2022-06-30, 23:10
  #9481
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är precis det jag framfört, hur väl känner man en annan människa?
Inte ens ett äktenskapslöfte är heligt för Lydia Barth.
Om jag var hennes nyblivna make, skulle jag inte heller vilja fortsätta leva tillsammans om jag upptäckte att en ny älskares namn finns förevigt kluddat på buken, när jag kommer "hem"
Det måste varit chockartat, grisigt rent ut sagt. Källa: annan fup med Lydia "involverad"


Nu är du ute och reser igen, hittar på en massa.
För nu var det som så att hon var separerad och var då singel när hon skaffade den tatueringen.
Så om någon har problem med sånt, ja då är det snarare problem med den nya partnern och dennes kontrollbehov.
2022-06-30, 23:14
  #9482
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är precis det jag framfört, hur väl känner man en annan människa?
Inte ens ett äktenskapslöfte är heligt för Lydia Barth.
Om jag var hennes nyblivna make, skulle jag inte heller vilja fortsätta leva tillsammans om jag upptäckte att en ny älskares namn finns förevigt kluddat på buken, när jag kommer "hem"
Det måste varit chockartat, grisigt rent ut sagt. Källa: annan fup med Lydia "involverad"

Försöker du insinuera att makarna var oskyldiga oskulder? Bättre kan du 😂
Glömde ngn att ge dig hela sanningen?
2022-06-30, 23:21
  #9483
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Försöker du insinuera att makarna var oskyldiga oskulder? Bättre kan du 😂
Glömde ngn att ge dig hela sanningen?


Så är det absolut, de har bara fått en del av informationen.
2022-07-01, 00:01
  #9484
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Nog hör vi hur det låter på inspelningen. Hon låter precis som alla andra som sitter i en rättegång och försöker förklara för en trög åklagare. Så det är inget konstigt alls.
Återigen, de som säger att hon är störd m.m känner henne inte.
Åklagaren var inte trög, inte målsägandebiträdet heller, inte domaren, ej heller försvarsadvokaten.
Lydia hade väldigt svårt att förstå, när hon ombads berätta, så uttrycker hon själv till sin advokat "asså, va mena hon?
Ja fatta'nte" varvat med uppkäftiga motfrågor som ger tillsägningar. Hela domen och domarens sätt att mjukt förklara på ett pedagogiskt sätt (hörs lite i inspelningen som finns) känns som om det tas lite med silkeshandskar, eftersom Lydia har svårt att förstå och hänga med. Hon sluddrar när hon pratar.
Ni som känner Lydia påstår att hon låter helt normal samt citat:
"Hon låter precis som alla andra som sitter i en rättegång och försöker förklara för en trög åklagare. Så det är inget konstigt alls."

Rättegångar intresserar mig och Lydias uppträdande under rättegången kan närmast liknas vid rättegångar gällande gängkriminella som inte har alla hästar hemma's beteende i rättssalen.
2022-07-01, 00:15
  #9485
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Åklagaren var inte trög, inte målsägandebiträdet heller, inte domaren, ej heller försvarsadvokaten.
Lydia hade väldigt svårt att förstå, när hon ombads berätta, så uttrycker hon själv till sin advokat "asså, va mena hon?
Ja fatta'nte" varvat med uppkäftiga motfrågor som ger tillsägningar. Hela domen och domarens sätt att mjukt förklara på ett pedagogiskt sätt (hörs lite i inspelningen som finns) känns som om det tas lite med silkeshandskar, eftersom Lydia har svårt att förstå och hänga med. Hon sluddrar när hon pratar.
Ni som känner Lydia påstår att hon låter helt normal samt citat:
"Hon låter precis som alla andra som sitter i en rättegång och försöker förklara för en trög åklagare. Så det är inget konstigt alls."

Rättegångar intresserar mig och Lydias uppträdande under rättegången kan närmast liknas vid rättegångar gällande gängkriminella som inte har alla hästar hemma's beteende i rättssalen.

Men du har så rätt så Mumsbullen 🤗

Hon var absolut inte sitt riktiga jag. Hon var alla ggr i chock m.m
När ngt traumatiskt händer så fungerar oftast inte hjärnan som den ska. Det varierar från människa till människa. Även sorg, smärta, ilska, förnekelse m.m. ingen är den andra lik .

Tänk att vakna upp ur ett bedövat tillstånd och inse att du tagit ngns liv.

