2022-07-01, 00:01
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag undrar hur BW skulle hantera och reagera vid hårda förhör idagsläget, 30 år senare?
Tänker mig ett scenario där Kalla Fall har förberett ett överraskningsmoment. Dom förhör först BW, där man pressar och försöker knäcka honom. Därefter (när BW är riktigt mör och skakis) tar man in MK i samma rum och korsförhör dom båda med enligt konstens alla förhörsregler. Frågan är om dom båda skulle stå pall för det idagsläget? Eller skulle man kanske lyckas knäcka dom om Kalla Fall gruppen förde samman dom nu, 30 år senare?

Risken är nog ganska stor att någon av dom skulle bryta ihop totalt, det är vad jag tror. Men det måste nog till något extra, som t.ex. ett "överraskningsmoment" där man för samman dom båda med tvång så att säga, helt oförberett - helt utan möjlighet att fly situationen.

Det är väl tveksamt om en sådan förhörsgång är laglig och/eller lämplig, men jag förstår din tanke. Dock tror jag att separata förhör samtidigt i rum intill varandra skulle räcka långt.

Förhören överlåtes med varm hand till Beck - och Gunvald!
Citera
2022-07-01, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Nu är det andra som gör kopplingen att MK skulle kunna vara "mannen med pilotglasögon", inte jag.

Jag har nu semester i sex veckor och kommer inte att logga in i några register. Den av dig efterfrågade informationen kommer tids nog fram.

Prebendegatan ligger med mycket god vilja "åt Helenas håll", även om den rakaste vägen till den gatan är över badhusbron. Men det är heller ingen gigantisk omväg att först haka på en brud över Marieholmsbron och sedan vika av ner mot Prebendegatan.

Nej, det hade varit bra om man hade kunnat etablera det, vem som är MMPG om det finns två kandidater till platsen, trevlig semester🙏
Citera
2022-07-01, 00:03
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Så är det, men jag förvånas över att du medger att du vet detta, för det betyder att du har känt till detta - särskilt det om den bortkomna båtnyckeln som fick BW:s mamma att bli grinig! - utan att säga något. Varför håller folk inne med information? En saknad båtnyckel som enligt användare i tråden kan kopplas till BW just då när Helena försvinner är ju glödhet.

Jag tänkte i sammanhanget passa på att säga att de fynd som hittades vid Kusabäcken och som förmodades komma från en fertil kvinna, efter många om och men högst sannolikt inte tillhörde Helena. Men jag ska försöka göra en extra "säkerhetskontroll" för att vara 101 procent säker.

Jag har bara känt till detta i någon dag. Frågade f.ö. direkt om jag fick lägga ut infon i tråden, varpå vederbörande ville fundera på saken och återkomma.
Jag väntade alltså på ett godkännande men nu hann ju du före.

Ok, det är ju bara bra om man kan stryka det och fokusera på det andra.
Det har alltid känts lite "för mycket" med svängen ut till Kusa/Trankärr, inte minst rent tidsmässigt.
Det räcker med att GM skulle göra sig av med en kropp under natten, att sen även åka runt med ryggsäcken blir lite overkill.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-07-01 kl. 00:11.
Citera
2022-07-01, 00:06
Medlem
Ugglan.s avatar
Ni som påstår er ha kontakt med polisen/Kalla fall, kan inte ni höra av er med detaljerad information om det senaste som har kommit fram? Som det om båtnyckeln, BW:s ex, "EM-huset", turerna med kortet på BW och MK, att RE ska ha sett BW paniktvätta kläder på söndagsmorgonen och så vidare? Jag är säker på att mycket av den här informationen är ny för polisen/Kalla fall.
Citera
2022-07-01, 00:15
Medlem
Ugglan.s avatar
En annan sak: Under förutsättning att PR inte hade med försvinnandet att göra, måste man ställa sig frågan vem (vilka) som tipsade anonymt om honom enligt Efterlyst. Om BW skulle vara inblandad är det väl inte långsökt att just han hade "vänligheten" att tipsa. Men samtidigt påstås PR ha tipsat om sig själv ...
Citera
2022-07-01, 00:16
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Det är väl tveksamt om en sådan förhörsgång är laglig och/eller lämplig, men jag förstår din tanke. Dock tror jag att separata förhör samtidigt i rum intill varandra skulle räcka långt.

Förhören överlåtes med varm hand till Beck - och Gunvald!

Ja det var bara ett önsketänkande som jag såg framför mig. BW har klarat sig undan alldeles för länge, jag förstår faktiskt inte hur han har lyckats komma undan med det här.
Citera
2022-07-01, 00:18
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
En annan sak: Under förutsättning att PR inte hade med försvinnandet att göra, måste man ställa sig frågan vem (vilka) som tipsade anonymt om honom enligt Efterlyst. Om BW skulle vara inblandad är det väl inte långsökt att just han hade "vänligheten" att tipsa. Men samtidigt påstås PR ha tipsat om sig själv ...

Mycket troligt, kanske t.o.m. även MK hade vänligheten att tipsa?
Citera
2022-07-01, 00:20
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderRico
Ja för är det inte så att den listan stämmer in på KM också? Men hur tänker du att om han inte är Pilot så kan han vara en GM, dvs om han är pilot så är han oskyldig? Jag tycker det höjer sannolikheten att han skulle kunna varit med om det är MK pga av relationen till BW och systrarna isf. KM var la lite mer av en outsider som jag tolkade det.

Ja, KM bodde inte åt Helenas håll ( rakt motsatt håll , samma sida som Stadt ligger, och söder)och han hade en syster , rättare sagt två systrar som delade samma lägenhet på Mariegärdesväg. KMs sambo var kompis och jämnårig med Helena, de red väl ihop vid Sävstaholm heter det va ?

