2022-06-30, 17:36
  #9469
Medlem
Yinool0401s avatar
Lyssnat på rättegången, hon är helt och totalt väck.

Bara höra henne öppna rättegången med 3-4 assssååååå, gjorde att nivån var satt.
Totalt galen människa, men visst när hon kommer ut om 12-14 år typ så är hon väl
förhoppningsvis en annan människa.
__________________
Senast redigerad av Yinool0401 2022-06-30 kl. 18:27.
2022-06-30, 18:26
  #9470
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Lyssnat på rättegången, hon är helt och totalt väck.

Bara henne öppna rättegången med 3-4 assssååååå, gjorde att nivån var satt.
Totalt galen människa, men visst när hon kommer ut om 12-14 år typ så är hon väl
förhoppningsvis en annan människa.
Japp. Van att få som hon vill, kunna charma eller hota sig fram, kosta vad det kosta vill, om så även om någon får sätta livet till.
Totalt iskall och käftig.
Noll respekt eller sunt förnuft.
Kan inte sluta ljuga utan försöker mästra mot samtliga..
2022-06-30, 19:29
  #9471
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Men är det iht relevant att spekulera i det då?
En man har blivit brutalt ihjälskjuten och ni gör allt för att flytta över fokus på att han tex ville dö
Inte att Lydia är en sjuk jävel som skjuter ihjäl andra människor!
Hon laddade siktade och sköt....
Brände av hagelbrakaren i bröstet på en man som satt lugnt och stilla...
Ingen kunde hindra den galna packade kvinnan som inte fick som hon vill
"han lyssnade ju inte" Då laddade jag vapnet. Thats Lydia Barth!!!


Du vännen, om jag hade velat flytta över allt fokus på någon annan så hade jag lätt kunna göra det ska du veta. Du behöver inte försöka lägga till något som inte är, behöver inte som Mumsbulle hitta på en massa saker.
Jag vill bara lyfta på stenar, försöka ta reda på varför hon fick en flipp, för det är vad hon fick.
Mumsbulle försöker få till något som hen inte har en aning om. Hen skriver att hon är van vid att få som hon ville, kunna charma eller hota sig fram m.m. Det är ord från en som över huvud taget inte känner Lydia. Det har hen själv sagt i början av tråden. Så det hen kommer med är som vanligt hörsägen eller rena fantasier.
Jag har aldrig någonsin hört Lydia hota något mer än nu på videoinspelningen, och där vet man ej bakgrunden. Mig har hon aldrig kunnat charma. Visst, jag har bjudit henne på glass någon gång ibland, men det är också allt.
Det finns fortfarande många både här inne och utanför som tror det ligger mer bakom. Det är ingen som tvingar er in här för att läsa. Bara som info alltså.
2022-06-30, 21:00
  #9472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Lyssnat på rättegången, hon är helt och totalt väck.

Bara höra henne öppna rättegången med 3-4 assssååååå, gjorde att nivån var satt.
Totalt galen människa, men visst när hon kommer ut om 12-14 år typ så är hon väl
förhoppningsvis en annan människa.

Japp håller med, riktigt störd måste jag säga, märkligt att inte hennes anhängare hör det, lyssnar dom med ljudet avslaget eller har dom hörselskador, går verkligen inte att missa detta, solklar störd.
2022-06-30, 21:12
  #9473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Japp håller med, riktigt störd måste jag säga, märkligt att inte hennes anhängare hör det, lyssnar dom med ljudet avslaget eller har dom hörselskador, går verkligen inte att missa detta, solklar störd.
En sak är viktig att komma ihåg när vi hör den störda Lydia Barth från rättegången och det är att då är hon avgiftad och alkoholfri.

Det här är alltså hur Lydia Barth låter i sitt habitualtillstånd. Ett habitualtillstånd skall här inte översättas till normaltillstånd, då ju t ex här Lydia Barth inte är att betraktas som normal öht.
__________________
Senast redigerad av Carinah78 2022-06-30 kl. 21:15.
2022-06-30, 21:30
  #9474
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Japp håller med, riktigt störd måste jag säga, märkligt att inte hennes anhängare hör det, lyssnar dom med ljudet avslaget eller har dom hörselskador, går verkligen inte att missa detta, solklar störd.


