2022-07-01, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Enig. 9 sprox avtrykk "inn og ut" av gangen er mest sannsynlig GM som gikk tilbake og la trusselbrev i gangen. Det kan være det siste som skjedde i S4.

Vi vet også at det i kryptert e-post kun ble nevnt 1 stk ring, og at det lå 2 stk ringer på stolen i gangen. Dette burde GM ha fått med seg hvis det var denne personen som la ringene på stolen. Dette passer godt inn i en hypotese med en manipulerende GM som lurte og kidnappet AEH. Det var denne personen som forfattet trusselbrev.
Jo. Men hvis sprox-avtrykkene viser at sproxmannen gikk bort til døren ved det lille badet: En utplanter av trusselbrev burde vel ikke ha behov for å gå bort til det rommet?
Citera
2022-07-01, 13:00
Medlem
Citat:
Nei, hvis han var skyldig kunne han ikke ha kontroll på åstedet. Tenker du han skulle marsjere med våpenet på skulderen og skyte politiet hvis de ville undersøke S4?
og
Nei, hvis han var uskyldig var det ikke sannsynlig at kidnappere skulle komme tilbake og kidnappe TH også... fordi hvem skulle de da kommunisere med etter å ha lagt igjen et trusselbrev?

Så at TH ville dra hjem tyder verken på det ene eller det andre.

Nei, det var 9 sprox avtrykk "inn og ut" av gangen. Se for deg at du skal gå inn i en gang og slepe en person etter deg på et saueskinn tilbake mot utgangsdøren...hvilke spor vil det gi? Da vil det bli spor av at noen har slept et menneske på et saueskinn. Ingen opplysninger om slike spor.

Nei,
Nrk 26.10.2020:
"Med utgangspunkt i gjennomgang og analyse av informasjonen i saken er det kartlagt 122 ulike lokasjoner både i Norge og i andre land. Disse stedene har blitt vurdert og prioritert med tanke på sannsynlighet for at Anne-Elisabeth Hagen kan befinne seg der"

Hadde en likhund markert i S4 hadde neppe politiet tatt seg bryet å lete etter AEH på 122 steder, også i utlandet.. Politiet har altså lett etter AEH på alle mulige tenkelige steder som de mener er sannsynlig å kunne finne henne, samt at S4 er Norges mest undersøkte åsted. Ingen AEH funnet desverre.

Totalt sett:
Dette passer ikke med opplysningene i saken.
Ergo, nei

Du konkluderer som om alle spor og funn er offentliggjort publikum. Det er de ikke.
Citera
2022-07-01, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Det du skriver der er bare tull og har ingen forankring i virkeligheten!
Du har ingen rett til å trekke disse menneskenes troverdighet i tvil, ingen!

Hvis politiet hadde hatt en klar formening om hvem som var i S4 ville vi ha sett bevegelser som avslører det, som f.eks en arrestasjon.
Det har vi IKKE sett og da er det meningsløst å påstå at politiet vet hvem det er, totalt meningsløst!

-"Vi mener TH har leid inn noen vi ikke vet hvem er til å drepe sin kone, vi har ingen aning om hvem han har leid inn, men vi er skråsikre på at han har gjort det."

Det er ikke grunnlag for å trekke TH for retten slik saken står nå.

Hvis du vil bli tatt på alvor begynner du å ta forbehold, når du kommer med bastante påstander og påstår at du har kontakter inn i etterforskningsledelsen fremstår du bare som en tulling.

