2022-07-01, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag är så säker som jag kan vara, utan att veta, att MMPG är KM. Denna övertygelse baseras på flera av varandra oberoende personers, som jag upplever som trovärdiga, uppgifter. Bland dessa finns bl a folk som pratat med honom. Det ska alltså inte vara MK.

Okej, tack för info🙏

Ja, då återstår det att försöka få reda på mer om denna MK, jag börjar dock misstänka mer och mer att han var med i bilen, då det finns uppgifter på att han var på Stadt och var sambo med BW. Samt jag misstänker även att KM isf skulle vara ett vittne.

Vad tror du? Gällande alltihop? "Em-Huset" MMPG/KM eller CL?
Citera
2022-07-01, 13:03
Medlem
Citat:
Jag är så säker som jag kan vara, utan att veta, att MMPG är KM. Denna övertygelse baseras på flera av varandra oberoende personers, som jag upplever som trovärdiga, uppgifter. Bland dessa finns bl a folk som pratat med honom. Det ska alltså inte vara MK.

För hade MK varit MMPG så hade pusslet varit ännu mera tydligt, samt ännu mer logiskt. Men nu är det lite svårare igen.. för mig personligen så är det två saker som fortfarande är lite oklart. Det ena är vilka som var i bilen förutom 1 person. Är det 2-3 i bilen. Finns liksom flera kandidater. Det andra är om Helena verkligen gick över bron, det finns såklart ett scenario där bilen hämtar upp henne ifrån bron/kanske inte helt frivilligt hämtar upp henne ifrån bron. Men jag personligen vill landa att de gemensamt gick ifrån torget till bilen, och bråket uppstod på vägen.

Sen är det liksom 2 personer vars info det finns för lite av. SP och MK. Deras förehavanden efter Stadt. Båda var närvarande men lite info vart det hamnade efteråt, jag tänker att SP gick hem och MK åkte med BW, men det är bara jag personligen
Citera
2022-07-01, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Bra. När i tid var detta ungefär? Förklarar ju varför bröderna O är genomgångna och avförda.
Jag har talat med P.T ett par ggr och det var i höstas🤔
Citera
2022-07-01, 15:00
Medlem
GM trodde han var snyggast i hela Mariestad,det som intresserar mig som inte ger mig nån ro, så är det vad som händer i husvagnen vid ekudden,jag frågade om det kunde varit Danska, och inte tyska för då här jag mer att gå på,en äcklig typ, var det inte nån dansk som varit utredd? Nån går efter sin bil i så fall rör det sig nog om en Saab en vit och inte en Audi som jag tidigare skrivit man kappkörde,,var den här dansken en kraftig person?
Citera
2022-07-01, 15:12
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanaltrollet
Kan det inte vara en möjlighet att de faktiska kvasta-vittnena till bråket vid bilen och hundvittnet berör samma händelse?
Bråket.

Jo jag håller med, det KvastaSara's vittne "Anna" ser skulle kunna var samma händelse som "Hanna" med hunden hör. Tidsangivelsarna verkar iaf stämma hyfsat.

Citat:
Kan det finnas en möjlighet att färden gick till ett helt annat ställe därefter? Nåt helt annat ställe än lekplatsen?

Nja efter bråket och endast min efter att "Hanna" har gått in kör ju en vit bil in på cykelvägen ca 02.30. 15 min senare kommer den tillbaka och kör ut samma väg den kom. Den här vita bilen som uppehåller sig vid lekparken går inte att trolla bort, den måste vara med vilket innebär att färden inte kan ha gått till något annat ställe efter bråket.

Bilen vände iofs nere vid bäcken och drog iväg en snabbis mot Lockerud men måste ha kommit tillbaka väldigt fort eftersom killarna som satt i bilen på Hällristningsvägen såg den vita bilen inne på cykelvägen runt 02.30, möjligen några min senare.

Citat:
Kan det finnas en möjlighet att killarna som såg bilen på cykelbanan egentligen berörde någon/några som placerat ut tillhörigheter för att av någon anledning skaffa sig kontroll över ett slags fiktivt händelseförlopp efter att brottet skett på annan närliggande plats?
Vill minnas att jag läst i tråden att HAs tillhörigheter verkade delvis utplacerade.
Finns faktiska bevis att HA har befunnit sig på lekplatsen? Hundmarkering, annat?

