2022-07-01, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Jag känner samma sak!
Jag kände till det där med moderns oro kring sonens ev. aktiviteter under denna natt. Det där med båtnyckeln är för mig däremot helt ny info!
Ihop med de tidigare rykten kring B.W o ev båtfärd så finns här samband. Dessa rykten korrelerar!
När dylika rykten kommer från olika håll tänker (känner) jag att det finns ett tydligt samband. Det osar bränt.
Bra trådutveckling!
Många bra inlägg som pekar åt samma håll (konsensus)!
Kring P.U finns det fortfarande obesvarade frågeställningar.
Var befann sig P.U mellan 02.00 och tills dess att han dök upp hemma hos P.K och S.E?
Jag har hört om efterfest på Lockerud!
Har även hört att han sökt alibi hos någon tjej som ska ha varit på denna efterfest!
P.U är höggradigt misstänkt tänker jag🕵️‍♂️

Sen är det vissa frågor som är riktigt svåra, är MMPG, MK istället för KM? Men isf måste vi bevisa det på något sätt. Isf faller ju mycket på plats. Däremot så är det svårt var SP tog vägen efter Stadt. Han bodde nära tydligen. Men vi är ju fortfarande där liksom, BW, MK, SP och PU. Men jag börjar mer och mer se konstellationden; BW och MK mer än SP och PU. Även om PUs dagen efter verkar skum som fan. Däremot är jag väldigt övertygad om iaf 1 av dessa herrar. Kan var 1-2 till..
Citera
2022-07-01, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderRico
Okej, kan vi få ut något mer av det? Jag tänker att det kan vara så att brovittnet såg fel, för det blir lite konstigt om de skulle blivit upplockade där och sen börjat bråka och gå ur bilen några meter senare, elle? Mer troligt att de kört ifrån torget och bråket uppstod på vägen, men det var där de eskalerade rejält. Om det nu är sant men det låter verkligt och det låter liksom så realistiskt. Varför skulle personen ljuga? Men sen samtidigt... Varför skulle de vara sant... Svårt. Men ändå ett intressant inlägg.

Många glömmer att det finns två oberoende brovittnen.

En som såg Helena tillsammans med MMPG (KM) och en som bara såg Helena.
Citera
2022-07-01, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonzaiMannen
Många glömmer att det finns två oberoende brovittnen.

En som såg Helena tillsammans med MMPG (KM) och en som bara såg Helena.

Okej, Tack för info🙏 Det är så svårt det där för två personer har sett henne gå in i en bil, jag tror att det kanske någon slags kombination, dvs att bilen dök upp efter bron men att det definitivt handlar om en bil..
Samt vet man att MMPG verkligen är KM? För jag börjar fundera i banorna fall det skulle vara MK, det är lite det vi försöker räkna ut. Vad tror du?😀
Citera
2022-07-01, 02:22
Medlem
Citat:
Okej, Tack för info🙏 Det är så svårt det där för två personer har sett henne gå in i en bil, jag tror att det kanske någon slags kombination, dvs att bilen dök upp efter bron men att det definitivt handlar om en bil..
Samt vet man att MMPG verkligen är KM? För jag börjar fundera i banorna fall det skulle vara MK, det är lite det vi försöker räkna ut. Vad tror du?😀

Jag är övertygad om att det är KM.
Citera
2022-07-01, 02:23
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Om lägger man ihop mammans oro plus båtnyckeln, samt reaktionen när båtnyckeln kom på tal så...

Det verkar som att IB03's scenario måste uppdateras med fam. Wallberg's båt istället för den misstänkt lånade ekan i småbåtshamnen eller?
Citera
2022-07-01, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det var strax efter Marieholmsbron alldeles i början på Ekuddenvägen, dvs inte alls långt från lekplatsen och skogsstigen där Helena's skor hittades.

Kan det inte vara en möjlighet att de faktiska kvasta-vittnena till bråket vid bilen och hundvittnet berör samma händelse?
Bråket.

Kan det finnas en möjlighet att färden gick till ett helt annat ställe därefter? Nåt helt annat ställe än lekplatsen?

Kan det finnas en möjlighet att killarna som såg bilen på cykelbanan egentligen berörde någon/några som placerat ut tillhörigheter för att av någon anledning skaffa sig kontroll över ett slags fiktivt händelseförlopp efter att brottet skett på annan närliggande plats?
Vill minnas att jag läst i tråden att HAs tillhörigheter verkade delvis utplacerade.
Finns faktiska bevis att HA har befunnit sig på lekplatsen? Hundmarkering, annat?

Bara funderar fritt här.
Skallgångsberättelsen var ju också mycket intressant och lite anmärkningsvärd.
Citera
2022-07-01, 10:58
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanaltrollet
Kan det inte vara en möjlighet att de faktiska kvasta-vittnena till bråket vid bilen och hundvittnet berör samma händelse?
Bråket.

