Citat:
Ursprungligen postat av
ReimerDenYngre
HincRoburs namnlista placerar bröderna Olsson i Karlslund. Varför skulle någon av dem parkera vid sjukhuset?
Du nämner "företagets foton". Du har ingen möjlighet att dela med dig av en länk till foton?
Citat:
Ursprungligen postat av
IB03
Bilderna finns på Al*g V*nt. hemsida. Jag har lite bristande kunskaper vad gäller att bifoga länkar o s v... , du bör hitta det ändå tror jag.
Tror du att du har möjligt att kunna ta reda på om det verkligen stämmer att DO kunde ha bott på Marieholmsvägen 28 vid tiden för Helenas försvinnande ? Jag har svårigheter med detta. Jag vet att du är duktig på att inhämta information bl a.
En annan möjlighet är om huset/lägenheten -Marieholmsvägen 28 ägs eller står på någon annan i familjen Olss*n ? Även någon på deras mammas sida med hennes tidigare efternamn eventuellt ?
Om han kan ha hyrt i andra hand eller lånat lägenheten av någon kompis som eventuellt hade rest bort en tid ?
Att klarlägga detta är viktigt för det är ju som du säger att om de båda bodde i Karlslund kan de inte vara någon av de som ställt bilen på sjukhuset. Ju mer klargörande info vi har, ju bättre bild får vi ju av händelsen. Info som kan stärka misstankarna mot bröderna eller alternativt försvaga misstankarna mot dem. Rent allmänt är det ju så att ju fler som kan bli helt avförda i tråden desto bättre. Denna "utgallring" gör ju att vi får lättare att hitta rätt GM.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Ja precis, jag såg på bilderna på hemsidan.
DO verkar f.ö. ha tagit bort sin Facebook, har det skett nyligen? Han fanns väl där förut?
Jag kan göra ett försök och se om det går att få fram lite mer info om DO och kring lägenheten på Marieholmsvägen 28.
Återkommer!
Om vi fortsatt tar med "Hanna" i händelseförloppet, har hon tydligt pratat om
minst två upprörda mansröster - hon sa inledningsvis till och med
två till tre upprörda mansröster. Då är det fullt möjligt att till exempel bröderna O (eller två andra personer) skulle kunna vara inblandade tillsammans med en tredje person - som kanske var den som parkerade på sjukhusparkeringen.
När det gäller var bröderna O bodde, är det bara att ringa Skatteverket och begära Folkbokföringsenheten. (Personnumren finns ju ovan. Själv hinner jag inte nu.) Då får vi snart svart på vitt var bröderna bodde. Den vetskapen kan vara bra att ha i största allmänhet, men också om vi ska ta in GW Perssons två gubbar i kalkylen. Noterbart med GW Perssons teori är att han pratar om två personer med mycket starka band. Det som jag i första hand tänker på med formuleringen "starka band" är just bröder, även om andra kombinationer självklart är möjliga.
Tyvärr har GW Persson haft fel många gånger, nu senast totalfel om den försvunna (och nu hittade) Amela Kalac. GW Persson var tvärsäker på att den häktade mannen var förövaren, vilket han också kaxigt och högljutt fastslog i TV. Men nu har Skövde-polisens utredare Niklas Lindström officiellt förklarat att mannen är helt avskriven som gärningsman, att polisen med hjälp av teknisk bevisning (bland annat övervakningskameror) kan visa att den häktade (och nu släppta) mannen omöjligen kan ha mördat Amela Kalac. (Dessutom är det väl så att polisen ännu inte ens vet om Amela Kalac verkligen blev mördad?) Dock kan GW Persson ändå ha rätt i sin nya teori om just Helena-fallet. Svårbedömt, detta.
När det gäller antalet iakttagna bilar under natten till den 14 juni 1992 i det aktuella området, blir det i min smak för många bilar som av en slump skulle ha haft där att göra. "Hanna" påstår att den bilen som hon hörde, vände och körde upp mot Marieforsleden, alltså att just den bilen inte körde in på cykelvägen som ju "Hanna" just då befann sig på. Även tidsmässigt känns det inte troligt att den bilen skulle vara den som "Killarna" såg runt kanske 02:40. Om allt är rätt så långt, lämnade "Hannas" bil området. Huruvida det också är
just den bilen som senare observeras av "Killarna" är omöjligt att säga, men klart bör ändå vara att det i vart är de inblandade som återkommer, men kanske i en annan bil.
Är det då rimligt att anta att den bilen som "Killarna" såg passera för andra gången - nu i riktning mot Ekuddenvägen - också var den bilen som Carina med sambo såg stå parkerad på cykelvägen nere vid Vikingavägen? Det borde vara rimligt med motiveringen att det kan inte ha varit hur många bilar som helst som just den där natten uppehöll sig i just det aktuella området. Och var det samma bil som observerades på sjukhusparkeringen - eller i vart fall en bil som hade med försvinnandet att göra? Tidsmässigt och händelsemässigt pekar det mesta på det. I så fall var föraren av den bilen antingen hemmahörande i området Lockerud/Bråten eller så hade föraren kompisar där.
Min poäng med resonemanget om bilarna är att det kan inte ha varit hur många unika bilar/personer som helst som bara råkade uppehålla i just det området just den natten. Det bör (måste) finnas ett samband mellan observationerna. Var "Killarnas" bil och "Carinas" bil samma bil? Högst sannolikt om någon frågar mig.