Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
Du skrev: "Omskrevet.
Politiet frykter at AE er skjult i huset eller på eiendommen. Sannsynligvis død. Levningene hennes. Katta er ute av sekken. "
Hvis politiet hadde trodd dette, kan du forklare hvorfor de ikke har tatt beslag i huset?
Tenker du at politiet har montert overvåkningsutstyr i huset i det siste, slik at de kan følge med på hva TH foretar seg?
Politiet har tidligere uttalt ca det samme som du siterte fra gårdagens artikkel:
18.09.2020 "Politiet mener huset i Sloraveien 4 er et viktig bevis i drapsetterforskningen mot milliardæren"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/eK1kQ9/svein-holden-hagen-ser-frem-til-aa-flytte-hjem
I utgangspunktet ønsket politiet å fortsatt ta beslag i huset, men, retten bestemte at TH skulle få flytte inn igjen.
Jeg kan ikke tenke meg noen annen grunn til at politiet omtaler huset i S4 som et viktig bevis i etterforskningen, enn at de mistenker at levningene til AE er skjult der.
Hvis politiet feks mistenker at levningene av AE er innemurt i kjelleren i huset, men uten å ha sterke indikasjoner på nøyaktig hvor, kan de jo ha vurdert det slik at faren for bevisforspillelse er relativt liten.
Hvis TH skulle falle for fristelsen til å forsøke å grave frem levningene selv, i et forsøk på å fjerne levningene før politiet finner de, ville jo TH ha gjort jobben for politiet, og politiet ville slippe å lete mange steder uten å finne henne. TH vet jo hvor hun er skjult.
At politiet holder nøye øye med hva som skjer i S4, er jo helt åpenbart. Selve huset er jo et viktig bevis i drapsetterforskningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Jeg må innrømme at det er første gang jeg har lest at et hus faktisk er et bevis i en drapssak.
Greit nok at det er klassifisert som åsted. Men som bevis? Kan husets beskaffenhet eller konstruksjon
ha betydning for selve dødsfallet? Eller er det som du sier, en mulighet for at hun er gjemt der?
Artikkelen gir ikke så mye svar, egentlig. Utover at det omtales som en drapsetterforskning.
Jeg greier ikke å se noen annen forklaring på at huset omtales som et viktig bevis i drapsetterforskningen.
Enn at politiet mistenker at levningene hennes er skjult et sted i tilknytning til huset.