2022-06-29, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Om två år så kommer inte väst att vara beroende den ryska cancersvulsten ett piss!
Vi ställer nu om till resurs och energisnålare produktion, samt förnyelsebara energikällor. Under tiden håller Sibirien på att förvandlas till en kolossalt stor koldioxidläckande leråker!

Så låter en som köpt hela paketet av lögner från Väst inklusive Greta-indoktrineringen. Jag ser problemen i min bransch och där går det inte att ersätta gasen med förnyelsebar energi och energisnålare produktion. Vilken verklighet lever ni i egentligen?
Citera
2022-06-29, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
godhetssignalering,,? Jag fattar inte kommentaren? Det var Ryssland som skickade in soldater i annat suveränt land även 2014

Nja, det var ryssarna i Ukraina som gjorde uppror.
Citera
2022-06-29, 17:09
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Trams, CIA och Väst fixade statskuppen i Ukraina och sen började nazisterna att mörda ryssar i Ukraina. Ryssarna i Ukraina bröt sig ur och det tyckte inte den djupa staten om eftersom man investerat inlandet och ville ha avkastning. Har ni helt glömt bort att Hunter Biden satt i styrelsen för Burisma???

Det stämmer inte alls men du får gärna skicka en seriös källa.
Citera
2022-06-29, 17:10
Medlem
Citat:
Trams, CIA och Väst fixade statskuppen i Ukraina och sen började nazisterna att mörda ryssar i Ukraina. Ryssarna i Ukraina bröt sig ur och det tyckte inte den djupa staten om eftersom man investerat inlandet och ville ha avkastning. Har ni helt glömt bort att Hunter Biden satt i styrelsen för Burisma???

Jag har släkt där som är rysstalande så jag vet att du ljuger eller är lurad.
Du behöver inte erkänna, jag vet, ta dig bara en funderare på kammaren
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Det spelar ingen roll i kreditinstitutens ögon,, har pengarna kommit in på kontot så har man inte betalt, sen kan man ha hur mycket värdesaker som helst hemma på kammaren,, det som händer för ryzzlands del är att de kommer få mycket svårt att låna upp pengar framöver,,

Varför ska dom låna pengar av Väst för? Ryssland kan väl fixa egna pengar?
Citera
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Putin underskattar den massiva logistiska och industriella förmågan USA har. Andra världskriget borde lärt honom det men han läser historia väldigt selektivt.

Tror inte Putin lär sig något. All info kommer från den närmaste kretsen, som gör det dom tror han vill.
Alla Putins beslut fattas på ljug från dom.
Citera
2022-06-29, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Det stämmer inte alls men du får gärna skicka en seriös källa.

Allt finns där ute på nätet, leta får du göra själv.
Citera
Medlem
Citat:
Nja, det var ryssarna i Ukraina som gjorde uppror.
samt ryska soldater 😳
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickyD
Hur ska du ha det? Ryssland är allas fiende säger i ena meningen, och i den andra så är ryssarna paranoida och ingen vill dom något ont. Genomskådade
Mer fjanterier !!! Ja Ryssland är i stort sett allas fiende , beroende på Rysslands aggression ( typ ukrainainvasionen ),,,o Nej , inget land planerar oprovocerat anfall mot Ryssland (rysslandsparanoia),,

NATO växer ju så det knakar , beroende på att Ryssland gödslar sin omgivning , med hat , hot och militära specialoperationer!!!

Ryssland är genomskådat , förstår du väl?
Citera
2022-06-29, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Jag har släkt där som är rysstalande så jag vet att du ljuger eller är lurad.
Du behöver inte erkänna, jag vet, ta dig bara en funderare på kammaren

Eller så kan ju dom vara lurade.
Citera
2022-06-29, 17:14
Medlem
Snapcounts avatar
Goda nyheter :

Ukraina: 144 ukrainske soldater løslatt i fangeutveksling
Ukrainsk etterretning sa onsdag de har gjennomført det de omtaler som krigens største fangeutveksling med Russland.

– Dette er den største fangeutvekslingen siden starten av den russiske invasjonen, skriver etterretningstjenesten i det ukrainske forsvarsdepartementet i en melding på Telegram onsdag.

Av de totalt 144 løslatte soldatene, var 95 av dem med på å forsvare stålverket Azovstal i den beleirede byen Mariupol.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/nato-har-vedtatt-aa-invitere-inn-sverige-og-finland.vY1aXkyOY?utm_source=vgfront&utm_content=h ovedlopet_row9_pos1&utm_medium=df-86-d1fe9e95

De førtjænar nog en vælbehøvelig R & R efter allt vad de har gått igenom...
Citera
2022-06-29, 17:14
Medlem
Reimers avatar
Goda nyheter!

Vi får hoppas att resten också kommer att utväxlas.

Citat:
In total 144 servicemen from captivity were released with 95 being from Azovstal

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1542160514888990728
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in