Det mest av det som skrives på denne linken er faktisk basert på meningsløse fantasier rundt årsak, utførelse, skyld og involverte personer.
Den uttalelsen du gjengir fra etterforskningen av saken, er derimot helt korrekt. Jeg er forøvrig ingen tulling, og det er faktisk min fulle rett å mene noe om de involverte parters troverdighet eller ikke. Det har forøvrig allerede blitt foretatt to arrestasjoner, begge er løslatt, men fortsatt siktet for drap eller medvirkning til drap. Mener du dette er en ubetydelig detalj i saken, og at politiet er fullstendig på villspor? Jeg mener ikke det, ut i fra mitt ståsted, og min kunnskap, er politiet i ferd med å løse saken, og det skal vi alle være glade for✌️😎
Citera
2022-07-01, 13:10
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jo. Men hvis sprox-avtrykkene viser at sproxmannen gikk bort til døren ved det lille badet: En utplanter av trusselbrev burde vel ikke ha behov for å gå bort til det rommet?
Det ble satt kun 9 avtrykk "in og ut" av huset.
Det vil antagelig vis si: 4 skritt inn, stopp/snu og 4 skritt tilbake. Vet ikke hva annet det kan tyde på.

Har du en annen teori?
Senast redigerad av Legokatt 2022-07-01 kl. 13:26.
Citera
2022-07-01, 13:19
Medlem
Citat:
Det ble satt kun 9 avtrykk "in og ut" av huset.
Det vil antagelig vis si: 4 skritt inn, stopp/snu og 4 skritt tilbake. Vet ikke hva annet det kan tyde på.

Hat du en annen teori?
Jeg er usikker på om sproxmannen kan ha gått bort til det lille badet i løpet av så få skritt. (Det er vel ikke kommet opplysninger om at det var sproxavtrykk helt bort til det badet, men jeg tenker hvis det var slik.) Et av sproxavtrykkene var på et saueskinn. Kanskje sproxmannen brukte saueskinnet for å komme seg bort til badedørsåpningen uten å sette avslørende sproxskosålespor ved badedørsåpningen?

Mitt tillegg i et annet innlegg du siterte: "Jeg lurer på hva politiet kan lese ut av skrittene fra sprox-skoene. Feks skritt bort til den røde stolen først og deretter skritt mot det lille badet?"

Hvis det viser seg at sproxmannen var så nær baderomsdøren at han kan ha åpnet døren og ha sett inn på badet, så må det være en grunn til at han gjorde det. Og da kan han ikke ha vært der kun for å plassere et brev.
Citera
2022-07-01, 13:19
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mainacht
Du konkluderer som om alle spor og funn er offentliggjort publikum. Det er de ikke.
Baserer Gone Girl hypotesen inkludert en GM på informasjonen vi har fått i media. Det er mye informasjon, såpass mye at man kan spekulere i ulike hypoteseer. I tillegg har vi filmen Gone Girl der det er svært mange detaljer som en GM i Hagen kan ha hentet inspirasjon fra for å planegge dette plottet. Kan forklare hvorfor saken ikke er løst enda. Hvis den stemmer kan AEH være kidnappet, så håper hun blir funnet en dag.

Hva konkluderer du på egentlig?
Citera
2022-07-01, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Det mest av det som skrives på denne linken er faktisk basert på meningsløse fantasier rundt årsak, utførelse, skyld og involverte personer.
Den uttalelsen du gjengir fra etterforskningen av saken, er derimot helt korrekt. Jeg er forøvrig ingen tulling, og det er faktisk min fulle rett å mene noe om de involverte parters troverdighet eller ikke. Det har forøvrig allerede blitt foretatt to arrestasjoner, begge er løslatt, men fortsatt siktet for drap eller medvirkning til drap. Mener du dette er en ubetydelig detalj i saken, og at politiet er fullstendig på villspor? Jeg mener ikke det, ut i fra mitt ståsted, og min kunnskap, er politiet i ferd med å løse saken, og det skal vi alle være glade for✌️😎
Jeg mener siktelser utløser rettigheter begge veier, både for mistenkte og politi og forteller ingen ting om skyld.
Det forteller kun at TH/RU er mistenkte.
Mistankegrunnlaget er gruff i ekteskapet og er helt ok, ikke noe problem med det.

Problemet oppstår når politiet etter 3,5 år ikke har produsert bevis, da kan vi ikke peke på siktelsen å si at den er relevant til å mistenke TH/RU.

Og som jeg har sagt før:
TH har alibi og uten kunnskap om hvem som er GM har vi ingen grunnlag for å si at han er innleid av TH, det sier seg selv.