Du är klok du Mumsbulle. Mkt klok verkar du Mumsbullen. Det enda jag kan tycka är synd är att den som matar dig med info inte verkar så snäll mot dig. Den utelämnar saker och får dig att framstå som ett fån.
2022-07-01, 09:17
  #9486
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Åklagaren var inte trög, inte målsägandebiträdet heller, inte domaren, ej heller försvarsadvokaten.
Lydia hade väldigt svårt att förstå, när hon ombads berätta, så uttrycker hon själv till sin advokat "asså, va mena hon?
Ja fatta'nte" varvat med uppkäftiga motfrågor som ger tillsägningar. Hela domen och domarens sätt att mjukt förklara på ett pedagogiskt sätt (hörs lite i inspelningen som finns) känns som om det tas lite med silkeshandskar, eftersom Lydia har svårt att förstå och hänga med. Hon sluddrar när hon pratar.
Ni som känner Lydia påstår att hon låter helt normal samt citat:
"Hon låter precis som alla andra som sitter i en rättegång och försöker förklara för en trög åklagare. Så det är inget konstigt alls."

Rättegångar intresserar mig och Lydias uppträdande under rättegången kan närmast liknas vid rättegångar gällande gängkriminella som inte har alla hästar hemma's beteende i rättssalen.


Ja det är din tolkning eftersom du ej känner till hur Lydia är.
Jag och flera andra tolkar det på ett annat sätt.
2022-07-01, 14:04
  #9487
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Men du har så rätt så Mumsbullen 🤗

Hon var absolut inte sitt riktiga jag. Hon var alla ggr i chock m.m
När ngt traumatiskt händer så fungerar oftast inte hjärnan som den ska. Det varierar från människa till människa. Även sorg, smärta, ilska, förnekelse m.m. ingen är den andra lik .

Tänk att vakna upp ur ett bedövat tillstånd och inse att du tagit ngns liv.

Du är klok du Mumsbulle. Mkt klok verkar du Mumsbullen. Det enda jag kan tycka är synd är att den som matar dig med info inte verkar så snäll mot dig. Den utelämnar saker och får dig att framstå som ett fån.

Ja det är ju så uppenbart att Lydia var i chock och inte visste vad som hänt strax efter. Det "hör" (läser) man ju ut klart och tydligt. Och som man har velat påvisa, hjärnan går in och skyddar, det är så den fungerar för alla människor.
2022-07-01, 14:16
  #9488
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Ja det är ju så uppenbart att Lydia var i chock och inte visste vad som hänt strax efter. Det "hör" (läser) man ju ut klart och tydligt. Och som man har velat påvisa, hjärnan går in och skyddar, det är så den fungerar för alla människor.
Fast nu var ju rättegången i Uppsala tingsrätt inte "strax efter."

Lydia Barth berättar stöddigt att hon inte orkat läsa hela förundersökningen "protokollet" eftersom hon har dyslexi.

Den där dyslexin är för övrigt ingenting som nämns i hovrätten, där försöker advokaten få det till att Lydia Barth inte fick lära sig läsa eftersom hon gick i en skola utan papper och pennor, eller böcker..

Lydia lärde sig läsa alldeles själv vid 10 års ålder, ingenting om någon dyslexi nämns, bara att skolan var dålig.

Då undrar jag om ni kan förklara om ni fortfarande anser att föräldrarna är utan ansvar?

Föräldrarna valde att flytta till Sverige och sökte sig till den antroposofiska klicken i Järna, för att leva och för dess speciella fria skola.
Modern hade problem och hon sökte dig till Vidarklinilen, ni vet, alternativmedicinsk mumbo jumbo som fått stänga ner..
__________________
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-07-01 kl. 14:19.
2022-07-01, 14:24
  #9489
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Fast nu var ju rättegången i Uppsala tingsrätt inte "strax efter."

Lydia Barth berättar stöddigt att hon inte orkat läsa hela förundersökningen "protokollet" eftersom hon har dyslexi.

Den där dyslexin är för övrigt ingenting som nämns i hovrätten, där försöker advokaten få det till att Lydia Barth inte fick lära sig läsa eftersom hon gick i en skola utan papper och pennor, eller böcker..

Lydia lärde sig läsa alldeles själv vid 10 års ålder, ingenting om någon dyslexi nämns, bara att skolan var dålig.

Då undrar jag om ni kan förklara om ni fortfarande anser att föräldrarna är utan ansvar?

Föräldrarna valde att flytta till Sverige och sökte sig till den antroposofiska klicken i Järna, för att leva och för dess speciella fria skola.
Modern hade problem och hon sökte dig till Vidarklinilen, ni vet, alternativmedicinsk mumbo jumbo som fått stänga ner..


Lydia lider av dyslexi, har gjort det hela livet och det handlar inte om vilken skola man går på.
Och på vilket sätt bär föräldrarna ansvar för om ett barn har dyslexi? Nu får du ge dig Mumsebulle.
Hon berättar för övrigt som det är, att hon inte har orkat läsa igenom allt just med tanke på dyslexin. Inte stöddigt alls! Då får du lyssna igen helt enkelt.
2022-07-01, 14:32
  #9490
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Fast nu var ju rättegången i Uppsala tingsrätt inte "strax efter."