Det innebär ett stort risktagande att åka in på cykelvägen med HA död eller medvetslös i bilen för att placera ut skor och andra tillhörigheter men man kanske bedömde att det var större chans att bli sedda om bilen stod kvar ute på Ekuddenvägen, vid Kohagen?
GM visste mycket väl vilken väg Helena skulle ta hem, dvs genvägen via stigen och i stundens hetta ville man kanske få det att se ut som att HA hade blivit överfallen inne på stigen?
Det är inte otänkbart med tanke på att man agerade i panik. Det fanns inte tid till att sitta och överväga eventuella beslut utan det bara gjordes.
Jag anser att det inte går att utesluta utplacering av persedlar och skedde det redan kl 02.30 så bevisar det bara att GM var extremt stressade och verkar ha gått på autopilot med tanke på risktagandet. Att GM hela tiden har haft en jäkla tur vet vi ju vid det här laget.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-07-01 kl. 15:29.
Citera
2022-07-01, 16:09
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderRico
Okej, tack för info🙏

Ja, då återstår det att försöka få reda på mer om denna MK, jag börjar dock misstänka mer och mer att han var med i bilen, då det finns uppgifter på att han var på Stadt och var sambo med BW. Samt jag misstänker även att KM isf skulle vara ett vittne.

Vad tror du? Gällande alltihop? "Em-Huset" MMPG/KM eller CL?

Jag har ingen direkt åsikt i dag, då det under åren har funnits indicier som pekat åt olika håll, olika personer, och att det i dag inte framkommit så mycket nytt. Mina åsikterna har pendlat lite hit och dit. Fyra huvudmisstänkta under dessa 30 år, och polisen har flera gånger sagt sig vara "säker" - dock inte ett enda konkret bevis, vad det verkar. Jag tror inte att polisen gått till botten med allting, vänt på varje sten, i detta fall.

Av de exempel som du tar upp, så finns det omständigheter i alla som verkar märkliga. Det finns även andra exempel, så som PU. Jag håller "dörrarna öppna", och hoppas innerligt att rätt pusselbit dyker upp, inte bara för att jag själv ska kunna bilda mig en bestämd åsikt, men också för att fallet ska kunna klaras upp och sanningen komma fram.
Citera
2022-07-01, 16:28
Medlem
Citat:
Jag har ingen direkt åsikt i dag, då det under åren har funnits indicier som pekat åt olika håll, olika personer, och att det i dag inte framkommit så mycket nytt. Mina åsikterna har pendlat lite hit och dit. Fyra huvudmisstänkta under dessa 30 år, och polisen har flera gånger sagt sig vara "säker" - dock inte ett enda konkret bevis, vad det verkar. Jag tror inte att polisen gått till botten med allting, vänt på varje sten, i detta fall.

Av de exempel som du tar upp, så finns det omständigheter i alla som verkar märkliga. Det finns även andra exempel, så som PU. Jag håller "dörrarna öppna", och hoppas innerligt att rätt pusselbit dyker upp, inte bara för att jag själv ska kunna bilda mig en bestämd åsikt, men också för att fallet ska kunna klaras upp och sanningen komma fram.

Ja jag förstår hur du tänker, jag är nog omedvetet lite partisk i mitt eget sinne då jag har en så kraftig magkänsla att svaret ligger i vem som hon fick skjuts med, dvs vem hon pratade med torget efteråt. Jag är öppen för förslag om någon hade kunnat ge mig ett så bra scenario/argument där det är andra GMs än de jag har i mitt huvud. Jag är som sagt säker på en GM och försöker få tag i den andra och kanske tredje. Men som sagt allt är egentligen möjligt. Finns många potentiella medhjälpare och GMs.

Polisens misstänkta har jag inte heller haft så mycket för. Det är isf den senaste som på något sätt skulle kunna vara om det nu vet något som ingen utanför vet. Men annars lutar det så mycket åt folk hon känner bra. Där går inte riktigt PU och KM in men samtidigt. Båda dessa herrar har uttalat och betett sig märkligt efteråt. Så allt är möjligt. Men däremot kul att höra allas åsikter🙏
Citera
2022-07-01, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jo jag håller med, det KvastaSara's vittne "Anna" ser skulle kunna var samma händelse som "Hanna" med hunden hör. Tidsangivelsarna verkar iaf stämma hyfsat.

Nja efter bråket och endast min efter att "Hanna" har gått in kör ju en vit bil in på cykelvägen ca 02.30. 15 min senare kommer den tillbaka och kör ut samma väg den kom. Den här vita bilen som uppehåller sig vid lekparken går inte att trolla bort, den måste vara med vilket innebär att färden inte kan ha gått till något annat ställe efter bråket.

Bilen vände iofs nere vid bäcken och drog iväg en snabbis mot Lockerud men måste ha kommit tillbaka väldigt fort eftersom killarna som satt i bilen på Hällristningsvägen såg den vita bilen inne på cykelvägen runt 02.30, möjligen några min senare.

