2022-06-30, 19:46
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
BW och MK med tanke på vad Bratis skrev?

När det gäller PK:s dåvarande flickvän S*usanne, verkar hon och R*obert Ekh*olm ha skiljt sig. S*usanne bor inte kvar på samma adress längre. R*obert bor i Lund och står numera som singel på Facebook.

Ja givetvis men hellre då att MK är MMPG och att BW har ytterligare en person med sig i bilen.

Ja jag såg det. Nu kanske det är rätt läge att ställa frågorna om PU till "S"?
Citera
2022-06-30, 19:48
Medlem
Ugglan.s avatar
Om man läser de typ 300 till 400 första sidorna i den här tråden - alltså långt innan PK och PU dök upp - ser man att några användare redan då pekade ut BW som skyldig, bland andra Bulldozzer.
Citera
2022-06-30, 19:50
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
HincRoburs namnlista placerar bröderna Olsson i Karlslund. Varför skulle någon av dem parkera vid sjukhuset?

Du nämner "företagets foton". Du har ingen möjlighet att dela med dig av en länk till foton?

Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja givetvis men hellre då att MK är MMPG och att BW har ytterligare en person med sig i bilen.

Reimer, du är ju bra på att kontakta folk och ställa bra frågor. Är detta något för dig?
Citera
2022-06-30, 19:52
Medlem
Citat:
BW och MK med tanke på vad Bratis skrev?

När det gäller PK:s dåvarande flickvän S*usanne, verkar hon och R*obert Ekh*olm ha skiljt sig. S*usanne bor inte kvar på samma adress längre. R*obert bor i Lund och står numera som singel på Facebook.

Citat:

Tack som fan för det inlägget, Ugglan, sjuktintressant! Jag tror som sagt vi ligger riktigt nära sanningen nu! Och fall MK är pilot så känns det som mycket faller på plats! PU är ju lite den som ska bort enligt tesen- EM-huset men jag kan ändå sen honom som en vän till BW och de vill inte riktigt ta i varandra, typ förnekar kännedom. Men av vad jag läste av Bratis inlägg så är ju MK väldigt intressant! Både han och BW kände systrarna liksom. Festprissen och han som kör! Det klingar rätt väl!
Citera
2022-06-30, 19:58
Medlem
Citat:
Men det kan inte vara en anledning att plocka bort honom. Även han pratar om en minneslucka och så vidare. Inga förhastade slutsatser nu. Håll alla fönster öppna.

Så vi har MK- Minneslucka + att han menar på att BW inte vad på förfesten i Radbyn och var i stort sätt nykter..... Okej.. lämnade stan. Mått dåligt efter händelsen.
PU- Minneslucka och ramlat i buske, mått dåligt efter händelsen.
BW - Halvmärkligt alibi. Betett sig skumt efter händelsen, lämnade stan.
SP, lämnade stan och drog till England..

Ja desto mer info desto bättre känner jag!
Citera
2022-06-30, 20:02
Medlem
Ugglan.s avatar
Nu kommer ett något annorlunda inlägg från mig, och jag gör det väldigt ogärna! Men: Jag fick ett PM från en användare igår (jag ska inte hänga ut vem). Tyvärr får jag ibland PM med "fet" information från användare som antingen inte vill/vågar lägga ut texten själva i tråden och/eller som tycks tro att jag ska göra det åt dem. Det fungerar inte så! Man står för det man skriver, och skriver man det i PM, ska man också skriva det i tråden.

Nu tänker jag lägga ut det PM som jag fick igår. Det innehåller egentligen ingenting nytt. Det mesta är redan känt. Men: Det som är intressant är BW:s ex men framför allt det sista stycket, det om en borttappad båtnyckel som BW:s mamma ska varit upprörd över. Kom alltså ihåg att det INTE är jag som är upphovsperson till texten som följer!

Citat:

"Hej,

Ser att det blivit fart i tråden igen, mycket bra. Jag har skrivit lite med "XX" (min anmärkning) kring uppgifter jag fått kring BW. Tänkte dela det med dig också för du är ju en av de som är mest inne och skriver.