Nog hör vi hur det låter på inspelningen. Hon låter precis som alla andra som sitter i en rättegång och försöker förklara för en trög åklagare. Så det är inget konstigt alls.
Återigen, de som säger att hon är störd m.m känner henne inte.
2022-06-30, 21:43
  #9475
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Nog hör vi hur det låter på inspelningen. Hon låter precis som alla andra som sitter i en rättegång och försöker förklara för en trög åklagare. Så det är inget konstigt alls.
Återigen, de som säger att hon är störd m.m känner henne inte.
Men snälla.. Det vekar vara fel på alla utom lilla uppnosiga mörderskan Lydia
Nu var det fel på åklagaren också??

Asså...
Du är sååå manipulerad så att det blir pinsamt och läsa.. Inget konstigt alls
2022-06-30, 21:51
  #9476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Men snälla.. Det vekar vara fel på alla utom lilla uppnosiga mörderskan Lydia
Nu var det fel på åklagaren också??

Asså...
Du är sååå manipulerad så att det blir pinsamt och läsa.. Inget konstigt alls

Se nu hittar du på igen? Vem har sagt att det skulle vara fel på alla utom Lydia? Inte jag varje fall.
Sluta hitta på så mycket!
2022-06-30, 22:06
  #9477
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Sanningen är inte alltid vacker eller vad man önskar. Nu har ju Emil försökt ta sitt liv tidigare.

Så, frågan är relevant om du så gillar eller ej.

Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Men herre gud, det finns ju andra i trådens början som har berättat om Emils självmordsförsök.
Alla andra utan du ljuger, ser du inte hur sjukt det är?

Jag skulle vilja påstå att antingen är det Du som ljuger, eller också är det den personen som ger dig info som ljuger!

Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Du vännen, om jag hade velat flytta över allt fokus på någon annan så hade jag lätt kunna göra det ska du veta. Du behöver inte försöka lägga till något som inte är, behöver inte som Mumsbulle hitta på en massa saker.
Jag vill bara lyfta på stenar, försöka ta reda på varför hon fick en flipp, för det är vad hon fick.
Mumsbulle försöker få till något som hen inte har en aning om. Hen skriver att hon är van vid att få som hon ville, kunna charma eller hota sig fram m.m. Det är ord från en som över huvud taget inte känner Lydia. Det har hen själv sagt i början av tråden. Så det hen kommer med är som vanligt hörsägen eller rena fantasier.
Jag har aldrig någonsin hört Lydia hota något mer än nu på videoinspelningen, och där vet man ej bakgrunden. Mig har hon aldrig kunnat charma. Visst, jag har bjudit henne på glass någon gång ibland, men det är också allt.
Det finns fortfarande många både här inne och utanför som tror det ligger mer bakom. Det är ingen som tvingar er in här för att läsa. Bara som info alltså.
Ja hörrni, nu vänder jag mig till er två, som fortfarande kämpar för er isdrottning..

Alla har rätt till att tro vad dem vill, men faktum är att det finns en punkt, när förnekandet av sanningen blir tragikomiskt.

Det spelar ingen roll vem som känner vem, det är ingen kalasinbjudning.

Det är ej heller någon rättegång där någon bevisbörda ska läggas fram, styrkt till minsta prick.

Vem som helst kan kommentera och berätta, vad dem vet eller fått berättat för sig, eller tagit reda på själva.

För de oinsatta finns det länkar med förundersökning och ljudfiler.

Jag behöver inte älta mina personliga iakttagelser och vetskap, det börjar kännas tjatigt.

Att ägna sin vakna tid till att smutskasta ett brottsoffer och skylla skulden på offret och gå fullständigt bananas när det ifrågasätts, genom att förvrida och lägga ord i munnen på dem som har en annan åsikt eller vetskap som skiljer sig från er, eller vad ni verkar vara rädda ska komma ut om isdrottningen.

