2022-06-30, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Är ryssarna bortkörda från Ormön nu alltså?

Lämnar frivilligt enligt Ryssland och Flashbacks begåvningsreserv. (Hihi)
Citera
Medlem
Bledsaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Det har i press och flertalet släppta rapporter beskrivits hur en helt galen och verklighetsfrånvänd kultur vuxit under Herr Putins regim vilket resulterat i att medjamare och svansviftare besatt alla platser runt det exekutiva styret. Det finns helt enkelt ingen Harlequin som kan ställa motargument eller ens viska sanningar- ingen opinion, inget ifrågasättande.

Antagligen- och mycket troligt, hade den ryska underrättelsetjänsten (FSB) annan information än den som gavs Putin men vem skulle våga ge riktig och adekvat information, de alla var mer intresserade av att behålla sina jobb och måhända tänkte 'Det kommer nog gå vägen ändå'.

Två höga chefer inom rysk säkerhetstjänst har satts i husarrest anklagade för att ha gett felaktig information till Putin, dennes invasionsplan hängde alltså på att Ukrainas maktstrukturer och institutioner skulle rasa samman efter första tillslaget och att president Zelensky skulle fly från sin post- det är detta som var planen med Kiev-attacken.
Jag undrar om inte Putin blev lurad av sina närmaste att det skulle bli en snabb erövring av Kiev osv för att göra bort sig. En riktig long con.
Citera
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuietExit
Mår du bra att vara otrevlig? Är du en dryg amerikan. Det där och jag också läst. Men jag vill veta vilken typ av pansarvapen vi skickar.

Ber om ursäkt om jag var otrevlig. Sverige vill inte redovisa exakt vad som skickas.
Detta givetvis för att inte ryssen inte skall få för mycket information.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Ukraina har dödat ca 1500 civila sedan ryska nazister och ultranationalister startade Donbasskriget.
Så de ryska nazisterna dödade alltså 10 tusen civila enligt dig.

Enligt mig enligt dig? Du har inga källor.
Citera
2022-06-30, 18:34
Medlem
[quote=Sextioplus|80735455]
Citat:
Ursprungligen postat av Bidencrackhead

Av Nazisterna menar du. Snart blir det maffiastyre där liksom i resten av Ryssland. Några städer med överdåd men de flesta lever i armod med utedass.
Blev fel , det som står är citat från Bidencrackhead, ej mina åsikter ,,,,,sorry
Citera
2022-06-30, 18:36
Medlem
[quote=YerBlues|80735506]
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Blev fel , det som står är citat från Bidencrackhead, ej mina åsikter ,,,,,sorry

Du har ju bara åsikter, ingen fakta.
Citera
2022-06-30, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Fullständigt bortbombade, och Ryssland menar att det är en fin gest mot Ukraina att de lämnar ön.
Även ryssar kan visa ett litet mått på ironi ibland… eller så var det bara de gamla vanliga lögnerna?
Citera
2022-06-30, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Fullständigt bortbombade, och Ryssland menar att det är en fin gest mot Ukraina att de lämnar ön.
Även ryssar kan visa ett litet mått på ironi ibland… eller så var det bara de gamla vanliga lögnerna?

Det finns ingen som kan hålla ön. Det är en självmordsö
Citera
2022-06-30, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Är ryssarna bortkörda från Ormön nu alltså?

Nä nä dom lämnade frivilligt av humanitära skäl så att vete etc kunde få lov att exporteras förbi området 😂
Citera
2022-06-30, 18:41
Medlem
volvo 240s avatar
Jan Guillou sitter väl hemma och tokrunkar till ryska propagandabilder då hans favorit vladde kört igång. Carl Hamilton är ju extremt imponerad av Putin i hans sämsta bok nånsin. Jo det är Madame Terror.
Citera
2022-06-30, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Går nato med så blir det fullskaligt krig. Ukraina bombas sönder ihop med nato armen som inte finns.
I ett fullskaligt krig så hade ryssen mattbombad varje ukrainsk stad ner till grunden. Som västerlänningarna gör. Sedan är allt över. Du förstår alltså inte att ryssen kan jämna Ukrainas städer till grunden utan kärnvapen?

Nej, ryssarna kan inte jämna alla Ukrainska städer med marken utan kärnvapen. De har överhuvudtaget inte något att mattbomba med. Huvudsakligen förlitar de sig på artilleri när det attackerar de civila i städerna.
Skulle NATO gå in skulle de ha total luftherravälde. Ryska flygvapnet skulle sluta operera över Ukraina.
Citera
2022-06-30, 18:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
De finns inte mer på ön, t.o.m bekräftat av ryska källor

Citat:
Ursprungligen postat av kalle632

Citat:
Ursprungligen postat av Fixarkingen
Nä nä dom lämnade frivilligt av humanitära skäl så att vete etc kunde få lov att exporteras förbi området 😂

Det kanske var en låtsasoperation hela tiden, som när de inte försökte ta Kyiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in