Jag har hört detta under det senaste halvåret direkt från en källa nära en f.d flickvän till BW (hade varit tillsammans BW något/några år innan HA försvann). Den fd flickvännen ("exet") hörde vid tiden efter försvinnandet att BW hade ringt runt i bekantskapskretsen, och han försökte även styra vad exet skulle säga till polisen, vilket han lyckade med. När polisen hade ett förhör med exet kring HA:s försvinnande och mer specifikt om BW (om BW:s karaktär) så ljög hon för polisen och sa att BW var snäll och trevlig. I själva verket var hon mycket rädd för BW. Han hade under tiden de var tillsammans varit hotfull, och hade vid ett par tillfällen misshandlat henne. En gång kastade han henne flera meter rakt in i ett bord. Under hela förhållandet så var han enormt kontrollerande, temperamentsfull och svartsjuk på gränsen till paranoid. Detta ökade när BW drack.

Min källa har försökt få den f.d flickvännen att kontakta polisen igen, men det har hon aldrig gjort då hon fortfarande är rädd för BW. Dock har hon fortfarande dåligt samvete för det hela. Jag vet namn osv om den f.d flickvännen, men har lovat att inte "outa" henne här.

Ytterligare information som jag fått från ovan är att BW:s mamma var upprörd under sommaren för att nyckeln till deras båt hade försvunnit. Exet sa att det var en hel del tjat om det och att BW alltid blev förbannad när det togs upp. Det kan ju finnas oskyldiga förklaringar till det iofs, men en intressant detalj i alla fall."

Slut citat.
Senast redigerad av Ugglan. 2022-06-30 kl. 20:05.
Citera
2022-06-30, 20:03
Medlem
Citat:
Om man läser de typ 300 till 400 första sidorna i den här tråden - alltså långt innan PK och PU dök upp - ser man att några användare redan då pekade ut BW som skyldig, bland andra Bulldozzer.

Ja.. Det är mycket som stämmer/inte stämmer med den mannen. Det jag blir lite fascinerad av är att det verkar vara en ganska komplicerad man, dvs han har fötterna i två världar, inte sant? Tex han hänger med en väldigt blandad bekantskapskrets.. även om den är väldigt grabbig men ena sidan är nästan lite svennebanan medan den andra är lite halvgangster med bola och tjack, köra på fyllan och bråka med tjejer.
Citera
2022-06-30, 20:08
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderRico
Men PU som du säger har inte riktigt med huset att göra så hade varit skönt att få bort honom då konstellationen inte riktigt passar lika bra som BW och SP, båda lämnade staden ett par år efteråt osv. Tänker även BW- MK är en bra konstellation då de bor ihop och nära vänner etc.

Men oavsett så känns det som 4st dyker upp igen och igen..

Visst är det ett märkligt sammanträffande att samtliga i trion BW, MK och SP hade flyttat från Mariestad 1995.
Hata slumpen säger GW!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-06-30 kl. 20:11.
Citera
2022-06-30, 20:22
Medlem
Citat:
Visst är det ett märkligt sammanträffande att samtliga i trion BW, MK och SP hade flyttat från Mariestad 1995.
Hata slumpen säger GW!

Haha! Exakt!
Citera
2022-06-30, 20:31
Medlem
Citat:
Nu kommer ett något annorlunda inlägg från mig, och jag gör det väldigt ogärna! Men: Jag fick ett PM från en användare igår (jag ska inte hänga ut vem). Tyvärr får jag ibland PM med "fet" information från användare som antingen inte vill/vågar lägga ut texten själva i tråden och/eller som tycks tro att jag ska göra det åt dem. Det fungerar inte så! Man står för det man skriver, och skriver man det i PM, ska man också skriva det i tråden.

Nu tänker jag lägga ut det PM som jag fick igår. Det innehåller egentligen ingenting nytt. Det mesta är redan känt. Men: Det som är intressant är BW:s ex men framför allt det sista stycket, det om en borttappad båtnyckel som BW:s mamma ska varit upprörd över. Kom alltså ihåg att det INTE är jag som är upphovsperson till texten som följer!