Det finns inga förmildrande omständigheter.
Lydia har på alldeles egen hand sett till att hamna där hon befinner sig.
Nu blir det lättare att träffa henne, när hon har fått en fast bostadsadress, som hon kommer att få behålla längre än någon gång tidigare i sitt liv, det är ju fantastiskt.

Ni försöker ihärdigt att sopa isen framför curlingstenen (Lydia) men hon kommer inte stanna förrän hon själv lär sig hur hon ska interagera med andra människor.

Så fort någon berättar eller påstår sig känna till sanningar om Lydias förehavanden, så går djungeltelegrafen och victim blamingen drar igång.
Samt ett påpekande om att man inte känner Lydia, för det gör ni minsann.

Det är Lydia Barth som har mördat
Det är Lydia Barth som har satt i system att sjukskriva sig med jämna mellanrum, källa: skatteverket
Det är Lydia som har dokumenterad historik med inläggningar, såväl frivilliga, för att vila upp sig, samt ofrivillig tvångsvård inom rättspsykiatrin, pga flertalet självmordsförsök.
Det höll på att gå vägen i Skåne, hon försattes i koma, men överlevde, den gången också.

Sanningen är inte vacker, inte ens genom yttre kirurgi kan den bli vacker om insidan är rutten.

En stilla undran,

Hur väl känner man en människa?
Jag vet att Emil inte mördat någon människa
Emil har utbildat sig och arbetat hela sitt liv.
Han är far till 4 fantastiska barn och han hade bra kontakt med deras två mödrar.
Han hade inga ekonomiska problem, ingen har någonsin anklagat honom för att vara våldsam, snarare tvärtom, han försökte gå undan, precis som sin sista kväll i livet. Han var redo att lämna sitt egna hem, eftersom Lydia uppträdde som ett marmeladmongo och han ville inte bråka, han ville att hon skulle lämna honom, försvinna från hans liv, det var sista natten hon fick stanna hos honom, själv hade han ordnat annat boende för natten, eftersom Lydia var Lydia.
Lydia insåg att Emil menade allvar, han stod fast vid sitt ord.
Han vägrade lyssna, det var därför Lydia valde att hämta hagelbössan, hon hade tre jaktvapen att välja mellan och valde medvetet hagel framför kula.
Hon laddade och siktade samtidigt som hon mästrade och krävde att Emil skulle göra som hon ville.
De sista 4 minutrarna finns återgivna i fup och dom, men även återberättat av Emils lillebror.
2022-06-30, 22:19
  #9478
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja hörrni, nu vänder jag mig till er två, som fortfarande kämpar för er isdrottning..

Alla har rätt till att tro vad dem vill, men faktum är att det finns en punkt, när förnekandet av sanningen blir tragikomiskt.

Det spelar ingen roll vem som känner vem, det är ingen kalasinbjudning.

Det är ej heller någon rättegång där någon bevisbörda ska läggas fram, styrkt till minsta prick.

Vem som helst kan kommentera och berätta, vad dem vet eller fått berättat för sig, eller tagit reda på själva.

För de oinsatta finns det länkar med förundersökning och ljudfiler.

Jag behöver inte älta mina personliga iakttagelser och vetskap, det börjar kännas tjatigt.

Att ägna sin vakna tid till att smutskasta ett brottsoffer och skylla skulden på offret och gå fullständigt bananas när det ifrågasätts, genom att förvrida och lägga ord i munnen på dem som har en annan åsikt eller vetskap som skiljer sig från er, eller vad ni verkar vara rädda ska komma ut om isdrottningen.

Det finns inga förmildrande omständigheter.
Lydia har på alldeles egen hand sett till att hamna där hon befinner sig.
Nu blir det lättare att träffa henne, när hon har fått en fast bostadsadress, som hon kommer att få behålla längre än någon gång tidigare i sitt liv, det är ju fantastiskt.

Ni försöker ihärdigt att sopa isen framför curlingstenen (Lydia) men hon kommer inte stanna förrän hon själv lär sig hur hon ska interagera med andra människor.

Så fort någon berättar eller påstår sig känna till sanningar om Lydias förehavanden, så går djungeltelegrafen och victim blamingen drar igång.
Samt ett påpekande om att man inte känner Lydia, för det gör ni minsann.

