Citat:
Ursprungligen postat av
Adelsdam
När det är sommar och varmt märks det tydligt vilka som inte tvättar sig regelbundet. När man åker tunnelbana är det verkligen plågsamt att stå nära vissa personer.
Sommardofter måste vara det enklaste att använda. Just nu växlar jag mellan Guerlain Homme EdP och Creed GIT.
Två enkla klassiker som alltid kommer funka på sommaren är Acqua di Gio och Light Blue PH. Jag föredrar Eau Intense-versionen. Inte det roligaste att använda kanske men är man osäker på vad man vill ha på sig kan man aldrig gå fel med dem.
Har nog aldrig testat varken Guerlain Homme edp eller Light Blue. Har ändå sett just Light Blue ofta dyka upp här och var. Sen är ju sommardoft-kvoten redan fylld sen länge i lådan så jag köper inget nytt förrän jag gjort åt nån flaska eller två.
Jag varvar just nu själv med Chanel Platinum Egoiste, Bleu de Chanel edt, och på jobbet kör jag nån riktig sommarhöjdare som jag köpte på en marknad i Frankrike för ett par år sen, Atelier du Soleil d’Or - O by Aso, finns en hel del just Acqua di Gio-vibbar i den. Kostade kanske 250:- för 100ml edp, galet prisvärd.
Sen finns ju Acqua di Parma Colonia, Bergamotto Marino, GIT och Clive Christian 1872 som ligger och väntar.