Lydia Barth berättar stöddigt att hon inte orkat läsa hela förundersökningen "protokollet" eftersom hon har dyslexi.

Den där dyslexin är för övrigt ingenting som nämns i hovrätten, där försöker advokaten få det till att Lydia Barth inte fick lära sig läsa eftersom hon gick i en skola utan papper och pennor, eller böcker..

Lydia lärde sig läsa alldeles själv vid 10 års ålder, ingenting om någon dyslexi nämns, bara att skolan var dålig.

Då undrar jag om ni kan förklara om ni fortfarande anser att föräldrarna är utan ansvar?

Föräldrarna valde att flytta till Sverige och sökte sig till den antroposofiska klicken i Järna, för att leva och för dess speciella fria skola.
Modern hade problem och hon sökte dig till Vidarklinilen, ni vet, alternativmedicinsk mumbo jumbo som fått stänga ner..

Att en person inte orkar läsa en FUP som handlar om den i det läget, ser jag inte som konstigt.

När sånt här händer sker så mkt inombords hos många. Att ta in vad som skett, kan bli alltför övermäktigt. Personen förstår vad som hänt, men därifrån att personen orkar ta in och ens tänka på det, blir för mkt.
Då kan man uppvisa irritation, ilska, arrogans, sorg, alla tänkbara känslor.

En tid efter var det, absolut. Det har du rätt i Mumsbullis.

Men, det finns ingen mall att gå efter när folk är s.k "återhämtade" från chock, sorg m.m

Det finns folk som befunnit sig i chock men som ändå på ren rutin gör vissa saker. Det ämnet är alltför stort och djupt för att gå in på här.

Har man ovanpå det Dyslexi, då tycker jag absolut inte det är minsta konstigt.

Men nu, har iaf Lydia läst igenom det mesta. Ifall du undrar.

Alla föräldrar är olika. Det dina föräldrar tycker är bra, tycker inte grannens m.m
Med facit i hand så vet vi att det inte var en bra skola. Vi vet att Lydia mådde dåligt i den skolan och det var därför hon rymde.
2022-07-01, 14:43
  #9491
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Men du har så rätt så Mumsbullen 🤗

Hon var absolut inte sitt riktiga jag. Hon var alla ggr i chock m.m
När ngt traumatiskt händer så fungerar oftast inte hjärnan som den ska. Det varierar från människa till människa. Även sorg, smärta, ilska, förnekelse m.m. ingen är den andra lik .

Tänk att vakna upp ur ett bedövat tillstånd och inse att du tagit ngns liv.

Du är klok du Mumsbulle. Mkt klok verkar du Mumsbullen. Det enda jag kan tycka är synd är att den som matar dig med info inte verkar så snäll mot dig. Den utelämnar saker och får dig att framstå som ett fån.
Det fetade:
Ledsen Captain, men här tvingas jag göra myteri! Ursäkta min franska men du snackar faktiskt skit!
Det har gått fyra månader -inte dagar eller veckor, utan fyra månader!- sedan hon mördade Emil, så ditt grundlösa prat om att Lydia Barth under rättegången då fortfarande skulle ha befunnit sig "i chock m. m" är ju enbart skrattretande.

Dumt att fortsätta med att försöka white washa Lydia Barth.
Ett närmast lite korkat beteende av Captain får jag nog säga, särskilt sett i ljuset av att både hennes person och gärningar är klarlagda bortom all diskussion.
2022-07-01, 14:57
  #9492
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Att en person inte orkar läsa en FUP som handlar om den i det läget, ser jag inte som konstigt.

När sånt här händer sker så mkt inombords hos många. Att ta in vad som skett, kan bli alltför övermäktigt. Personen förstår vad som hänt, men därifrån att personen orkar ta in och ens tänka på det, blir för mkt.
Då kan man uppvisa irritation, ilska, arrogans, sorg, alla tänkbara känslor.

En tid efter var det, absolut. Det har du rätt i Mumsbullis.

Men, det finns ingen mall att gå efter när folk är s.k "återhämtade" från chock, sorg m.m

Det finns folk som befunnit sig i chock men som ändå på ren rutin gör vissa saker. Det ämnet är alltför stort och djupt för att gå in på här.

Har man ovanpå det Dyslexi, då tycker jag absolut inte det är minsta konstigt.

Men nu, har iaf Lydia läst igenom det mesta. Ifall du undrar.

Alla föräldrar är olika. Det dina föräldrar tycker är bra, tycker inte grannens m.m
Med facit i hand så vet vi att det inte var en bra skola. Vi vet att Lydia mådde dåligt i den skolan och det var därför hon rymde.

Angående Carinah78´s svar till dig.
Det märks att det Trollet inte känner till så mycket om sjukdomar och chock.

För precis som du säger, en sorg eller annat kan dröja innan det slår en. Det kan ta någon minut, men det kan också ta fler år i värsta fall. Men vissa begriper ju inte detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in