Det är Lydia Barth som har mördat
Det är Lydia Barth som har satt i system att sjukskriva sig med jämna mellanrum, källa: skatteverket
Det är Lydia som har dokumenterad historik med inläggningar, såväl frivilliga, för att vila upp sig, samt ofrivillig tvångsvård inom rättspsykiatrin, pga flertalet självmordsförsök.
Det höll på att gå vägen i Skåne, hon försattes i koma, men överlevde, den gången också.

Sanningen är inte vacker, inte ens genom yttre kirurgi kan den bli vacker om insidan är rutten.

En stilla undran,

Hur väl känner man en människa?
Jag vet att Emil inte mördat någon människa
Emil har utbildat sig och arbetat hela sitt liv.
Han är far till 4 fantastiska barn och han hade bra kontakt med deras två mödrar.
Han hade inga ekonomiska problem, ingen har någonsin anklagat honom för att vara våldsam, snarare tvärtom, han försökte gå undan, precis som sin sista kväll i livet. Han var redo att lämna sitt egna hem, eftersom Lydia uppträdde som ett marmeladmongo och han ville inte bråka, han ville att hon skulle lämna honom, försvinna från hans liv, det var sista natten hon fick stanna hos honom, själv hade han ordnat annat boende för natten, eftersom Lydia var Lydia.
Lydia insåg att Emil menade allvar, han stod fast vid sitt ord.
Han vägrade lyssna, det var därför Lydia valde att hämta hagelbössan, hon hade tre jaktvapen att välja mellan och valde medvetet hagel framför kula.
Hon laddade och siktade samtidigt som hon mästrade och krävde att Emil skulle göra som hon ville.
De sista 4 minutrarna finns återgivna i fup och dom, men även återberättat av Emils lillebror.


Så mycket dravvel av dig Mumsebulle, en person som själv sagt att hen inte känner Lydia.
Allt du säger om henne är ju uppgifter du återrapporterat från någon annan, alltså hörsägen.
I en rättssal slänger man ut sådana uppgifter eftersom de inte är bekräftade.
Du har helt rätt, detta är ingen rättssal, vilket är därför du kan hålla på som du gör genom att sprida ditt skitsnack.
Är det någon sen som försöker lägga ord i munnen på andra så är det ju du. Den ena påhiittade saken efter den andra, det har vi som en röd tråd genom dina inlägg.

Ingen har sagt att lydia är ett helgon, ingen har sagt att hon inte sköt Emil, ingen har sagt att hon inte ska sitta i fängelse. Det är bara dina anklagelser på dina egna påhittade historier.

Men återigen Mumsebulle, nu när du anser som du gör. Varför är du kvar i tråden? Får andra inte discutera fallet för dig. Är du admin eller moderator i denna tråd? Patetiskt hur du vill tysta tråden hela tiden!
2022-06-30, 22:43
  #9479
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja hörrni, nu vänder jag mig till er två, som fortfarande kämpar för er isdrottning..

Alla har rätt till att tro vad dem vill, men faktum är att det finns en punkt, när förnekandet av sanningen blir tragikomiskt.

Det spelar ingen roll vem som känner vem, det är ingen kalasinbjudning.

Det är ej heller någon rättegång där någon bevisbörda ska läggas fram, styrkt till minsta prick.

Vem som helst kan kommentera och berätta, vad dem vet eller fått berättat för sig, eller tagit reda på själva.

För de oinsatta finns det länkar med förundersökning och ljudfiler.

Jag behöver inte älta mina personliga iakttagelser och vetskap, det börjar kännas tjatigt.

Att ägna sin vakna tid till att smutskasta ett brottsoffer och skylla skulden på offret och gå fullständigt bananas när det ifrågasätts, genom att förvrida och lägga ord i munnen på dem som har en annan åsikt eller vetskap som skiljer sig från er, eller vad ni verkar vara rädda ska komma ut om isdrottningen.