Kan det finnas en möjlighet att färden gick till ett helt annat ställe därefter? Nåt helt annat ställe än lekplatsen?

Kan det finnas en möjlighet att killarna som såg bilen på cykelbanan egentligen berörde någon/några som placerat ut tillhörigheter för att av någon anledning skaffa sig kontroll över ett slags fiktivt händelseförlopp efter att brottet skett på annan närliggande plats?
Vill minnas att jag läst i tråden att HAs tillhörigheter verkade delvis utplacerade.
Finns faktiska bevis att HA har befunnit sig på lekplatsen? Hundmarkering, annat?

Bara funderar fritt här.
Du har helt rätt i att samtliga föremål kan vara utplacerade av någon. Det finns inga vittnen som sett HA i närheten av fyndplatserna, eller fysiska spår av henne där. Det vittne som efter ett antal dagar plötsligt säger sig ha känt igen HAs röst, skall tas för vad det är värt: nästan ingenting vid ett uppmärksammat försvinnande där många vill ”hjälpa till” och också placera sig själv i centrum.

Men det som talar emot din teori är användandet av en bil: varför köra olagligt på en cykelbana när man skall transportera några föremål som ryms i handen eller en påse? Den som gått stigen genom kohagen för att kasta ut skorna kunde ju ha placerat ut ringarna och ceratet till fots också. Så jag menar att allt talar för att HA transporterades i den vita bilen sol killarna på såg.
Citera
2022-07-01, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonzaiMannen
Jag är övertygad om att det är KM.

Baserar du detta på något eller har du någon annan typ av info? Du får gärna utveckla🙏
Citera
2022-07-01, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Du har helt rätt i att samtliga föremål kan vara utplacerade av någon. Det finns inga vittnen som sett HA i närheten av fyndplatserna, eller fysiska spår av henne där. Det vittne som efter ett antal dagar plötsligt säger sig ha känt igen HAs röst, skall tas för vad det är värt: nästan ingenting vid ett uppmärksammat försvinnande där många vill ”hjälpa till” och också placera sig själv i centrum.

Men det som talar emot din teori är användandet av en bil: varför köra olagligt på en cykelbana när man skall transportera några föremål som ryms i handen eller en påse? Den som gått stigen genom kohagen för att kasta ut skorna kunde ju ha placerat ut ringarna och ceratet till fots också. Så jag menar att allt talar för att HA transporterades i den vita bilen sol killarna på såg.

Citat:
Ursprungligen postat av Kanaltrollet
Bråket.

Bara funderar fritt här.

Det tror jag aldrig varit något man betvivlat. Delvis pga av vittnena samt att man säkrat spår av en bil, dvs däckavtryck, hennes tillhörigheter finns samlade på ett ställe, precis där bilen har stått, nog därför se är just samlade, för man misstänker att de trillade ur hennes fickor/ryggsäck. Det var mörkt och det är småföremål, annars hade det varit bättre att inte placera ut dessa. Desto mindre spår desto bättre.

Medan skorna var nog mer placerade/kastade. Kanske för att få det att se ut som att hon gått hem eller något. Jag tänker personligen att Kvasta-Saras vittne kommer ihåg vissa detaljer fel. Sent på natten och fylla. Men att händelsen är korrekt. Hon såg en bil stanna och förare och Helena stå och skrika, samt att de sliter in henne i bilen igen. Men att hon tog fel på färdriktningen, tänker jag.
Citera
2022-07-01, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det verkar som att IB03's scenario måste uppdateras med fam. Wallberg's båt istället för den misstänkt lånade ekan i småbåtshamnen eller?

Det beror på. Vad var det för båt? Och vart ligger familjens W's båt? Är det i sommarstugan eller i samma småbåtshamn? Jag tänker däremot att det kan vara dumt att "låna" någon annans båt, för tänk om den personen märker i efterhand att någon har tagit min båt, eller lägger ihop ett och ett. Sen vet jag inte hur noga folk är med att binda fast och låsa sina grejer. Men lättaste måste ju vara att ta en båt som man har tillgång till
Citera
2022-07-01, 12:19
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Nej, det hade varit bra om man hade kunnat etablera det, vem som är MMPG om det finns två kandidater till platsen, trevlig semester🙏

Jag är så säker som jag kan vara, utan att veta, att MMPG är KM. Denna övertygelse baseras på flera av varandra oberoende personers, som jag upplever som trovärdiga, uppgifter. Bland dessa finns bl a folk som pratat med honom. Det ska alltså inte vara MK.
Citera
2022-07-01, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Tillägg:
Snuten (P.T) har redan fått underrättelse kring detta...det var ny info sa han😮
Bra. När i tid var detta ungefär? Förklarar ju varför bröderna O är genomgångna och avförda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in