Citat:

"Hej,

Ser att det blivit fart i tråden igen, mycket bra. Jag har skrivit lite med "XX" (min anmärkning) kring uppgifter jag fått kring BW. Tänkte dela det med dig också för du är ju en av de som är mest inne och skriver.

Jag har hört detta under det senaste halvåret direkt från en källa nära en f.d flickvän till BW (hade varit tillsammans BW något/några år innan HA försvann). Den fd flickvännen ("exet") hörde vid tiden efter försvinnandet att BW hade ringt runt i bekantskapskretsen, och han försökte även styra vad exet skulle säga till polisen, vilket han lyckade med. När polisen hade ett förhör med exet kring HA:s försvinnande och mer specifikt om BW (om BW:s karaktär) så ljög hon för polisen och sa att BW var snäll och trevlig. I själva verket var hon mycket rädd för BW. Han hade under tiden de var tillsammans varit hotfull, och hade vid ett par tillfällen misshandlat henne. En gång kastade han henne flera meter rakt in i ett bord. Under hela förhållandet så var han enormt kontrollerande, temperamentsfull och svartsjuk på gränsen till paranoid. Detta ökade när BW drack.

Min källa har försökt få den f.d flickvännen att kontakta polisen igen, men det har hon aldrig gjort då hon fortfarande är rädd för BW. Dock har hon fortfarande dåligt samvete för det hela. Jag vet namn osv om den f.d flickvännen, men har lovat att inte "outa" henne här.

Ytterligare information som jag fått från ovan är att BW:s mamma var upprörd under sommaren för att nyckeln till deras båt hade försvunnit. Exet sa att det var en hel del tjat om det och att BW alltid blev förbannad när det togs upp. Det kan ju finnas oskyldiga förklaringar till det iofs, men en intressant detalj i alla fall."

Slut citat.
Ja asså.... Det känns som Pandoras box, du öppnar den and all hell breaks lose! Det är liksom bara sånt man hör gällande den mannen, men varför har då syster UA en sån helt annan bild av honom? Hon vägrar ju ta i det. Samma med PW tex..

Men om vi leker med tanken på att detta skulle vara sant. Vilken båt? Den i sommarstugan? Någon som vet vilka båtar familjen W hade tillgång till. Jag har nämligen berört lite detta innan, att det använde sina egna bilar och sina egna båtar, tror nämligen det är dumt att sno en båt på fyllan för att sedan dumpa ett lik med den. Tex skulle den personen kanske märka att någon har pillat med båten. Och ringa polisen och de skulle kunna binda ihop vissa saker, helt plötsligt blir det inga mer skallgångskedjor till lands utan dykare. Så tänker jag. Det gällande att BW skulle ha ringt runt och sagt till andra vad de skulle säga har jag hört innan! Och det säger en del! Om man leker med tanken att det är sant dvs.
Citera
2022-06-30, 20:34
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderRico
Tack som fan för det inlägget, Ugglan, sjuktintressant! Jag tror som sagt vi ligger riktigt nära sanningen nu! Och fall MK är pilot så känns det som mycket faller på plats! PU är ju lite den som ska bort enligt tesen- EM-huset men jag kan ändå sen honom som en vän till BW och de vill inte riktigt ta i varandra, typ förnekar kännedom. Men av vad jag läste av Bratis inlägg så är ju MK väldigt intressant! Både han och BW kände systrarna liksom. Festprissen och han som kör! Det klingar rätt väl!

Om MK inte är MMPG så är han garanterat i bilen med BW, kan det ev. vara någon mer? Tveksamt!
Frågan är vem av dom två som orsakade HA's död? Skulle båda gå i döden för varandra?
Båda verkar ha haft en halvttaskig kvinnosyn, men förmodligen inte i närheten av Shane P.
En farlig trio skulle annars kunna vara just BW, MK och SP.
Citera
2022-06-30, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marieholm
Jag skulle tro att GM är någon som är bekant till HA. Tycker det är något som inte stämmer med hur BW betett sig, och har också hört (som många andra) att han har ringt runt och sagt till folk vad de ska säga till polisen vid förhör.

Här är det! Och det dyker upp mycket sånt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in