Ditt ståsted og kunnskap
Citera
2022-07-01, 13:23
Avslutad
Citat:
Jo. Dersom AEH hadde disse klærne på seg da hun ble bortført. Så kan klærne ha blitt plantet på badet I 1. etasje etterpå, samtidig som trusselbrevet, ble plantet på stolen i gangen.
Citera
2022-07-01, 13:25
Medlem
Citat:
Baserer Gone Girl hypotesen inkludert en GM på informasjonen vi har fått i media. Det er mye informasjon, såpass mye at man kan spekulere i ulike hypoteseer. I tillegg har vi filmen Gone Girl der det er svært mange detaljer som en GM i Hagen kan ha hentet inspirasjon fra for å planegge dette plottet. Kan forklare hvorfor saken ikke er løst enda. Hvis den stemmer kan AEH være kidnappet, så håper hun blir funnet en dag.

Det kan hende at det var slik som du beskriver i din GG-hypotese.
Men det kan også hende at GM ønsket at politiet skulle tro at det var dette som skjedde.
Citera
2022-07-01, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jo. Dersom AEH hadde disse klærne på seg da hun ble bortført. Så kan klærne ha blitt plantet på badet I 1. etasje etterpå, samtidig som trusselbrevet, ble plantet på stolen i gangen.
Det har du rett i. Spor som kan tyde på kvelning kan også eventuelt ha blitt plantet samtidig med at klærne ble plassert på det lille badet.

Er det opplyst noe om hvor disse sporene som kan tyde på kvelning var? Var de feks på håndduken eller på et av klesplaggene?
Senast redigerad av z-z-z 2022-07-01 kl. 13:29.
Citera
2022-07-01, 13:33
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Det kan hende at det var slik som du beskriver i din GG-hypotese.
Men det kan også hende at GM ønsket at politiet skulle tro at det var dette som skjedde.
Har faktisk tenkt på et scenario der TH står bak og at han planla at det skulle se ut som et Gone Girl plott, men.. spørs om det er så sannsynlig... Det viktigste er egentlig bare at AEH blir funnet en dag og at saken løses.

Edit:
Likheter mellom filmen og Hagen-saken:

- Det kommuniseres ekteskapsproblemer kort tid før forsvinningen
- Forsvinningen skjer nært bryllupsdagen
- Forsvinningen skjer på morgenen rett etter at ektemannen har dratt på jobb
- Ektemannen drar hjem tidligere enn vanlig
- Det plantes bevis mot ektemann
- Ingen alarmsystem i bolig
- Utstyr til plottet kjøpes kontant
- Det stages åsted
- Blodvask
- Det legges igjen et brev
- Ektemannen blir mistenkeliggjort selv om han var på jobb.
-Det blir et media-sirkus som fører til spekulasjoner rundt ekteskapet
-Media stempler ektemannen som skyldig
Senast redigerad av Legokatt 2022-07-01 kl. 13:42.
Citera
2022-07-01, 13:38
Medlem
Citat:
Vi vet også at det i kryptert e-post kun ble nevnt 1 stk ring, og at det lå 2 stk ringer på stolen i gangen. Dette burde GM ha fått med seg hvis det var denne personen som la ringene på stolen. Dette passer godt inn i en hypotese med en manipulerende GM som lurte og kidnappet AEH. Det var denne personen som forfattet trusselbrev.

Det passer som vanlig dårlig inn - ditt resonnement tar ikke høyde for at all kommunikasjon både i trusselbrevet og e-poster har blitt gjort med avkortede ord og en konstruert setningsoppbygging. Bokstaver er byttet ut eller mangler. To ringer kan ha blitt kortet ned til ring uten endelsen er. Kommunikasjonen er bevisst tilgjort så det kan ikke konkluderes slik du prøver på i forhold til din tullete "hypotese".

Du ser bort i fra en viktig ting til.

TH har forklart at han fant ringene under konvolutten på den røde stolen.
I e-posten fra angivelig motpart står det at ring og klokke var under brevet.

Her er det forøvrig en interessant detalj som kan bli belyst i et eget innlegg senere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in