Det innebär ett stort risktagande att åka in på cykelvägen med HA död eller medvetslös i bilen för att placera ut skor och andra tillhörigheter men man kanske bedömde att det var större chans att bli sedda om bilen stod kvar ute på Ekuddenvägen, vid Kohagen?
GM visste mycket väl vilken väg Helena skulle ta hem, dvs genvägen via stigen och i stundens hetta ville man kanske få det att se ut som att HA hade blivit överfallen inne på stigen?
Det är inte otänkbart med tanke på att man agerade i panik. Det fanns inte tid till att sitta och överväga eventuella beslut utan det bara gjordes.
Jag anser att det inte går att utesluta utplacering av persedlar och skedde det redan kl 02.30 så bevisar det bara att GM var extremt stressade och verkar ha gått på autopilot med tanke på risktagandet. Att GM hela tiden har haft en jäkla tur vet vi ju vid det här laget.

Varför tror du man körde in på cykelvägen ifrån början? Var det för att genskjuta Helena och det var där det skedde? Eller GWs teori om att GM sprang efter henne och efter dådet så körde man in på cykelvägen och hämtade henne?
Citera
2022-07-01, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan

HA var troligen inte i bilen när den körde in på cykelvägen. De körde nog in där för att kunna lasta in henne i bilen om hon miste livet nära Ekuddenvägen. För riskabelt att lasta in henne på Ekuddenvägen. Deras hjärnor måste ha gått på högvarv om hur de skulle agera. Föra bort henne eller låta henne ligga? Om de skulle ta bort henne fanns bara valet att köra in på cykelvägen och bära henne till bilen. Skorna kan i bara farten ha blivit inslängda i snåret utan någon tanke bakom, bara en stressreaktion.
Citera
2022-07-01, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
HA var troligen inte i bilen när den körde in på cykelvägen. De körde nog in där för att kunna lasta in henne i bilen om hon miste livet nära Ekuddenvägen. För riskabelt att lasta in henne på Ekuddenvägen. Deras hjärnor måste ha gått på högvarv om hur de skulle agera. Föra bort henne eller låta henne ligga? Om de skulle ta bort henne fanns bara valet att köra in på cykelvägen och bära henne till bilen. Skorna kan i bara farten ha blivit inslängda i snåret utan någon tanke bakom, bara en stressreaktion.

Ja det låter mer logiskt. För jag hade en tanke på varför de inte bar henne åt andra hållet men som du säger bilar kan passera och det kanske inte ser jättebra ut att släpa på en kropp. Då är cykelvägen mindre insyn för andra.

För läst någon teori på tråden att hon sprang ut ur bilen och de körde runt för att genskjuta henne och sen bragdes hon om livet..

Men som du säger hon var nog inte i livet när de körde in på cykelvägen..
Citera
2022-07-01, 18:52
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderRico
Ja jag förstår hur du tänker, jag är nog omedvetet lite partisk i mitt eget sinne då jag har en så kraftig magkänsla att svaret ligger i vem som hon fick skjuts med, dvs vem hon pratade med torget efteråt. Jag är öppen för förslag om någon hade kunnat ge mig ett så bra scenario/argument där det är andra GMs än de jag har i mitt huvud. Jag är som sagt säker på en GM och försöker få tag i den andra och kanske tredje. Men som sagt allt är egentligen möjligt. Finns många potentiella medhjälpare och GMs.

Polisens misstänkta har jag inte heller haft så mycket för. Det är isf den senaste som på något sätt skulle kunna vara om det nu vet något som ingen utanför vet. Men annars lutar det så mycket åt folk hon känner bra. Där går inte riktigt PU och KM in men samtidigt. Båda dessa herrar har uttalat och betett sig märkligt efteråt. Så allt är möjligt. Men däremot kul att höra allas åsikter🙏

Jag tror också att gm sannolikt är/var någon som Helena kände/kände till. Inte enbart p g a statistik, utan också bl a för att 1) om bilen som killarna i bilen såg ska vara inblandad i försvinnandet, så tyder det på lokalkännedom hos gm, samt 2) om gm var helt okänd(-a) för Helena och helt utan koppling till henne och Mariestad, så hade han/de inte ha behövt göra sig besväret att föra bort Helenas kropp (och slänga iväg hennes skor in i skogsdungen).

Ja, det är alltid intressant att få ta del av andras åsikter. Ibland kan det ge aha-upplevelser som man inte skulle ha tänkt på annars.
Citera
2022-07-01, 19:35
Medlem
Citat:

Håller du även dörrarna öppna för MK och BW som inblandade? Pusselbitarna verkar vara funna men inte lagda, så bilden saknas ännu....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in