Citat:
Ursprungligen postat av
Kanaltrollet
Kan det inte vara en möjlighet att de faktiska kvasta-vittnena till bråket vid bilen och hundvittnet berör samma händelse?
Bråket.
Jo jag håller med, det KvastaSara's vittne "Anna"
ser skulle kunna var samma händelse som "Hanna" med hunden
hör. Tidsangivelsarna verkar iaf stämma hyfsat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kanaltrollet
Kan det finnas en möjlighet att färden gick till ett helt annat ställe därefter? Nåt helt annat ställe än lekplatsen?
Nja efter bråket och endast min efter att "Hanna" har gått in kör ju en vit bil in på cykelvägen ca 02.30. 15 min senare kommer den tillbaka och kör ut samma väg den kom. Den här vita bilen som uppehåller sig vid lekparken går inte att trolla bort, den måste vara med vilket innebär att färden inte kan ha gått till något annat ställe efter bråket.
Bilen vände iofs nere vid bäcken och drog iväg en snabbis mot Lockerud men måste ha kommit tillbaka väldigt fort eftersom killarna som satt i bilen på Hällristningsvägen såg den vita bilen inne på cykelvägen runt 02.30, möjligen några min senare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kanaltrollet
Kan det finnas en möjlighet att killarna som såg bilen på cykelbanan egentligen berörde någon/några som placerat ut tillhörigheter för att av någon anledning skaffa sig kontroll över ett slags fiktivt händelseförlopp efter att brottet skett på annan närliggande plats?
Vill minnas att jag läst i tråden att HAs tillhörigheter verkade delvis utplacerade.
Finns faktiska bevis att HA har befunnit sig på lekplatsen? Hundmarkering, annat?
Det innebär ett stort risktagande att åka in på cykelvägen med HA död eller medvetslös i bilen för att placera ut skor och andra tillhörigheter men man kanske bedömde att det var större chans att bli sedda om bilen stod kvar ute på Ekuddenvägen, vid Kohagen?
GM visste mycket väl vilken väg Helena skulle ta hem, dvs genvägen via stigen och i stundens hetta ville man kanske få det att se ut som att HA hade blivit överfallen inne på stigen?
Det är inte otänkbart med tanke på att man agerade i panik. Det fanns inte tid till att sitta och överväga eventuella beslut utan det bara gjordes.
Jag anser att det inte går att utesluta utplacering av persedlar och skedde det redan kl 02.30 så bevisar det bara att GM var extremt stressade och verkar ha gått på autopilot med tanke på risktagandet. Att GM hela tiden har haft en jäkla tur vet vi ju vid det här laget.