Det finns inga förmildrande omständigheter.
Lydia har på alldeles egen hand sett till att hamna där hon befinner sig.
Nu blir det lättare att träffa henne, när hon har fått en fast bostadsadress, som hon kommer att få behålla längre än någon gång tidigare i sitt liv, det är ju fantastiskt.

Ni försöker ihärdigt att sopa isen framför curlingstenen (Lydia) men hon kommer inte stanna förrän hon själv lär sig hur hon ska interagera med andra människor.

Så fort någon berättar eller påstår sig känna till sanningar om Lydias förehavanden, så går djungeltelegrafen och victim blamingen drar igång.
Samt ett påpekande om att man inte känner Lydia, för det gör ni minsann.

Det är Lydia Barth som har mördat
Det är Lydia Barth som har satt i system att sjukskriva sig med jämna mellanrum, källa: skatteverket
Det är Lydia som har dokumenterad historik med inläggningar, såväl frivilliga, för att vila upp sig, samt ofrivillig tvångsvård inom rättspsykiatrin, pga flertalet självmordsförsök.
Det höll på att gå vägen i Skåne, hon försattes i koma, men överlevde, den gången också.

Sanningen är inte vacker, inte ens genom yttre kirurgi kan den bli vacker om insidan är rutten.

En stilla undran,

Hur väl känner man en människa?
Jag vet att Emil inte mördat någon människa
Emil har utbildat sig och arbetat hela sitt liv.
Han är far till 4 fantastiska barn och han hade bra kontakt med deras två mödrar.
Han hade inga ekonomiska problem, ingen har någonsin anklagat honom för att vara våldsam, snarare tvärtom, han försökte gå undan, precis som sin sista kväll i livet. Han var redo att lämna sitt egna hem, eftersom Lydia uppträdde som ett marmeladmongo och han ville inte bråka, han ville att hon skulle lämna honom, försvinna från hans liv, det var sista natten hon fick stanna hos honom, själv hade han ordnat annat boende för natten, eftersom Lydia var Lydia.
Lydia insåg att Emil menade allvar, han stod fast vid sitt ord.
Han vägrade lyssna, det var därför Lydia valde att hämta hagelbössan, hon hade tre jaktvapen att välja mellan och valde medvetet hagel framför kula.
Hon laddade och siktade samtidigt som hon mästrade och krävde att Emil skulle göra som hon ville.
De sista 4 minutrarna finns återgivna i fup och dom, men även återberättat av Emils lillebror.

Om du nu inte vill älta som du själv skriver, varför finner man då alltid ditt och Vemdalen62s inlägg när helst man tittar in.
Helt obstinata försöker ni tysta alla som har ngt att berätta.
Blir du och Vemdalen62 nöjda om ni får vara härinne ensamma och diskutera hur dum Lydia var?
Nu är det ju på det viset att det finns faktiskt de som känner både Lydia och Emil som har saker att berätta. Folk som själva fått se och läsa. Det finns anhöriga som känner sig förda bakom ljuset när de fått veta saker de ej kände till.

Så, lyd dina egna råd nu 😊
2022-06-30, 22:52
  #9480
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Om du nu inte vill älta som du själv skriver, varför finner man då alltid ditt och Vemdalen62s inlägg när helst man tittar in.
Helt obstinata försöker ni tysta alla som har ngt att berätta.
Blir du och Vemdalen62 nöjda om ni får vara härinne ensamma och diskutera hur dum Lydia var?
Nu är det ju på det viset att det finns faktiskt de som känner både Lydia och Emil som har saker att berätta. Folk som själva fått se och läsa. Det finns anhöriga som känner sig förda bakom ljuset när de fått veta saker de ej kände till.

Så, lyd dina egna råd nu 😊
Det är precis det jag framfört, hur väl känner man en annan människa?
Inte ens ett äktenskapslöfte är heligt för Lydia Barth.
Om jag var hennes nyblivna make, skulle jag inte heller vilja fortsätta leva tillsammans om jag upptäckte att en ny älskares namn finns förevigt kluddat på buken, när jag kommer "hem"
Det måste varit chockartat, grisigt rent ut sagt. Källa: annan fup med Lydia "involverad"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in