Citat:
Ursprungligen postat av
LaVerdadTodo
Har jag fel? Det verkar dessutom som att det finns delade meningar mellan militären och Zelensky om hur det går. Zelensky menar att den ukrainska armén fortsätter att bjuda på motstånd i Lysytjansk medan militärledningen uppger (helt korrekt) att man lämnat staden.
Man kan nog ana en spricka där faktiskt. Vi får se vad det leder till.
Då ska du se pajasen i Kreml. Han tror fortfarande att invasionen går ”enligt plan”.
Om det beror på dårskap eller helt enkelt att de undanhåller information för honom, är inte helt utrett.
Huvudsaken är dock att ryssarna fortsätter. Att Ukrainarna kan upprätthålla en hög takt på avskjutna ryss-äckel, helst ett 100-tal per dag.
Då kommer det här att bli riktigt bra!