2022-07-01, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
https://delafil.se/03d8a68fd28ae250/Göteborgs_TR_B_10457-22_Aktbil_2,_Involverade_personer.pdf

Mailadress till målsägande finns där. Kan tänka mig att han får ta emot en del uppläxningar!
Citera
2022-07-01, 15:47
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SrgPepper
Mailadress till målsägande finns där. Kan tänka mig att han får ta emot en del uppläxningar!

Ja, fast han är immun. Inget biter på honom. Har för mig han var här i tråden och gafflade ett tag samt på sin då öppna Facebook. Allt är alla andras fel.
Citera
2022-07-01, 15:50
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Står inget om att den långvariga undernäringen gett hjärnskador som gjort att hon utvecklas långsammare än andra och därför pratar så dåligt och har utbrott.
Varför ingen anmält oro för barnet är märkligt med tanke på att hon tydligen fungerar dåligt och att föräldrarna inte lyckas få till ens en stabil boende miljö och ordentlig närvaro på förskolan

Man får nog även räkna med att barnet har ett dysfunktionellt påbrå genmässigt, om man kollar på pappan. Vilket självklart inte blev bättre av att hela hennes organism utsattes för långvarig svält de första två levnadsåren.

Minns att läkarna pratade då om att svälten kan ge kognitiva funktionshinder men att det är för tidigt (då 2019) att visa.

Stackars barn. Fuckad från start av de som skulle skydda henne och värna henne.
Citera
2022-07-01, 17:01
Medlem
b00b00s avatar
Haha. Kollar man hans Facebook så verkar han vara en fullfjädrad idiot som borde vara inlåst på Rågården.
Citera
2022-07-01, 17:36
Medlem
Mercedes avatar
möjligt scenario efter att ha läst både dottern och Mats förhör i fupen.

Mats sitter vid datorn och raidar/grindar i WoW och då kommer dottern och vill leka och hoppar upp på ryggen på honom, Mats blir arg och tar då och kastar ner henne på soffan bakom och ev skada uppkommer. (vilket självklart inte heller är ett OK beteende!)

Blev lite paff när jag såg namnet på pappan och insåg att det är en kille jag spelat EQ (everquest) med under tidigt 2000 tal och även träffat i RL på EQ livefester.
På den tiden var han normal om än lite bezzerwizzer, sista jag kommer ihåg från honom var att han helt plötsligt blev stor som ett hus (anabola?) och sen gick han nog vidare till WoW och först nu märker jag att han någon gång under alla år tagit bort mig som FB vän hehe.

Får bli lite helgläsning för att läsa ikapp mig om fallet trådstarten handlar om!
Citera
2022-07-01, 17:57
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
möjligt scenario efter att ha läst både dottern och Mats förhör i fupen.

Mats sitter vid datorn och raidar/grindar i WoW och då kommer dottern och vill leka och hoppar upp på ryggen på honom, Mats blir arg och tar då och kastar ner henne på soffan bakom och ev skada uppkommer. (vilket självklart inte heller är ett OK beteende!)

Blev lite paff när jag såg namnet på pappan och insåg att det är en kille jag spelat EQ (everquest) med under tidigt 2000 tal och även träffat i RL på EQ livefester.
På den tiden var han normal om än lite bezzerwizzer, sista jag kommer ihåg från honom var att han helt plötsligt blev stor som ett hus (anabola?) och sen gick han nog vidare till WoW och först nu märker jag att han någon gång under alla år tagit bort mig som FB vän hehe.

Får bli lite helgläsning för att läsa ikapp mig om fallet trådstarten handlar om!

Hahaha, mycket nöje med läsningen, han har verkligen ska man säga utvecklats helt snett de senaste 20 åren av allt att döma.

Frun kan ju inte heller vara vid sina sunda vätskor.

Man känner medlidande med barnen.
Citera
2022-07-01, 18:19
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
De här människorna är uppenbarligen väldigt intresserade av näringslära. Ändå svälter deras barn nästan ihjäl.

Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Tack för sammanfattningen!

Vilken galning. Vanliga antivaxxare får ju skämmas bredvid honom.

Han borde starta en Youtubekanal där man kan följa hans juridiska korståg mot staten. Det skulle innebära ett enormt underhå-, jag menar folkbildningsvärde om man på närmare håll kunde få ta del av hans visdom rörande medicin, näringslära, juridik och det otal andra områden han utan tvivel besitter långt högre kunskaper om än någon annan. Om någonting.

Gamla inlägg men ni sammanfattar verkligen hel grejen så bra.

Man baxnar av den här Mats idiot Lagnevall.
Citera
2022-07-01, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Sjukt att dom fick behålla vårdnaden när dom höll på att svälta ungen. Sjukt samhälle.
Visst kan det svenska samhället då och då uppvisa allvarliga tecken på sjukdom, men här tror jag åkomman stavas Socialtjänsten Biskopsgården.
Det är alltså samma socialtjänst som vägrade hjälpa mamman (egentligen den 17-årige sonen) när hon bad om hjälp för sin son för att hon var orolig att han skulle komma att döda någon. Igår, för ett år sedan, dödades polisen Andreas Danman. Av den 17-årige sonen.

Det verkar som Socialtjänsten Biskopsgården inte fullt ut har tagit till sig att FN:s barnkonvention varit i kraft i Sverige som lag sedan 1 januari 2020.
Citera
2022-07-01, 19:00
Medlem
Förut fanns rättegången i 3 avsnitt på Rättegångspodden , men verkar borttaget nu. Hette ”det svältfödda spädbarnet”.
Citera
2022-07-01, 19:36
Medlem
Farfarsfars avatar
Fanskapet ser ju helt psykotisk ut. Är hans själsliga tillstånd utrett?
Citera
2022-07-01, 19:43
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Visst kan det svenska samhället då och då uppvisa allvarliga tecken på sjukdom, men här tror jag åkomman stavas Socialtjänsten Biskopsgården.
Det är alltså samma socialtjänst som vägrade hjälpa mamman (egentligen den 17-årige sonen) när hon bad om hjälp för sin son för att hon var orolig att han skulle komma att döda någon. Igår, för ett år sedan, dödades polisen Andreas Danman. Av den 17-årige sonen.

Det verkar som Socialtjänsten Biskopsgården inte fullt ut har tagit till sig att FN:s barnkonvention varit i kraft i Sverige som lag sedan 1 januari 2020.

Fy fan vad bedrövligt!

Ja socialtjänsten är under all kritik.
Citera
2022-07-01, 20:55
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Fanskapet ser ju helt psykotisk ut. Är hans själsliga tillstånd utrett?

Behøver det utredas? Karln är galen. Borde inte vara i närheten av barn alls, och helst inte ute bland folk överhuvudtaget.

Hur kan han få ha kvar vårdnaden om barnet han nära på lyckades svälta ihjäl? Borde inte vara möjligt, men lagen är ju skriven av folk som är lika trasiga i pallet som den här Mats-snubben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in