Citat:
Ursprungligen postat av
kalleboool
Med den logiken så kan man bekräfta vilken tes man vill. Bara för jag inte hittade rosa flygande grodor med älghorn så betyder det ju inte att det inte finns faktiskt!!!
Man får väl för helvete basera vetenskapen på bevis snarare än att anse att inversen på alla bevis är sann och därmed anse att allt som inte är bevisat sant.
Du verkat inte riktigt förstå hur forskning fungerar eller vad det är du läser.
Rekommenderar att du läser på lite innan du går in i debatter som du helt enkelt inte förstår dig på.
https://www.mynutritionscience.com/causality
Det finns ingen kausal länk mellan socker och övervikt heller, men det betyder inte att det inte är en grovt bidragande faktor. Så varför sitter inte en idiot som dig och äter socker hela dagarna? För att vi ser tydlig korrelation mellan sockerintag och just problem med hälsan, precis som man gör med aspartam och annat syntetiskt socker.
Jag hade rekommenderat att du i alla fall kan basen kring hur forskning fungerar innan du länkar artiklar om saker du inte förstår dig på med studier du inte förstår dig på, blir en meningslös diskussion.
Det finna fler studier som hittat korrelationer mellan hälsoproblem och aspartam än vad det finns studier som säger att det är OK. Så nej, konsensus är att det är ohälsosamt men läkemedelsverket och FDA är som vanligt sena på bollen och ger dåliga hälsoråd.
Men summan av kardemumman är detta: jag skiter i om du så dricker aspartam rent eller skjuter det i dina vener. Jag har gett dig informationen så att du kan ta ett informerat beslut, om du sedan är dum nog att göra motsatsen så är det ditt val.