2022-07-04, 08:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Det är ingen lösning. En lösning vore att NATO-fantasterna ger upp drömmarna om att kuva Ryssland och att Zelensky masar sig till förhandlingsbordet.

Vilken lösning!

Varken Finland och Baltikum ser fram emot det ryska invasionsförsöket som då blir följden.

De tycker nämligen att det strider mot alla upptänkliga konventioner och rättsuppfattning att en stat som angränsar till EU ska invadera sina fredliga grannländer, döda deras soldater och avrätta civila.

Många av oss andra tycker det också.
Citera
2022-07-04, 08:26
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Så en faktor kan vara den bristande informationen som gör det svårt att få fram något konkret att skriva om.
Nyhetsvärdet är också lägre nu. Man har redan rapporterat i omgångar om de allvarliga övergrepp som ryska staten begår i Ukraina och det blir för repetitivt att skriva om samma saker gång på gång.
Zelenskyj gör vad han kan för att nå igenom bruset. Nyligen talade han på en musikfestival i Storbritannien.
Citera
2022-07-04, 08:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Om du kollar senaste kartuppdateringen så har Ryssarna stängt igen gapet, ukrainska soldaterna har att välja dö eller kapitulera.

https://southfront.org/military-situation-in-severodonetsk-lisichansk-on-july-3-2022-map-update/

Dnipro nästa

Och när faller Dnipro? Nu när ryssarna kan sätta all trupp och alla vapen dit. Tre dagar?

Har du en bra, välgrundad gissning?
Citera
2022-07-04, 08:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ryssarna har gjort något sorts röksystem för att dölja sin bro till Krim från anfall. Nu krockar bilar på bron för de kan inte se något när de kör! https://twitter.com/Osinttechnical/status/1543656790809772034

HAHhAaaHhahhHhhhhha!

You can’t make this shit up!

🤣😂😜
Senast redigerad av Invektiv72 2022-07-04 kl. 08:34.
Citera
2022-07-04, 08:46
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Uppenbarligen saknar du varje form av militär analytisk kompetens. Ukrainas armé har precis fallit samman inte retirerat och det utan någon order från Kiev.
Hur vet du detta?
Citera
2022-07-04, 08:52
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Min gissning är att alla som stod för Ukraina innan även gör det nu med, för att svensk media rapporterar mindre on kriget betyder ju inte att det inte finns källor som rapporterar om det. Jag har inte följt svenska medier om kriget så slaviskt så har ingen koll på deras rapportering så har svårt att ha koll på hur det är. Däremot så känns det spontant som rapporteringen från UKR och RU har minskat rätt rejält, sidorna vill inte längre gå ut med information (vare sig propaganda ellet verklig), detta gissar jag dock är mer av taktiska skäl än något annat. Så en faktor kan vara den bristande informationen som gör det svårt att få fram något konkret att skriva om.
Jag håller med dig fullständigt. Alla pro-ryssar verkar tro att står det inte i media så är det inte inte intressant längre för svensken. Så är det inte.

Till exempel av alla mina bekanta som åker utomlands på semestern i sommar så kollar alla upp vad som gäller med Covid och utlandet så även det tänker man på fast det inte står i media just nu. De flesta svenskar har bra koll.
Citera
2022-07-04, 08:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Hur vet du detta?
Har jag fel? Det verkar dessutom som att det finns delade meningar mellan militären och Zelensky om hur det går. Zelensky menar att den ukrainska armén fortsätter att bjuda på motstånd i Lysytjansk medan militärledningen uppger (helt korrekt) att man lämnat staden.

Man kan nog ana en spricka där faktiskt. Vi får se vad det leder till.
Citera
2022-07-04, 08:59
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Har jag fel? Det verkar dessutom som att det finns delade meningar mellan militären och Zelensky om hur det går. Zelensky menar att den ukrainska armén fortsätter att bjuda på motstånd i Lysytjansk medan militärledningen uppger (helt korrekt) att man lämnat staden.

Det behöver inte betyda ett smack. Jag tror inte Zelensky följer utvecklingen slaviskt. Det har han andra resurser som gör.

Vad har du förresten för källor för uttalandena? Du kan ju påstå vad som helst.
Citera
2022-07-04, 09:00
Medlem
Reimers avatar
Det blev kostsamt för orcherna att ta den sista biten av Luhanksregionen, dödstalen kom upp i fina c:a 230 döda orcher, mycket materiel fick de också utslaget.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=351660307146428&set=a.234922835486843
Citera
2022-07-04, 09:03
Bannlyst
Citat:

Då ska du se pajasen i Kreml. Han tror fortfarande att invasionen går ”enligt plan”.

Om det beror på dårskap eller helt enkelt att de undanhåller information för honom, är inte helt utrett.

Huvudsaken är dock att ryssarna fortsätter. Att Ukrainarna kan upprätthålla en hög takt på avskjutna ryss-äckel, helst ett 100-tal per dag.

Då kommer det här att bli riktigt bra!
Citera
2022-07-04, 09:04
Medlem
Citat:
Skitsnackaren är du. Jag tror inte du har någon aning om vilka Ryssland har och inte har kontaktat.

Om Ryssland hade kontaktat dessa organisationer så hade det säkert kommit fram. Och om organisationerna själva inte tog tag i saken, vad var det som hindrade ryssarna från att lyfta upp saken och prata om den så att det hade märkts? Eller är ryssarna så inkompetenta på "marknadsföring" att de inte klarar av att få uppmärksamhet för allvarliga människorättsbrott? Till och med sudaneserna lyckas ju få uppmärksamhet på sina problem....
Citera
2022-07-04, 09:05
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ryssar är vita i mina ögon, i alla fall de från de västliga delarna. Även ryska liv måste värderas.

Alla i USA är inte förtappade. Ron Pauls utrikesrådgivare Daniel McAdams rapporterade år 2014 om etnisk rensning av ryssar i Ukraina:

“Everything that I’ve seen has shown that the jets and the military from Kiev are decimating villages. And I think it should not be a surprise because the new president has already said, ‘We will attack, and liberate our land,’ but the members of his administration have referred to the people in the east as sub-humans, insects and other things,” he told RT.com.

“So you first dehumanise the population and then you begin an ethnic campaign. And I think that is what you are seeing in the east now is the beginning of an ethnic cleansing campaign.”"

https://nation.africa/kenya/news/world/ukraine-accused-of-ethnic-cleansing-1006028

Om du tror att Daniel McAdams stödjer Putins krig så har du fel ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in