska Z säger att hon hyllade rySSland för det dom gjorde under andra världskriget men nu gäller det inte längre. RySSland har blivit paria hos hon också.
Citera
2022-07-01, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det sjuka är att oavsett utgången av kriget så kommer Ryssland att kollapsa.
Hemma i Ryssland sitter regimen med skit upp till armhålorna.

Nej tvärtom dom är mer enade nu en någonsin, vart får det detta i från?

Det mest logiska i alla krig är att landet sluter upp och blir enat.
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Vilken fantasi värld lever du i? Ryssarna har varit uppe i 60k shells om dagen , och det kan dom göra i flera år om dom vill då dom har en egen produktion av dessa efter vad dom behöver.

Det är framförallt Ukrainas försvarslinjer dom bombar hårdast och där dom störta förlusterna är.

Ytterligare ett rySStroll som inte har koll på vad man skriver. Hur är det med smarta raketer? Jag pratar inte enbart om dumma granater till simpla kanoner från 1940!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Litauen kommer att fortsätta stänga gränsen mot Belarus. Kanske dags nu för Kaliningrad att bryta sig loss från Ryssland och stå på egna ben. Kaliningrads Folkrepublik kanske skulle vara ett passande nam?

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1542902434330284033
Det är dax för det,, o
Time för Japan att ta tillbaka öarna Ryssland stulit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in