Citat:
Ursprungligen postat av
SpiderRico
Ja för är det inte så att den listan stämmer in på KM också? Men hur tänker du att om han inte är Pilot så kan han vara en GM, dvs om han är pilot så är han oskyldig? Jag tycker det höjer sannolikheten att han skulle kunna varit med om det är MK pga av relationen till BW och systrarna isf. KM var la lite mer av en outsider som jag tolkade det.
Ja, KM bodde inte åt Helenas håll ( rakt motsatt håll , samma sida som Stadt ligger, och söder)och han hade en syster , rättare sagt två systrar som delade samma lägenhet på Mariegärdesväg. KMs sambo var kompis och jämnårig med Helena, de red väl ihop vid Sävstaholm heter det va ?
Om KM var pilot fick han nog inte åka med i bilen . Han skulle enligt mig absolut inte kunna vara med i denna gärningen. Han borde vänt om , eller stått och lyssnat lite kanske innan. Efter att fått reda på allt som hade hänt på söndagen blir han nog rädd för vad han har sett och håller tyst.
Han drar ju slutsatser om vad som har hänt och har svart på vitt vad dessa gränslösa och farliga individer är kapabla till. Därför sjukskriver han sig en vecka för att kunna samla sig , för också har jag för att han arbetade på E-lux på denna tid som elektriker , jag kan ha fel . Men om det var så kunde han ju stöta på gärningsmännen där.
Jag såg på MKs Linkedin att han arbetade på E-lux mellan 1988-1992, nu arbetar han som IT-tekniker, har även egen firma.
Vart jobbade egentligen BW på denna tiden ?
Hans pappa var någon chef på E-lux har jag läst tidigare i tråden har jag för mig.
Tvärtom med MK som pilot då , han skulle nog vara medgärningsman helt klart det tror jag. I och med det inlägget från Bratis som Pudelfrillan poängterar, han försöker lite ge BW alibi att döma av inlägget (Bratis #36492 s.3041).