Om KM var pilot fick han nog inte åka med i bilen . Han skulle enligt mig absolut inte kunna vara med i denna gärningen. Han borde vänt om , eller stått och lyssnat lite kanske innan. Efter att fått reda på allt som hade hänt på söndagen blir han nog rädd för vad han har sett och håller tyst.

Han drar ju slutsatser om vad som har hänt och har svart på vitt vad dessa gränslösa och farliga individer är kapabla till. Därför sjukskriver han sig en vecka för att kunna samla sig , för också har jag för att han arbetade på E-lux på denna tid som elektriker , jag kan ha fel . Men om det var så kunde han ju stöta på gärningsmännen där.

Jag såg på MKs Linkedin att han arbetade på E-lux mellan 1988-1992, nu arbetar han som IT-tekniker, har även egen firma.

Vart jobbade egentligen BW på denna tiden ?

Hans pappa var någon chef på E-lux har jag läst tidigare i tråden har jag för mig.

Tvärtom med MK som pilot då , han skulle nog vara medgärningsman helt klart det tror jag. I och med det inlägget från Bratis som Pudelfrillan poängterar, han försöker lite ge BW alibi att döma av inlägget (Bratis #36492 s.3041).
Citera
2022-07-01, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Ja, KM bodde inte åt Helenas håll ( rakt motsatt håll , samma sida som Stadt ligger, och söder)och han hade en syster , rättare sagt två systrar som delade samma lägenhet på Mariegärdesväg. KMs sambo var kompis och jämnårig med Helena, de red väl ihop vid Sävstaholm heter det va ?

Om KM var pilot fick han nog inte åka med i bilen . Han skulle enligt mig absolut inte kunna vara med i denna gärningen. Han borde vänt om , eller stått och lyssnat lite kanske innan. Efter att fått reda på allt som hade hänt på söndagen blir han nog rädd för vad han har sett och håller tyst.

Han drar ju slutsatser om vad som har hänt och har svart på vitt vad dessa gränslösa och farliga individer är kapabla till. Därför sjukskriver han sig en vecka för att kunna samla sig , för också har jag för att han arbetade på E-lux på denna tid som elektriker , jag kan ha fel . Men om det var så kunde han ju stöta på gärningsmännen där.

Jag såg på MKs Linkedin att han arbetade på E-lux mellan 1988-1992, nu arbetar han som IT-tekniker, har även egen firma.

Hans pappa var någon chef på E-lux har jag läst tidigare i tråden har jag för mig.

Tvärtom med MK som pilot då , han skulle nog vara medgärningsman helt klart det tror jag. I och med det inlägget från Bratis som Pudelfrillan poängterar, han försöker lite ge BW alibi att döma av inlägget (Bratis #36492 s.3041).

Ja men då är vi på samma sida myntet så att säga, jag tror nämligen också det, att hade KM varit Pilot och sett Helena hoppa in i en bil med dessa killar så förstår jag att rädsla uppstår. Men är det MK så är det nog stor chans att han hjälpte sina vänner alternativt gav dem alibi som inte är sant, hjälper dom på det sättet.. Det köper jag rakt av!
Citera
2022-07-01, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IB03

Nej hittade inget i tråden om vad han jobbade med 92 bara att han bytte jobb och jobbade i Ytterby 94 för att sedan flytta 95, tror jag han flyttade.
Citera
2022-07-01, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja det var bara ett önsketänkande som jag såg framför mig. BW har klarat sig undan alldeles för länge, jag förstår faktiskt inte hur han har lyckats komma undan med det här.
Jag känner samma sak!
Jag kände till det där med moderns oro kring sonens ev. aktiviteter under denna natt. Det där med båtnyckeln är för mig däremot helt ny info!
Ihop med de tidigare rykten kring B.W o ev båtfärd så finns här samband. Dessa rykten korrelerar!
När dylika rykten kommer från olika håll tänker (känner) jag att det finns ett tydligt samband. Det osar bränt.
Bra trådutveckling!
Många bra inlägg som pekar åt samma håll (konsensus)!
Kring P.U finns det fortfarande obesvarade frågeställningar.
Var befann sig P.U mellan 02.00 och tills dess att han dök upp hemma hos P.K och S.E?
Jag har hört om efterfest på Lockerud!
Har även hört att han sökt alibi hos någon tjej som ska ha varit på denna efterfest!
P.U är höggradigt misstänkt tänker jag🕵️‍♂️
Citera
2022-07-01, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Jag känner samma sak!
Jag kände till det där med moderns oro kring sonens ev. aktiviteter under denna natt. Det där med båtnyckeln är för mig däremot helt ny info!
Ihop med de tidigare rykten kring B.W o ev båtfärd så finns här samband. Dessa rykten korrelerar!
När dylika rykten kommer från olika håll tänker (känner) jag att det finns ett tydligt samband. Det osar bränt.
Bra trådutveckling!
Många bra inlägg som pekar åt samma håll (konsensus)!
Kring P.U finns det fortfarande obesvarade frågeställningar.
Var befann sig P.U mellan 02.00 och tills dess att han dök upp hemma hos P.K och S.E?
Jag har hört om efterfest på Lockerud!
Har även hört att han sökt alibi hos någon tjej som ska ha varit på denna efterfest!
P.U är höggradigt misstänkt tänker jag🕵️‍♂️

Vet vi något om PU innan? Var han på förfest? Stadt eller bara dök han upp och hängde runt torget? För var han på efterfest så borde han ju ha vittnen till det och bör ej då varit med i Bilen tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in